ایرنا نوشت:

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: خوشبختانه تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان موفق عمل کرده و ما به آنها اعتماد داریم و معتقدیم که در کلیات، خطوط قرمز نظام رعایت شده است و از اینرو دولت را باید در ادامه کار حمایت کرد.

محمدنبی حبیبی در جمع خبرنگاران قزوین گفت: نباید به طرف مقابل اعتماد کامل داشته باشیم، زیرا آمریکا مورد اعتماد نبوده و با اساس این نظام مشکل دارد.

او گفت: البته قدم زدن وزیر امور خارجه کشورمان با همتای آمریکایی خود مورد تایید نمی باشد، اما در مجموع از هنر دیپلماسی مناسبی در این راه استفاده کرده ایم.

حبیبی، انتقاد سازنده از دولت با حفظ حریم ها و پرهیز از تضعیف دولت تدبیر و امید را کاری درست دانست و گفت: این مساله باید دوسویه باشد و در آن احترام متقابل مورد تاکید قرار گیرد.

او در ادامه گفت: با صراحت می گویم اگر اصولگرایان در همگرایی به ائتلاف حداکثری دست یابند، حتی اگر اصلاح طلبان هم به ائتلاف برسند، برنده نهایی اصولگرایان خواهند بود.

حبیبی در پاسخ به این سووال که در گردهمایی اصولگرایان تعداد اعضای پایداری بیش از سایر گروهاست، گفت: من این گفته را قبول ندارم، چرا که این ادعا را نمی توان ثابت کرد و معتقدم جلسات اصولگرایان از ترکیب و سلیقه های متقاوت در تمامی استان های کشور برخوردار بوده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با بیان دلایل شکست دشمنان در مقابل با انقلاب اسلامی گفت: یکی از بزرگترین مشکلات دشمنان ما عدم شناخت از مردم و نداشتن تحلیل درست از واقعیت های انقلاب اسلامی است.

حبیبی گفت: در حادثه خونین 17 شهریور سال 57 که حکومت شاهنشاهی گروه بیشماری از مردم ما را در یکی از میادین تهران به گلوله بست، در همان روز نخست وزیر چین در تهران به ضیافت شاه دعوت می شود و این در حالی است که اگر دستگاه حکومتی چین متوجه بود که تنها چند ماه دیگر با قیام و حرکت های مردمی، حکومت پهلوی سرنگون خواهد شد، این دیدار برگزار نمی شد.

او با اشاره به دیدار مرحوم عسگراولادی با امام (ره) در سال 1341، گفت: حضرت امام خمینی (ره) در آن مقطع، اسلامی کردن ایران، اسلامی شدن جهان و جهانی شدن اسلام را هدف نهضت و زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) برمی شمرند.

حبیبی در پاسخ به این سووال که تحریم ها تا چه اندازه توانسته در اقتصاد کشور اثرگذار باشد، گفت: به گفته صاحبنظران اقتصادی حدود 20 تا 25 درصد تحریم ها در اقتصاد ایران اثرگذار بوده است، ولی اینکه بخواهیم علت همه مشکلات را به تحریم ها گره بزنیم ناصحیح است و در این صورت اگر روزی تحریم ها برداشته شود و مشکلات اقتصادی کماکان باقی بماند آن وقت چه کسانی را باید مقصر بدانیم؟

او گفت: چاره تحریم ها در تحقق ایده مقام معظم رهبری مبنی بر 'اقتصاد مقاومتی' است و دولت در این بخش بایستی سیاست گذاری، برنامه ریزی و کنترل کننده باشد و مابقی کارها نیز به مردم محول گردد.

حبیبی در خصوص امکان فعالیت اقتصادی توسط برخی احزاب، گفت: براساس قانون احزاب، هیچ حزبی در کشور حق فعالیت اقتصادی ندارد و ما نیز با تبعیت از این قانون، به اجرای آن نیز تن داده ایم و البته این در حالی است که برخی از اعضای این حزب از 50 سال گذشته فعالیت های اقتصادی داشته و دارند، و البته اعضای ما از تمامی گروههای جامعه و از جمله بازاریان و اصناف تشکیل شده اند.

حبیبی گفت: موسسین حزب در دوران اختناق پهلوی، بازاری بوده و فعالیت اقتصادی نیز داشته اند، اما هدف آنها از کار تشکیلاتی، برای دستیابی به اهرم های اقتصادی و رونق کسب و کار و تجارت نبوده و شرایط دوران رژیم ستمشاهی نیز چنین اقتضایی نداشته است.

او گفت: اعضای حزب موتلفه اسلامی براساس نظرات شهید بهشتی و مطهری برای ایجاد یک جامعه نمونه اسلامی و به دستور امام راحل و در منزل ایشان در سال 42 شکل گرفت.

این چهره شاخص سیاسی با اشاره به اینکه حزب موتلفه اسلامی با بحران مالی روبرو است، گفت: هزینه های مالی این حزب توسط اعضای آن تامین می شود و تمامی اعضای حزب با انگیزه های دینی وارد حزب شده اند، این باور به صورت یک فرهنگ نزد اعضای ما درآمده فلذا برای رسیدن به اهداف خود اعضا آماده تحمل صرف هزینه های مالی هستند.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    2 0
    تا قبل صحبت رهبری راه دیگری می رفتی .