ایرنا نوشت:

یک موسسه انتشاراتی در ژاپنی کتابی حاوی کاریکاتورهای موهن به پیامبر گرامی اسلام(ص) منتشر کرد.

خبرگزاری کیودو روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد: انتشارات «دایسان شوکان» با وجود اعتراضات و مخالفت های گسترده جامعه مسلمانان ژاپن، کتاب مجموعه کاریکاتورهای موهن به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) که پیش از این در نشریه فرانسوی «شارلی» چاپ شده بود، منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، اقدام موسسه انتشاراتی ژاپنی با اعتراض گسترده مسلمانان این کشور مواجه شد، به طوری که کتابفروشی ها در ژاپن اعلام کردند که این کتاب را به فروش نخواهند رساند.

با این وجود، 500 کتابفروشی در ژاپن برای فروش این کتاب ابراز تمایل کردند، اما تاکید کردند برای ذخیره کردن این کتاب ها در انبارشان محتاط هستند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، نیروهای پلیس ضدشورش ژاپن از شب گذشته - سه شنبه - در نزدیکی دفتر مرکزی این انتشارات در شهر توکیو مستقر شده اند.

یک انجمن مسلمانان در ژاپن با اعتراض به انتشار این کتاب اعلام کرد: چاپ کاریکاتورهای موهن به پیامبر اعظم(ص) نشانه آزادی بیان نیست و فقط توهین به اسلام است.

این کتاب 64 صفحه ای با نام «تنفر ضد اسلامی یا هجو» در سه هزار نسخه به چاپ رسیده و 48 کاریکاتور و 10 یادداشت علیه دین مبین اسلام دارد.

انتشارات «دایسان شوکان» سال گذشته نیز کتابی علیه مسلمانان به چاپ رساند. چاپ آن کتاب با واکنش مسلمانان و شکایت علیه این انتشاراتی مواجه شد و دادگاهی در ژاپن این انتشارات را به دلیل اقدام علیه مسلمانان به پرداخت 35 میلیون و 200 هزار ین معادل 294 هزار دلار آمریکا محکوم کرد.

پیش از این یک روزنامه ژاپنی با نام «توکیو شیمبون» کاریکاتور موهن نشریه شارلی ابدو علیه پیامبر گرامی اسلام(ص) را باز نشر کرده بود. مسوولان این نشریه دهم بهمن ماه جاری با صدور اطلاعیه ای از مسلمانان عذرخواهی کردند.

مسلمانان ژاپن در اعتراض به این اقدام روزنامه ژاپنی مقابل دفتر این روزنامه در توکیو تجمع کرده و خواهان عذرخواهی آن شده بودند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    22 1
    مرگ بر افراطیون