ایسنا نوشت:

 رئیس جمهوری روسیه با وجود انتقاد از تحریم‌های غرب علیه کشورش بر سر ناآرامی‌های اوکراین گفت: روسیه به دنبال جنگ نیست و هم اکنون نیز در حالت جنگی به سر نمی‌برد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جریان یک کنفرانس اتحادیه تجاری در مسکو گفت: به لطف خدا هیچ جنگی وجود ندارد اما قطعا تلاشی برای محدود کردن توسعه ما وجود دارد.

وی با انتقاد شدید از تحریم‌های غرب علیه روسیه گفت: این تحریم‌ها قطعا نمی‌تواند علیه کشوری همانند ما تاثیرگذار باشد؛ با این حال موجب وارد آمدن خسارت می‌شود و ما باید این مساله را درک کنیم. ما باید سطح حاکمیت ملی خود را خصوصا در بخش اقتصادی افزایش دهیم.

پوتین با اشاره ضمنی به اقدامات آمریکا در ادامه تاکید کرد: عده‌ای تلاش می‌کنند تا نظم جهانی موجود را که طی دهه‌های پیشین به وجود آمده و پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی بود، با حضور رهبری که می‌خواهد به آن شیوه رهبری کند، مسکوت بگذارند.

وی افزود: چنین نظم جهانی‌ای هرگز مناسب روسیه نخواهد بود. اگر کسی دولت دارد یا می‌خواهد در چنین شرایط شبه اشغالگری زندگی کند، مختار است اما ما این کار را انجام نمی‌دهیم. با این حال قصد جنگ با هیچ کسی را نداریم. هدف ما همکاری با دیگران است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =