نسیم آنلاین نوشت:

افخم گفت: ناکارآمدی سیاست فشار به ایران پیش از مذاکرات نمایان بود. سخنگوی وزارت خارجه ادعای حمایت ایران از تروریسم را بی‌اساس خواند و گفت: آمریکا به این سوال پاسخ دهد که آیا گروه‌های تروریستی منطقه جز با کمک آمریکا و متحدانش ایجاد شده‌اند؟

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اظهارات اخیر رئیس جمهور امریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به ماهیت صلح امیز برنامه هسته ای خود با رویکرد تعامل سازنده وارد مذاکرات هسته ای شده است تا به این بحران ساختگی پایان دهد.

افخم گفت: بنظر می رسد تکرار استدلال نادرست مبنی بر اینکه تحریمهای غیرقانونی و ظالمانه باعث حاضر شدن جمهوری اسلامی ایران بر سر میز مذاکرات شده است؛ با هدف جلب توجه افکار عمومی داخلی امریکا و مقابله با رقبای سیاسی بیان می‌گردد, امروز ناکارامدی سیاست اعمال فشار به جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها از جمله میزان پیشرفت چشمگیر برنامه صلح امیز هسته‌ای نمایان بوده و از نظر ما دقیقا به همین دلیل است که آمریکا به پای میز مذاکرات آمده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد اراده سیاسی برای دستیابی به توافق نیز گفت: به گواهی گزارشهای متعدد سازمان بین المللی انرژی اتمی بعنوان مرجع مسئول، جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خویش بر مبنای توافق ژنو پایبند بوده که این امر از یکسو نشان دهنده جدیت ایران در تصمیمی که اتخاذ کرده می باشد و از سوی دیگر وجود اراده محکم سیاسی در مقامات ایرانی برای دستیابی به یک توافق خوب است. اکنون این طرف امریکائی است که باید سیاست زیاده خواهی را کنار گذارده و با فائق امدن بر مسائل داخلی خود، تصمیم نهائی را گرفته و زمینه را برای شکل گیری توافق جامع فراهم اورد.

مرضیه افخم همچنین در باره اظهارات رئیس جمهور امریکا درخصوص مسائل داخلی ایران و رابطه دولت ومردم ایران گفت: بهتر است به جای اینگونه اظهارات غیر واقعی و تکراری حضور گسترده مردم ایران در همه مناسبتها و انتخابات از زمان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون را مرور کنند و بی تردید حضور یکپارچه و وسیع مردم ایران در مراسم راهپیمائی 22 بهمن سی وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان نماد انسجام و همبستگی ملی پاسخی روشن به اینگونه اظهارات است و سستی و شکنندگی مبانی استدلالی آنها را نمایان خواهد ساخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای مطرح شده در سخنان رئیس جمهوری امریکا مبنی برحمایت ایران از تروریسم را بی اساس و تکراری خواند و گفت: امریکا که خود حامی رژیم صهیونیستی ومروج اعمال تروریستی است بهتر است به این سئوال پاسخ دهد که ایا گروههای تروریستی که امروز منطقه را به آشوب کشیده و هر روز مرتکب جنایتی تازه می شوند جز با کمک و پشتیبانی آمریکا و متحدین آن ایجاد شده‌اند.

 


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =