حجت الاسلام محمدعلی مهدی‌راد رییس و سخنگوی هیات نظارت بر کتاب وزارت ارشاد می‌گوید نه او و نه معاون فرهنگی وزیر ارشاد اختلاف نظری با علی شجاعی‌صائین نداشته‌اند.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، حجت‌الاسلام و المسلمين محمد علي مهدوي‌راد با تأكيد بر اينكه هيأت نظارت بر كتاب با مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي فعاليت مي‌كند. گفت رويه و سياست مشخص اين هيأت بارفت و آمد افراد تغيير نمي‌كند.

سخنگوي هيأت با اشاره به آنچه در فضاي رسانه‌اي آمده مبني بر اينكه آقاي شجاعي‌صائين به دليل ايستادگي برابر نشر برخي از كتاب‌ها و تفاوت اساسي در ديدگاه با معاونت، بركنار شده است گفت: اين موضوع كاملاً خلاف واقع مي‌باشد و از پايه دروغ است و بنده به عنوان رئيس هيأت نظارت بر كتاب آن را تكذيب مي‌كنم.

او با اشاره به سابقه دوستي خود با آقاي شجاعي گفت: بنده قريب به 10 سال سابقه دوستي با ايشان دارم و بايد عرض كنم در تحولاتي كه در دولت جديد اتفاق افتاد بنده جزء كساني بودم كه ايشان را به عنوان مديركل پيشنهاد كردم و با توجه به مشكلات اداري در نهايت با حضور ايشان در اين سمت موافقت شد.

مهدوي‌راد ادامه داد: واقعاً دليل اين همه جنجال رسانه‌اي را نمي‌دانم و چرايي وارونه جلوه دادن واقعيت توسط برخي رسانه‌ها برایم تأمل برانگيز است اما بنده به جرأت اعلام مي‌كنم هيچ اختلاف نظري بين بنده و آقاي شجاعي‌صائين و حتي ايشان و معاونت درباره نشر هيچ كتابي نبوده است.

رئيس هيأت نظارت افزود: معيارهاي نشر مشخص است و بررسان نيز مشخص و هر موردي كه بررسان به نتيجه نمي‌رسند به هيأت نظارت مي‌آمد و در اين هيأت با تشكیل يك كميته تخصصي، آراء و انديشه‌هاي بررسان مورد بحث و بررسي قرار مي‌گرفت و در نهايت در صحن علني هيأت به نتيجه رسيد مورد بررسي قرار مي‌گرفت. مهدوي‌راد در بخش ديگري از سخنانش مجدداً براينكه هرگز مديركل دفتر توسعه كتاب و كتابخواني به دليل مخالفت با نشر كتاب خاصي جابجا نشده تأكيد كرد و افزود: اين تغيير يك روند اداري بوده و مسايل اداري مرتبط با آن را بايد وزارتخانه پاسخ بدهد.

او خاطر نشان كرد در دوره مسئوليتش هيچ فشار و يا سفارشي از سوي معاونت يا وزارتخانه به ايشان و اعضاء بابت نشر كتابي، نشده است.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =