واحد مرکزی خبر نوشت:

المیادین گزارش داد سازمان ملل یکی از مشهورترین دوستداران اسرائیل را به عنوان نماینده ویژه دبیرکل در امور صلح خاورمیانه منصوب کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین شورای امنیت سازمان ملل متحد با تعیین نیکلای ملادینوف به عنوان هماهنگ کننده ویژه در امور صلح خاورمیانه به جای رابرت سری دیپلمات هلندی موافقت کرد. مهمترین مأموریت ملادینوف احیاء روند صلح است که از سالها پیش با اختلال مواجه شده است.
نظارت بر بازسازی نوار غزه دیگر مأموریت دشواری است که ملادینوف باید پیگیر آن باشد. ملادینوف به دوستی عمیق با اسرائیل شهرت دارد.
ملادینوف در این مأموریت نماینده بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در ارتباط با سازمان آزادیبخش فلسطین و تشکیلات خودگردان و کمیته چهارجانبه بین المللی خواهد بود. فلسطینی ها معتقدند وی صلاحیت چنین مسئولیتی را ندارد و مورد اعتماد نیست.
وی در گذشته وزیر امور خارجه بلغارستان بوده و عضو گروه موسوم به جامعه باز است که جرج سورس تشکیل داده است. وی در باشگاه آتلانتیک و محفل فراماسونری عضویت دارد و به تازگی در یک برنامه تلویزیونی به این امر اعتراف کرده است.
ملادینوف زمانی که مسئولیت وزارت امور خارجه بلغارستان را برعهده داشت این وزارتخانه را مملو از اعضای باشگاه اتلانتیک که حامیان مطلق اسرائیل به شمار می آیند کرده بود.
ملادینوف موضع گیری های بسیاری در سوابق خود دارد که جائی برای تردید درخصوص وفاداری وی به اسرائیل نمی گذارد. در حمله اسرائیل به کشتی مرمره ترکیه به شدت از اقدام اسرائیل جانبداری کرد. وی حتی از درخواست از اسرائیل برای آزاد سازی دو خبرنگار بلغاری که در این کشتی حضور داشتند خودداری کرد و این کشتی را متهم کرد که حامل سلاح و تجهیزات مورد استفاده در ساخت موشک برای استفاده علیه اسرائیل است.
پس از انفجار در فرودگاه بورگاس بلغارستان در سال 2012ملادینوف به مانند اسرائیل ، حزب الله لبنان را به دست داشتن در این اقدام متهم کرد. این درحالی بود همه وزرا و روزنامه ها ادعاهای اسرائیل را رد می کردند و خواستار منتظر مانند تا مشخص شدن نتایج تحقیقات بودند. وی در یکی از سفرهایش در دیدار با اسرائیلی ها بدون مشورت با کسی از تشکیل اتحادیه نظامی با اسرائیل خبر داد و صراحتا اعلام کرد که هرگونه تعرض به اسرائیل تعرض به بلغارستان است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =