ایسنا نوشت:

وزیر اطلاعات، گفت: راز و رمز پیروزی انقلاب اسلامی در وحدت است و بزرگترین هدف دولت حفظ وحدت در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی دوشنبه شب در مراسم جشن انقلاب اسلامی در مسجد زین العابدین(ع) قم گفت: باید دست به دست هم بدهیم، گرایش‌های سیاسی متفاوت داشته باشیم و با هم در عرصه‌های سیاسی رقابت سالم بکنیم ولی با هم برادر باشیم.

علوی گفت: دولت به دنبال به حاشیه بردن هیچ جناح سیاسی نیست و به دنبال این است که همه زیر پرچم رفیع رهبر معظم انقلاب جمع شده و در جهت اهداف و آرمان‌های انقلاب حرکت کنند. این راهبرد دولت تدبیر و امید است.

او گفت: دولت با آغوش باز از انتقاد مشفقانه و منصفانه استقبال می‌کند؛ امیدواریم با همدلی و دست برادری به هم دادن همه جریان‌های سیاسی در جهت اهداف انقلاب قدم برداریم، همه سرباز باشیم و میان خود مهربانی داشته و در برابر دشمن ید واحده باشیم.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه برای ما مهم این است که مردم احساس امنیت و آرامش کنند، گفت: وزارت اطلاعات رسالت خود را امروز در خفه کردن صدای گلوله دشمن می‌بیند.

علوی ادامه داد: در چند روز اخیر دو گروه تروریستی که معلمان و بسیجیان را به شهادت رسانده بود، در سراوان به همت سربازان گمنام امام زمان(عج) و با همکاری دیگر نیروهای نظامی و انتظامی ضربه سنگینی خوردند و توان عملیاتی شان پایین آمد.

وزیر اطلاعات با بیان این‌که انقلاب ما با سایر انقلاب‌ها متفاوت بود و سبب حیرت جهانیان شد،گفت: این انقلاب نظریه‌پردازان مختلف را دچار چالش کرد؛ هنوز نتوانسته‌اند نظریاتی ارائه دهنده که انقلاب را تفسیر کنند؛ چرا که این انقلاب متکی بر ملاک‌ها و ارزش‌های آنها نبود.

او گفت: امام راحل شاگرد مکتب اسلام، قرآن و عترت بودند؛ از این‌رو قیام و انقلاب ایشان از ویژگی‌های خاص خود برخوردار است؛ یکی از ویژگی‌های انقلاب این است که امام در نقطه یأس دست به حرکت زدند؛ یعنی هیچ تحلیلگری شرایط را برای انقلاب مناسب نمی‌دانست.

حجت‌الاسلام علوی گفت: امام(ره) بر پایه آموزه‌های اسلامی دست به حرکت زده و تنها به دنبال انجام تکلیف و وظیفه بودند؛ ایشان وقتی برای اسلام احساس خطر کردند، دست به حرکت زدند تا از اسلام دفاع کنند.

او ادامه داد: امام(ره) چون به دنبال انجام تکلیف بودند به نیرو، توان و حمایت افراد توجه نکردند؛ بلکه ایشان به دنبال ادای تکلیف خود بودند، فردی که به تکلیف فکر می‌کند به نتیجه فکر نمی‌کند، امام خمینی(ره) نیز فرمودند «ما مأمور به تکلیف هستیم نه نتیجه».

وزیر اطلاعات با بیان این‌که امام(ره) در زمانی دست به قیام زدند که هیچ زمینه‌ای برای انقلاب پیش بینی نمی‌شد، یادآور شد: شاه پس از رحلت حضرت آیت‌الله بروجردی خیال کرد می‌تواند دست به هر کاری بزند؛ ولی امام خمینی(ره) در این شرایط در برابر کارهای شاه ایستادگی کردند.

او گفت: مبارزان انقلاب روحانیان، بازاری‌ها، سیاسیون و دانشجویان بودند، ولی هیچ هماهنگی میان این گروه‌ها وجود نداشت و کارها به گونه‌ای پیش می‌رفت که کسی حاضر به مبارزه نبود و امام راحل در این شرایط قیام کردند و نخست خلأ رهبری را پر کردند.

حجت‌الاسلام علوی با اشاره به دعوت علما، دانشجویان، بازاریان، سیاسیون و آحاد مردم از سوی امام راحل برای مبارزه گفت: امام خمینی(ره) نخست عقبه خارجی رژیم پهلوی را شکستند، سپس با یک لحن دارای صلابت پس از نصیحت شاه و بی اثر بودن این نصیحت، به مبارزه با او پرداختند و با این کار آنها را به یک قدرت پوشالی تبدیل کردند.

او ادامه داد: امام(ره) ایده خود را از مکتب اسلام گرفته بودند و می‌دانستند که این مسیر یک مسیر خطرناکی است؛ ایشان باور داشتند که یاری خدا در سختی‌ها می‌رسد؛ انقلاب امام(ره) نیز با چارچوب‌های اسلامی قابل فهم، درک و دوام است.

وزیر اطلاعات با بیان این‌که آمریکایی‌ها معتقدند بودند که ایران جزیره امن است، گفت: امام(ره) در این زمان حرکت خویش را آغاز کردند؛ هدف ایشان نیز همانند هدف انبیا و اهل‌بیت(ع) بود، امام خمینی(ره) می‌خواستند اسلام را در جامعه پیاده کنند، ایشان به دنبال اهداف مادی نبودند.

او گفت: امام به دنبال تشکیل حکومت برای پیاده کردن احکام اسلامی بودند؛ ایشان عطش قدرت نداشتند که بخواهند شاه را کنار بزنند؛ ایشان برای حفظ عزت و کرامت امت اسلامی دست به حرکت زدند.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =