بخشایش:کمک های مردمی برای رضای خدا نیست/هزینه های انتخابات با تورم پیش می رود

با نزدیک شدن به انتخابات مجلس دهم ، یک بار دیگر مسئله منابع مالی نامزدهای انتخابات مطرح شده است.

احمد بخشایش اردستانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبر آنلاین شفاف سازی منابع مالی نامزد های انتخاباتی را در انتخابات آتی مجلس را ضروری دانست و افزود:مشخص شدن منابع مالی نمایندگان جامعه را از توهم خارج می کند.

وی گفت: هرچند که بحث در مورد انتخابات مجلس  بسیار زود است اما بحث درباره هزینه هاي انتخاباتي نامزدها خوب است، چرا که به تغییر فضای سیاسی جامعه کمک خواهد کرد و مشخص می شود که چه نامزدهایی توانسته اند با پول به قدرت برسند.

بخشايش افزود: تبلیغات نمایندگان در انتخابات مجلس صرفا مالی نمی باشد بلکه گاهی اوقات افراد در جایگاه هایی قرار دارند که می توانند از تریبون مخصوص خود استفاده کنند و از این طریق می توانند آرای بسیار زیادی را به خود اختصاص دهند بدون اینکه ریالی خرج کنند. به عقیده بنده باید ازهزینه های گزاف در این دوره توسط نامزدها جلوگیری شود تا مردم بتوانند با آرامش و اطمینان  پای صندوق های رای بروند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کمک های مردمی به نامزدها برای تبلیغات را اشتباه خواند وگفت: مطمئن باشید هر کمکی که از سوی مردم شکل می گیرد با چشم داشت همراه است و برای رضای خدا نیست. این دسته از کمک ها برای لابی گری و منافع مردم صورت می گیرد و از نظر اصولی و محتوایی مشکل دار است و باید اصلاح شود.

وی از مقدار هزینه های تبلیغاتی نامزدها اظهار بی اطلاعی کرد و افزود:  هزینه های انتخابات با تورم در کشور پیش می رود و به وسعت و اندازه شهر آن نامزد بستگی دارد. به عنوان مثال اگر نماینده یک شهر کوچک و کم جمعیت 500 میلیون تومان برای  تبلیغات هزینه کند خلاف عرف و معمول است. همچنین به نوع تبلیغات هم بستگی دارد. تبلیغات از طریق صدا و سیما ،روزنامه ها و... در هر کدام  هزینه ها متفاوت می باشد .

 

29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =