ایرنا نوشت:

سازمان هواشناسی اعلام کرد: با فعالیت سامانه کم فشار دینامیکی روی شرق مدیترانه و تداوم فعالیت های این سامانه بر روی بخشی از مناطق غرب و جنوب کشور تا روز پنجشنبه این هفته شاهد بارش باران، رعد و برق و وزش باد در این مناطق خواهیم بود.

سازمان هواشناسی تصریح کرده است: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که با تداوم فعالیت این پدیده روز پنجشنبه در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه های زاگرس مرکزی، دامنه های غربی و مرکزی البرز، سواحل شمالی، شاهد بارش باران، رعد و برق و وزش باد خواهیم بود و در مناطق مرتفع بارش برف پیش بینی می شود.

براساس این گزارش از بعد از ظهر امروز بارش پراکنده در بخش هایی از شمال شرق نیز رخ خواهد داد و شدت بارش ها امروز در شمال خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و ارتفاعات البرز مرکزی خواهد بود.

این وضعیت در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته در مناطق یادشده با شدت بیشتری تداوم خواهد داشت و در روز جمعه این هفته به طور موقت از میزان بارش ها در نیمه غربی کاسته می شود.

همچنین طی سه روز آینده وزش باد شدید و در بعضی ساعات گرد و خاک در نواحی جنوب غرب و غرب کشور تداوم خواهد داشت و در این مدت خلیج فارس مواجی و طوفانی خواهد بود و پیش بینی می شود ارتفاع موج در شمال خلیج فارس به بیش از 3 متر برسد و از روز جمعه به بعد کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور در خصوص وضعیت هوای تهران، گفت: هم اکنون دمای هوای تهران به حدود 11 درجه بالای صفر رسیده، رطوبت نسبی هوا حدود 58 درصد، سرعت وزش باد 14 کیلومتر بر ساعت و کمینه و بیشینه امروز هوای تهران نیز بین 9تا14 درجه بالای صفر پیش بینی شده است.

احد وظیفه، افزود: کمینه وبیشینه هوای تهران فردا به 8 تا 13 درجه بالای صفر می رسد و نقشه های هواشناسی نشان می دهند، آسمان تهران نیز در این روز ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور یادآور شد: کمینه و بیشینه هوای تهران طی روز پنجشنبه این هفته بین 6 تا 13 درجه بالای صفر خواهد بود و نقشه های هواشناسی نشان می دهند، آسمان پایتخت در این روز نیمه ابری گاهی با بارش باران و وزش باد خواهد بود.

وی در خصوص پیش بینی هوا در روز چهارشنبه هفته جاری در تهران، گفت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد در روز 22 بهمن ماه آسمان تهران ابری همراه با بارش باران و وزش باد خواهد بود.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =