ایسنا نوشت:

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور گفت: متأسفانه پول نفت ما را معتاد کرده است.


سورنا ستاری در همایش تجلیل از حماسه‌سازان پدافند هوایی عملیات والفجر 8، گفت: متأسفانه بوی نفت ما را به دنبال خود می‌کشاند و همواره به دنبال پول نفت بوده‌ایم؛ باید این اعتیاد را ترک کنیم و در دولت به دنبال همین موضوع هستیم؛ راه‌ ترک اعتیاد به پول نفت هم بها دادن به جوانان و نوآوری می‌دانیم.

او ادامه داد: روزهای دفاع مقدس به خصوص عملیات والفجر 8 قطعاً درس‌های بزرگی برای ما دارد. هم در حوزه فنی و هم در حوزه توجه به روح حاکم در چنین حرکت‌هایی، درس‌هایی وجود دارد که باید آنها را فراگیریم و مهمترین درس این عملیات،‌ داشتن اعتماد به نفس است.

ستاری اظهار امیدواری کرد با درس گرفتن از چنین روزهایی در دوره جدید در حوزه اقتصادی کشور اتفاقات جدی و جدیدی رقم بخورد.

فرزند شهید سرلشگر منصور ستاری، گفت: وقتی با همرزمان پدرم صحبت می‌کنم همه می‌گویند که او هرچه در فکرش بود را پیاده می‌کرد. این یک هنر است و کار آسانی نیست. ما هم باید از چنین نوآوری‌ها و خلاقیت‌هایی درس بگیریم و قدرت ریسک پذیری داشته باشیم.

او گفت: برای آن که بتوانیم از اقتصاد نفتی فاصله بگیریم، باید به جوانها اعتماد کنیم؛ ظرفیت‌ها زیر زمین نیستند ؛ بلکه روی زمین و در مغز جوان‌هاست. ما با داشتن 4.5 میلیون دانشجو می‌توانیم اقتصادمان را تکان دهیم. البته در صورتی که دست این جوانان را باز بگذاریم.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در پایان گفت: من مشکلات و کمبودها در حوزه دفاعی را می‌دانم و معتقدم در این بخش هم با توجه به کمبودهای مالی، ایجاد نوآوری‌ با مشکلاتی مواجه است.

ستاری در عین حال گفت: آنچه مهم است ابزار نیست بلکه استفاده از مغز است ؛ باید با ایده‌های نو تحولات جدی در کشور ایجاد کنیم.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =