علی خرم: سخنان رهبر معظم انقلاب، خط بطلانی است بر سخنان کسانی که قصد کارشکنی در مذاکرات دارند

علی خرم تحلیل گر مسایل سیاست خارجی به تحلیل سخنان روز گذشته رهبر انقلاب در دو بعد داخلی و خارجی پرداخت.

به گزارش خبرآنلاين، سخنان دیروز مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته‌ای بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی و خارجی داشت. ايشان در پاره ای از سخنان خود در مورد مذاکرات هسته ای فرمودند: من با توافقی که بتواند انجام شود موافقم اما با توافق «بد» موافق نیستم.

تلاش بی وقفه مسئولین و هیأت مذاکره کننده برای خارج کردن حربه تحریم از دست دشمن، دومین نکته ای بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند و گفتند: اگر این اتفاق رخ دهد و با توافق، حربه تحریم از دست دشمن خارج شود، بسیار خوب است اما اگر این اتفاق نیفتاد، همه بدانند که راهکارهای فروانی در داخل کشور برای کُند کردن حربه تحریم وجود دارد.اگر با همت و تلاش، به داشته های خود، به صورت مناسب توجه کنیم، حتی اگر نتوانیم حربه تحریم را از دست دشمن خارج کنیم، می توانیم آن را کُند کنیم.

علی خرم تحلیلگر سیاست خارجی و نماینده پيشين ایران در سازمان الملل در گفت وگو با خبر آنلاین سخنان دیروز رهبری را در مورد مذاکرات هسته ای تاثیر گذار خواند و به تاثيرات آن در دو بعد داخلي و خارجي پرداخت. وی گفت: اين سخنان از نظر داخلی تاثیر گذار است چراکه يکبار دیگر رهبری نشان داده اند که مذکرات زیر نظر ایشان انجام می شود و در مسیر صحیحی پیش می رود و این مذاکرات مورد تایید ایشان می باشد، رهبری با سخنرانی دیروزشان خط بطلاني کشيدند به روی کسانی که با  قصد جناحی و کارشکنی مطالبی را می گویند و می خواهند روند مذاکرات را کند کنند.  

خرم در ادامه به سخن رهبری مبنی برطولانی نشدن مدت زمان مذاکره اشاره کرد و گفت : بعد خارجی سخنان رهبری هم این بود که مذاکرات نباید بیشتر از این ادامه پیدا کند وباید هرچه زود تر به یک نتیجه کامل و مشخص در کلیات و جزئیات برسد.

اين تحلیلگر سیاست خارجی افزود: امید است که مذاکرات با توجه به فرمایشات رهبری جلو برود . قرار بر این هست که مذاکرات به یک نتیجه برد -برد برسد چرا که باید برای هر دو طرف دستاورد داشته باشد. خوشبختانه از آغاز مذاکره کنندگان ایرانی هم در همین مسر حرکت کرده و ایران همواره اعلام کرده که نمی خواهد وقت تلف کند و بیشتر به دنبال کسب نتیجه می باشد.

وی در پایان در مورد سرانجام مذاکره گفت:این مساله را نمی توان به راحتی پیش بینی کرد چرا که در حال حاظر شرایط برای توافق فراهم است،همچنین در مقابل غرب هم باید قضیه ی تحریم ها را مشخص کند ایران هم در مورد غنی سازی اعلام آمادگی کرده و تمام امور خو را شفاف سازی کرده است .ان شالله با کسب نتیجه خوب دیگر مشکلی نباشد ،اما در عین حال نیروهایی  در سرتا سر جهان هستند که نگذارند این توافق انجام شود.

17215

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    2 4
    و هم چنین خط بطلانی است بر عملکرد کسانی که نزدیک بود مملکت را با توافق بد به باد دهند