ایرنا نوشت:

وزیر امور خارجه در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران با صلابت، اعتماد به نفس و اتکا به قدرت مردم، دست خود را برای روابطی مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک باز و دنیا نیز از این گشاده رویی استقبال کرده است.

«محمد جواد ظریف» عصر سه شنبه در در آیین رسمی گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران که در مجموعه تاریخی-فرهنگی سعدآباد برگزار شد، در جمع سفرا و روسای نمایندگی های خارجی مقیم تهران، سی و هفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را سال همکاری ، تعامل ، گفت و گو و مشارکت به منظور ساختن آینده نوین برای منطقه و جهان خواند.

او گفت: امروز با فرصت ها و چالش های گوناگون از جمله خشونت، افراطی گری و سوءاستفاده از باورهای مردم از یک سو و توهین به مقدسات وارزش های جامعه از سوی دیگر روبرو هستیم.

وزیر امور خارجه با اشاره به پیشنهاد ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در زمینه مقابله با خشونت و افراطی گری گفت: امیدواریم همه کشورها اقدامات و فعالیت های مشترکی برای مقابله با این چالش ها داشته باشند.

ظریف همچنین با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی گفت: این پیام زمینه گفت و گو و فهم و درک مشترک برای ساختن آینده ای خوب ومشترک را فراهم می سازد.

بر پایه این گزارش از واحد مرکزی خبر، دراین مراسم همچنین صلاح الزواوی سفیر فلسطین در تهران به عنوان قدیمی ترین سفیر مقیم ایران در سخنانی از حمایت های نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت قهرمان ایران از همه ملت های مظلوم بویژه فلسطین تقدیر کرد و گفت: امیدواریم این حمایت ها تا تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف ادامه یابد.

در پایان این مراسم سفرا و روسای نمایندگی های مقیم تهران یکایک به حضور رییس جمهور رسیدند و سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به دکتر روحانی تبریک گفتند.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =