نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر گفت: ایران اسلامی در اوج فعالیت‌های علمی قرار دارد و هرگز زیر بار دیکته‌های فرهنگی غرب نخواهد رفت؛ زیرا جوانان، بزرگسالان، زندگی و دارایی‌های ما از ائمه اطهار (ع) الگو گرفته‌ شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی در مراسم گرامیداشت دهه فجر که شنبه شب در مسجد زین‌العابدین (ع) برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: جریان انقلاب اسلامی یک معجزه واقعی بوده که خداوند متعال بدون واسطه هدایت آن را به دست مردم ایران سپرده است.

او گفت: اگر عنایت الهی نبود انقلاب اسلامی در ایران شکل نمی‌گرفت زیرا در آن دوران رژیم شاهنشاهی ظرفیت‌های بزرگی داشت که با استفاده از آن‌ها افراد بسیاری را به سمت خود کشانده بود.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه ایران در آن دوران ثروتش بیشتر از کره جنوبی بوده است، گفت: جریان‌های روشنفکری و حتی افرادی به ظاهر مخالف شاه در خدمت رژیم شاهنشاهی بودند.

او از برخی رخدادهای دوران پیروزی انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: در آن دوران ساواک اجازه گفتن یک مسئله شرعی را از علمای دینی گرفته بود به همین علت شرایط سختی برای مردم ایجاد شد؛ اما برای تحقق معجزه الهی مردم باید حرکت‌های جمعی را تقویت می‌کردند و این آزمون را به خوبی سپری کردند.

معزی گفت: شرق و غرب دنیا با رژیم شاهنشاهی همراه بودند و در مقابل جریان انقلاب بسیاری از مخالفان شاه نیز در کنار او قرار گرفتند و با حرکت‌های انقلابی امام خمینی (ره) مبارزه کردند.

او با تاکید بر اینکه قدرت‌های مختلفی در برابر ملت ایران ایستادگی کردند، گفت: ملت ایران که یک رادیو را در اختیار نداشت اقداماتی را انجام داد که جهان نسبت به آن‌ها متحیر ماند.

معزی نقش مساجد را در انقلاب اسلامی موثر دانست و گفت: مسلمان بودن مردم ایران، بزرگ‌ترین سرمایه ما است.

او با بیان اینکه غربی‌ها نمی‌توانند بفهمند که چگونه مردم نسبت به پیامبر خود عشق می‌ورزند، گفت: جوهره اصلی انقلاب، اسلامی بودن آن است و اگر انقلاب، اسلامی نبود هرگز پیروز نمی‌شد.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر با اشاره به خاطراتی از خانواده‌های شهدای انقلاب اسلامی گفت: افراد بسیاری برای اهداف امام خمینی (ره) داشته‌های خود را فدا کردند و در این مسیر نشان دادند که با تأسی به حضرت زینب (س) در راه اسلام همه دارایی‌های خود را می‌دهند.

او با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی امروزه جایگاه موثری در سطح جهانی دارد، گفت: وقتی ایشان می‌گویند امروزه ساخت سلاح هسته‌ای جایز نیست دنیا نسبت به این حکم شگفت‌زده می‌شود.

معزی یادآور شد: امامی که حرکت انقلاب را بر عهده گرفته بودند جایگاه والایی داشتند و این موضوع در سخن بزرگان و عرفای دینی به خوبی قابل مشاهده است.

او ایمان، اخلاص و آگاهی نسبت به مسائل مختلف ایران اسلامی را از ویژگی‌های امام راحل برشمرد و گفت: ایشان سیاستمداری بودند که بر پایه درک و فهم اساسی مردم را حرکت دادند و این ویژگی‌ها باید بازگو شود تا نسل امروزی ایشان را درک کنند.

معزی به برخی از خاطره‌های امام خمینی (ره) اشاره کرد و ادامه داد: طبق گفته ایشان حرکت در راه خداوند ترس ندارد و افراد برای رسیدن به پیروزی نباید نسبت به تهدیدها توجهی داشته باشند.

او با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در برخورد با اقشار مختلف جامعه بر نفس خود غلبه می‌کردند، گفت: ناله‌های شبانه، آرامش و آگاهی نسبت به آموزه‌های اسلامی از ویژگی‌های بارز این شخصیت برجسته بوده است.

معزی با تاکید بر اینکه دشمنی‌ها در دوران انقلاب به صورت مستمر علیه امام خمینی (ره) وجود داشت، گفت: اینکه امام خمینی (ره) یاران خود را از دست دادند سبب نشد که ایشان در حرکت انقلاب تاخیری ایجاد کنند.

لئ محور حرکت رهبر کبیر انقلاب را توجه به خواسته‌های خداوند تبارک و تعالی دانست و گفت: امام خمینی (ره) در بحران‌های بزرگ مردم را هدایت کرده و جهت‌گیری‌های خود را با توجه به معیارهای الهی انجام می‌دادند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر با بیان خاطراتی از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: جوانان و نوجوانان هشت سال دفاع مقدس فتح‌الفتوح امام بودند، انقلاب اسلامی را تثبیت کرده و نشان دادند بدون چون و چرا از رهبر خود تبعیت می‌کنند.

او با اشاره به نظام مردم‌سالاری دینی که به عنوان یک نظریه سیاسی بزرگ در غرب مطرح است، گفت: تصور نکنید غرب با امکاناتی که در اختیار دارد مسئله مردم‌سالاری دینی را نادیده بگیرد، بلکه هم‌اکنون در دنیا به این مسئله توجه می‌کنند و گروه‌های علمی حرکت‌های ایران را در نظر دارند.

معزی با بیان اینکه برخی روشنفکران آمریکایی مقاله‌هایی در ارتباط با عصر غیبت نوشته‌اند، گفت: دشمن روی بسیاری از حقایق پرده کشیده است تا دنیا نسبت به حرکت‌های دینی و اسلامی برخی از مردم غرب ناآگاه باشد.

او یادآور شد: تفکر دشمن این بود که اگر امام خمینی (ره) از دنیا برود همه ارزش‌های انقلابی از بین خواهد رفت، اما به خواسته خداوند جانشین ایشان حرکت انقلاب را استمرار بخشیدند و به قله‌های بلندی رسانده‌اند.

معزی از نقش رهبر انقلاب اسلامی در حوادث و بحران‌های نظام اسلامی یاد کرد و ادامه داد: رهبری توانستند در جریان فتنه نیز با مدیریت خود حرکت‌های جمعی مردم را تقویت کرده و چشمه‌ای از توانایی‌های ملت را به فتنه‌گران نشان دهند.

او از وحدت امت اسلامی به عنوان عنصر اساسی در نظام اسلامی نام برد و گفت: رهبر انقلاب اسلامی نیز بر اهمیت این موضوع تاکید دارند زیرا پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی با تکیه بر وحدت تحقق پیدا می‌کند.

معزی گفت: اینکه ملت ایران مشکلاتی از جمله هشت سال جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته و با وجود فشارهای اقتصادی در برابر استکبار ایستاده است، حرص دشمنان را برمی‌انگیزد اما آن‌ها به دنبال این هستند که خودشان را نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نشان دهند.

او با بیان اینکه با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی باید به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم، گفت: ایران اسلامی در اوج فعالیت‌های علمی قرار دارد و هرگز زیر نظر دیکته‌های فرهنگی غرب نخواهد رفت زیرا جوانان،‌ بزرگسالان، زندگی و دارایی‌های ما از ائمه اطهار (ع) الگو گرفته‌ شده است.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر گفت: قرآن و عترت راه گذری برای نظام اسلامی از مشکلات است و آزادی مردم نظام اسلامی در فکر، اندیشه و سیاست باید مورد توجه قرار گیرد در صورتی که معنای آزادی در کشورهای دیگر توهین به مقدسات دیگر است.

او با تاکید بر اینکه معنی آزادی در کشورهای مختلف ترویج فرهنگ فساد است، گفت: ملت ایران استقلال فرهنگی و آزادی بر پایه تعریف امام علی (ع) دارند که می‌گویند برده دیگری نخواهیم بود زیرا این آزادی ما را به مقام عبودیت خداوند می‌رساند و زمینه ظهور امام زمان (عج) را فراهم می‌سازد.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399317

برچسب‌ها