ایرنا نوشت:

پلیس استرالیا روز چهارشنبه از شناسایی یک حمله تروریستی 'قریب الوقوع' در این کشور خبر داد و اعلام کرد در این ارتباط دو مرد دستگیر شدند و یک عدد ساطور، یک ویدئو و پرچم گروه تروریستی داعش از این افراد بدست آمده است.

به گزارش ایرنا، پلیس استرالیا ادعا کرد که این افراد حمله ای را برنامه ریزی کرده بودند، اما در خصوص نوع حمله و کشتن افراد سخنی نگفت. پلیس اعلام کرد این حمله از نظر زمانی نزدیک بوده و به احتمال زیاد درپی درگیری با چاقو بوده اند.

تارنمای روزنامه 'هرالد' استرالیا نوشت که یک مرد پرستار در خصوص یک طرح تروریستی بازداشت شده است.

پلیس استرالیا اعلام کرد 'محمد کیاد' متولد کویت است و به ورزش بدنسازی نیز علاقه دارد.

بنابراین ادعا، 'محمد کیاد' و 'عمر الکتوبی' که اصالت عراقی دارد قصد داشتند روز سه شنبه در یک حمله تروریستی با الهام از تروریست های داعش و با استفاده از یک چاقوی بزرگ به فردی آسیب رسانده و یا وی را به قتل برسانند.

'کیاد' 25 ساله و 'الکتوبی' 24 ساله روز سه شنبه به وسیله پلیس مبارزه با تروریسم استرالیا دستگیر شدند.

پلیس یک ساطور، پرچم گروه تروریستی داعش و ویدیوی خانگی که در آن در خصوص یک حمله صحبت می شود از این افراد کشف کرد. پرونده این افراد برای بررسی به دادگاه محلی 'فایرفیلد' ایالت 'نیوجرسی' ارسال شده است.

پلیس استرالیا دی ماه گذشته نیز دو نفر را به اتهام حمایت از تروریست ها در جنوب غرب سیدنی دستگیر کرد.

پلیس استرالیا در آخرین روزهای آذر ماه نیز با یورش به چند خانه و در ادامه عملیات بزرگ مقابله با کمک مالی به تروریست ها دو مرد را دستگیر کرد.

پلیس استرالیا طی ماه های اخیر عملیات مختلفی را به بهانه مقابله با تروریسم در سیدنی انجام داده است و در یکی از این عملیات که 800 پلیس شرکت داشتند، 15 متهم بازداشت شدند.

تاکنون گذرنامه دستکم 73 شهروند استرالیایی برای ممانعت از سفر آن ها به عراق و سوریه و پیوستن به گروه تروریستی داعش باطل شده است.

گفته می شود دستکم 100 استرالیایی با تروریست های داعش در عراق و سوریه همکاری می کنند و 15 تبعه این کشور که عضو داعش بوده اند کشته شده اند که مرگ دو نفر براثر عملیات انتحاری بوده است.

روزنامه استرالیا چندی پیش تاکید کرد غرب در استراتژی ضد تروریستی شکست خورده و باید در سیاست های خود بازنگری کامل کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =