ایسنا نوشت:

مسئول هماهنگی عملیات ائتلاف ضد داعش گفت: ظرف چند هفته آینده حمله زمینی برای بازپس‌گیری نواحی تحت اشغال داعش را به رهبری نیروهای عراقی آغاز می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان آلن، مشاور باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش در مصاحبه‌ با خبرگزاری پترا اردن گفت: ظرف چند هفته آینده حملات زمینی گسترده‌ای را به رهبری ارتش عراق علیه داعش آغاز کرده و تمامی مناطق تحت اشغال این گروه تروریستی را بازپس می‌گیریم و این حمله تحت حمایت و پوشش هوایی ائتلاف صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه عراقی‌ها خودشان باید در این حمله پیشرو باشند، اتهاماتی از جمله این که تاخیر در ارسال تجهیزات آمریکایی و آموزش نیروهای عراقی در جبهه درگیری با داعش به وجود آمده، را رد کرد و ادامه داد: ایالات متحده هرآنچه را که در توان دارد برای ارسال این تجهیزات انجام می‌دهد.

جان آلن ضمن ابراز همدردی با دولت و مردم اردن درخصوص کشته شدن معاذ الکساسبه، خلبان اردنی اسیر داعش به دست این گروه تروریستی اعلام کرد که قصد سفر به کشورهای شرق آسیا جهت گسترش ائتلاف ضد داعش را دارد.

هماهنگ کننده عملیات ائتلاف ضد داعش در ادامه هرگونه تغییر در استراتژی این ائتلاف را تکذیب واعلام کرد: استراتژی ما مشخص است و پایه آن بر نابودی کامل داعش قرار دارد.

آمریکا در کمپین حملات هوایی علیه داعش که بخش‌های عظیمی از عراق و سوریه را گرفته‌اند، پیشرو عمل کرده است. امان نیز به عنوان بخشی از ائتلاف، روز یکشنبه اعلام کرد که ده‌ها حمله هوایی علیه اهداف داعش و پس از کشته شدن خلبان جوان اردنی توسط این گروه تروریستی انجام داده است.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که این اقدامات آغاز عملیات برای بازپس‌گیری مناطق تحت اشغال داعش است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =