مهمترین فراز سخنرانی سالانه رئیس جمهورچه بود؟/ مذاکرات هسته ای،جبهه ​ای مانند دفاع مقدس

سخنرانی سالانه رئیس جمهوری در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را می توان مهمترین سخنرانی سالانه رئیس جمهور عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاين ، به صورت معمول روساي جمهور در اين سخنراني مهمترين اقدامات دولتشان در سالي که گذشت و مهمترين اهدافشان در سالي که پيش رو دارند را مطرح مي کنند. سخنان امروز حسن روحاني نيز از اين قاعده مستثني نبود. روحاني در سخنان امروز گزارش مفصلي از اقدامات دولت در سالي که گذشت ارائه کرد.

شايد يکي از مهمترين فرازهاي سخنراني مربوط به مذاکرات هسته اي بود. روحاني امسال در دو بخش از سخنانش به مسئله مذاکرات هسته اي اشاره کرد. در بخش نخست اين مذاکرات را به مثابه دوران دفاع مقدس انگاشت و گفت: ما در میدان جنگ از استقلالمان دفاع کردیم و امروز نیز در پای میز مذاکره از استقلالمان دفاع کردیم و خواهیم کرد. آن روز که در میدان جنگ رزمندگان ما می‌جنگیدند ، پشت جبهه هم همه مردم پشتیبان رزمندگان‌مان در جبهه‌های نبرد بودند و هیچ خیانتی بالاتر از خیانت پشت جبهه نیست. امروز هم آنها که باید در میدان دیپلماسی مسئول مبارزه هستند و همه ملت و راهبر بزرگ این انقلاب از این جبهه پشتیبانی می‌کنند.

او در نيمه دوم سخنراني اش يک بار ديگر به مسئله هسته اي پرداخت و خط و نشان خود را براي غربي ها کشيد.او گفت: آنچه ما دنبال آن در مذاکرات هستیم رسیدن به تفاهم مشترک برد برد است. به این معنا که ایران شفافیتش را برای فعالیت صلح آمیز هسته ای در چارچوب مقررات بین المللی انجام می دهد و طرف مقابل باید به تحریم های غلط و ضدانسانی و غیرقانونی خود پایان دهد. این به نفع دو طرف است.

وي ادامه داد: آنجا که تحریم پایان می یابد هم به نفع ایران است هم به نفع طرف مقابل. آنها هم نیازمندند. اینکه آنها می گویند ایران به خاطر تحریم پای میز مذاکره آمده است، دروغ می گویند. ایران به خاطر فشار تحریم پای میز مذاکره نیامده ایران به خاطر منطق پای میز مذاکره آمده است. ایران برای ایجاد صلح و ثبتات در منطقه و جهان پای میز آمده است.

روحاني همچنين صراحتا گفت: اگر آنطور که ادعا می کنید تحریم باعث شده که ملت ایران تسلیم شود پس چرا به تحریم ادامه نداده و پای میز مذاکره آمده اید؟ دروغگویی را کنار بگذارید بیایید با ملتهای خودتان با صداقت حرف بزنید. بیایید بگویید در برابر ملت بزرگ ایران راهی جز تعامل برای دنیا باقی نمانده است.

رئيس جمهور همچنين به اقدامات ايران براي مبارزه با تروريسم در منطقه اشاره کرد و گفت: بیایید با صدای رسا به دنیا بگویید در منطقه خاورمیانه اگر بخواهد صلح و ثبات مستقر شده و تروریزم ریشه کن شود راهی جز حضور جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد. شما که دیدید در عراق و سوریه و لبنان و یمن آن قدرتی که توانست در برابر گروهکهای تروریستی به ملت عراق و سوریه و لبنان و یمن کمک کند جمهوری اسلامی ایران بود. امروز شما می بینید با ادامه تحریم اجماعتان با شکاف مواجه می شود پس واقعیت را به مردم بگویید. این مذاکرات به نفع جهان است به شرط آنکه راه عزتمندانه ای که ایران پیش پای شما گذاشته به خوبی و به درستی از آن استفاده کنید. فکر نکنید که ملت ایران از فشار می ترسد. فکر نکنید که ملت ایران از تحریم می هراسد.

 

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ملت RO ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    1 2
    واقعا متاسفم. امسال اولین سالی بود که صدای رییس جمهور خیلی ضعیف پخش می شد / و البته ازدحام باندهای بزرگ و صداهای گوش خراش باعث شد تا صدای رییس جمهور به مردمی که در راهپیمایی شرکت کرده بودند نرسد. مسیر که بنده طی کردم، ازسیر شادمهر تا دانشگاه شریف بود. واقعا اصلا صدای دکتر روحانی شنیده نمیشد .
  • بی نام A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
    1 2
    دمت گرم