مشاور ارشد رییس‌جمهور گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، پیشرفت در بعد صنایع نظامی محسوب می‎شود که ایران را در جایگاه مهمی قرار داد.

به گزارش میزان اکبر ترکان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در 36 سال گذشته، گفت: انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای مختص به آن را می‎توان در دهه‎های مختلف مورد ارزیابی قرار داد، زیرا تا به امروز جمهوری اسلامی ایران برپایه وقوع انقلاب در سال 57 توانسته است اقدامات مثمرثمری را در عرصه داخلی و بین‎المللی انجام دهد.

او گفت: در دهه اول انقلاب امام خمینی (ره) با ایجاد کمیته‎های انقلاب اسلامی نظم و امنیت را به بهترین شکل ممکن در کشور برقرار کرد و جامعه در نهایت امنیت و درستی و با انضباط خاص به مسیر پیشرفت خود ادامه داد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: ایجاد بنیاد مسکن و سازمان جهادسازندگی از دیگر اقدامات سازنده‎ای بود که از سوی حضرت امام(ره) برای رسیدگی به وضعیت مستضعفان در دهه اول انقلاب محقق شد و ما توانستیم در رسیدگی به وضعیت روستاییان پس از پیروزی انقلاب اقدامات مثمرثمری را انجام دهیم.

مشاور ارشد رییس‎جمهور گفت: وقتی پس از گذشت 2 سال از انقلاب اسلامی جنگ در نهایت مظلومیت به کشور ما و در شرایطی که آمادگی آن را نداشتیم، تحمیل شد، ضررهای بسیاری به کشور وارد شد، اما ایجاد بسیج و سپاه از دستاوردهای مهم دوران پس از انقلاب و جنگ محسوب می‎شود که نقش تاثیرگذاری را در 8 سال مقاومت ما در جنگ تحمیلی داشت.

ترکان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب پیشرفت در بعد صنایع نظامی محسوب می‎شود گفت: ما در شرایط بعد از انقلاب و جنگ با وجود تحریم‎ها توانستیم با اتکا به نیروهای مسلح و کارآفرینی آنها به موفقیت‎های مهمی دست پیدا کنیم که در نوع خود بی‎نظیر است.

او با اشاره به اینکه پیشرفت در عرصه‎های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پس از انقلاب در حوزه‎های مختلف در ایران رخ داد، گفت: ایجاد دومین ناوگان جهان در عرصه نظامی و کسب دستاوردهای بزرگ صنعت دفاعی و ساخت تجهیزات از جمله موشک از دستاوردهای مهم انقلاب ما محسوب می‎شود که به یمن پیروزی مردم در 22 بهمن محقق شد.

مشاور ارشد رییس‎جمهور با اشاره به دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران در دهه دوم پس از پیروزی انقلاب، گفت: بازسازی خرابی‎های جنگ و اقتصاد کشور با اتکا به قدرت مردم از مهمترین اقداماتی بود که در دهه دوم انقلاب در مسیر پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت.

ترکان گفت: ما در دهه دوم انقلاب شاهد بودیم که زیرساخت‎های اساسی کشور به شکلی مجزا و جدید بازسازی شد و ما توانستیم دستاوردهای عظیمی را برپایه انقلاب اسلامی برای کشورمان به ارمغان بیاوریم.

مشاور ارشد رییس‌جمهور با اشاره به ساخت بنادری همچون شهید رجایی و امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در دولت آقای هاشمی زیرساخت‎های کشور به شکل جدیدی با توجه به رویکرد انقلاب تغییر پیدا کرد که این روش در دولت خاتمی نیز ادامه داشت.

او گفت: به طور حتم آنچه امروز در جمهوری اسلامی ایران در عرصه‎های مختلف روی داده است ناشی از وقوع انقلاب سال 57 و رهبری هدایتمند امام خمینی (ره) بوده است که امروز نیز از سوی مقام معظم رهبری در کشور ادامه پیدا کرده است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =