رییس جمهور در پیامی به مردم خوزستان گفت: با شما هم نفسم، از وزیر بهداشت هم خواسته ام که به بیماران عزیز و آسیب دیدگان رسیدگی ویژه کنند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم موظف شده اعتبارات ویژه را تخصیص دهد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در صفحه اینستاگرام خود درباره وضعیت هوای اهواز پیامی به شرح زیر منتشر کرده است:

«با شما هم نفس ام... دلاوران جنوب، خوزستانی های خونگرم، مرزبانان غیور؛

باز هم نفس هایتان از میهمان شوم گردوغبار به شماره افتاده است. اینکه شما هموطنان عزیزم، گاه به گاه در برخی استانها و این روزها در خوزستان و اهواز دلاور، به جای هوای پاک، حتی خاک تنفس کرده اید، دردی مشترک و اولویتی جدی است.

با شما هم نفس ام... چنانچه هم قسم بوده و هستیم... تا مشکلی را که سالیان دراز ایجاد شده، گام به گام از میان برداریم...تا برای همیشه غبار از پیکر عروس کارون بزداییم.

کارگروه رفع آلودگی هوا در دولت، به ریاست رییس سازمان محیط زیست و حضور تعدادی از وزرا، لحظه به لحظه پیگیر کاهش آلودگی هوا و ارائه گزارش اقدامها در این زمینه هستند.

از استاندار خوزستان خواسته ام ضمن مشارکت همه دستگاه ها و صاحبنظران، با کارگروه دولت در تماس و همکاری باشند و پیشنهادهای عملی ارائه کنند.

از وزیر بهداشت هم خواسته ام که به بیماران عزیز و آسیب دیدگان رسیدگی ویژه کنند. سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم موظف شده اعتبارات ویژه را تخصیص دهد.

برای پاکیزگی هوا، عزمی تازه لازم است. با هم همت کنیم تا فضای تنفس بگسترانیم.»

هجوم ریزگردها در خوزستان، وضعیت هوای این استان را در شرایط خطرناک قرار داده است.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399683

برچسب‌ها