ایرنا نوشت:

پنتاگون به دنبال فشارهای سیاسی داخلی در واشنگتن، طرح پیشین خود برای اعزام ناو هواپیمابر به سواحل چین که می توانست نشانه دوستی و حسن نیت میان دو کشور باشد را لغو کرد.
به گزارش 'اینترنشنال بیزینس تایمز'، استیو وارن، یک سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه گفت که مقام های نظامی چینی و آمریکایی چهار روز پیش برای بررسی ارتباطات نظامی میان یکدیگر دیدار کردند و ایالات متحده در آن نشست تصمیم خود برای لغو اعزام ناو به کرانه های چین را اعلام کرد.

دریابُد 'وو شنگلی' فرمانده نیروی دریایی چین، ژوئیه 2014 در پیشنهاد به دریابد 'جاناتان گرینرت' همتای آمریکایی خود گفته بود که پکن از میزبانی ناوهای آمریکایی در سواحل خود استقبال می کند. واشنگتن نیز ظاهرا با این طرح موافق بود.

اما بلافاصله پس از اعلان خبر، گروه های سیاسی درون کنگره آمریکا با چنین طرحی به مخالفت پرداختند. 'سناتو جان مک کین' معروف ترین مخالف این طرح بوده است.

مک کین در مقاله ای اعتراضی در این باره نوشت 'فرستادن ناو به چین، به معنای احترام بین المللی به پکن و نیروی دریایی اش خواهد بود؛ در حالی که چین سابقه روشنی در فعالیت های ستیزه جویانه در دریاهای چین جنوبی و شرقی دارد.'

مک کین تاکید کرده بود که پذیرش دعوت چین از سوی نیروی دریایی آمریکا یک 'اشتباه سیاسی و نمادین' خواهد بود.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =