سایت خانه ملت نوشت:

سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه مجلس دوشنبه شب در حاشیه برنامه منادیان فجر که در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، در پاسخ به سوالات طلاب و دانشجویان در خصوص ترکیب آینده مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌های اخیر حضور جوانان در جایگاه‌های مختلف در نظام جمهوری اسلامی، حضور خوبی بوده و در همین دوره هشتم مجلس نیز نیروهای جوان موثر و فعال حضور دارند و در آینده نیز همینطور خواهد شد.

سبحانی‌نیا درباره فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان و اصلاح طلبان گفت: دو جریان کلی اصولگرایی و اصلاح طلبی عملا فعال هستند، البته اگر گروه‌های اصولگرا همگرایی بیشتری داشته باشند فضای عمومی جامعه نسبتا به جریان اصولگرایی مثبت است و از این جریان قطع امید نشده و در صورتی که به لیست واحدی دست یابند می‌توان امیدوار بود که مجلس آینده اصولگرا باشد اما اگر چنین نشود جریان اصلاح طلبی که یک مدت تقریبا از صحنه خارج شده بود با نشست‌هایی که در 2 ماه گذشته برگزار کرده در حال احیا است.

وی افزود: علیرغم اینکه اصلاح طلبان نیز برای همگرایی تلاش می‌کنند بین آن‌ها نیز اختلاف وجود دارد.

سبحانی‌نیا گفت: ممکن است ترکیب مجلس آینده بین اصولگرایان و اصلاح طلبان به صورت مساوی تقسیم شود به نحوی که هم از نیروهای اصولگرای میانه رو و هم از اصلاح طلبان میانه رو در مجلس حضور داشته باشند و نباید فراموش کرد نیروهای افراطی هر دو جریان مذکور جایگاهی در بین مردم ندارد.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا وحدت اصولگرایان محقق می‌شود؟ گفت: تلاش‌هایی در این زمینه انجام شده و آقای تقوی نشست‌هایی را برگزار کرده و هر دو هفته یکبار سفرهای استانی در این زمینه دارد و می‌‌خواهد اصولگرایان را همگرا کند که البته بی‌تاثیر نبوده است.

سبحانی ‌نیا در این زمینه ادامه داد: با بزرگان جامعه روحانیت و جامعه مدرسین قم و مجموعه‌های مرتبط صحبت‌هایی شده که زیر چتر جامعتین گروه‌های اصولگرا به اصول کلی دست یابند و به دور از سهم خواهی، همگرایی در زمینه انتخابات محقق شود، به دلیل اینکه اگر این کار صورت نگیرد همانند انتخابات ریاست جمهوری فرصت خوبی که می‌توانسته است در اختیار اصولگرایان قرار بگیرد از دست برود لذا باید تلاش شود این همگرایی موفق شود.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399561

برچسب‌ها