واحدمرکزی خبر نوشت:

فرستاده سازمان ملل متحد به یمن اوضاع این کشور را بسیار خطرناک توصیف کرد و هشدار داد یمن در آستانه جنگ داخلی است.
به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث، جمال بن عمر در مصاحبه اختصاصی این شبکه درباره وخامت اوضاع و خطر وقوع جنگ داخلی در یمن هشدار داد و گفت خروج از وضع کنونی مسئولیت همه گروههای سیاسی است که به گفته او، اشتباهات و حماقت هایی مرتکب شده اند.
وی افزود ما معتقدیم اوضاع بسیار خطرناک و یمن در آستانه ورود به جنگ داخلی است. موضع سازمان ملل متحد کاملا روشن است و خواستار حل همه اختلافات و کشمکش ها به شیوه مسالمت آمیز است. حضور ما (در یمن) براساس قطعنامه شورای امنیت است که بر نقش و تلاش هایی که دبیرکل انجام می دهد، تاکید کرده است. ما هیچ گزینه دیگری به غیر از گزینه اعمال فشار و همکاری با همه طرف های سیاسی به منظور رسیدن به راه حل سیاسی برای برون رفت از این بحران، نداریم. گروههای سیاسی باید به مسئولیت خود عمل کنند. همه آن ها در رسیدن یمن به چنین وضعی سهیم هستند. همه آن ها اشتباهات و حماقت هایی مرتکب شده اند.
جمال بن عمر با اشاره به اینکه سازمان ملل برای حل بحران یمن عصای جادویی ندارد، اظهار داشت مستنداتی که ما به آن ها تکیه می کنیم اولا قطعنامه های شورای امنیت مربوط به یمن است. دوما طرح شورای همکاری خلیج فارس و سازوکار اجرایی و سوما توافق صلح و شراکت است که به این طرف ها مطرح کرده ایم تا بدون پیش شرط وارد گفتگو شوند و پنجشنبه گذشته بحث و بررسی را از جایی که به پایان رسیده بود، ازسرگرفتیم.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =