خانه ملت نوشت:

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، انضباط مالی دولت یازدهم را در مقایسه با دولت سابق ، قابل قبول تر دانست و گفت: البته بخشی از انضباط مالی در بودجه، مربوط به ساختار بوده که دولت در زمینه اصلاح ساختار، تلاش نسبتا محمودی داشته است.

علی‌محمد احمدی در خصوص انضباط مالی دولت یازدهم، گفت: دولت تاکنون در دو بودجه ارایه شده تلاش خود را به کار گرفته تا انضباط مالی را در سرلوحه امور قرار دهد.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: البته بخشی از انضباط مالی در بودجه، مربوط به ساختار بوده که دولت در زمینه اصلاح ساختار، تلاش نسبتا محمودی داشته است.

او ادامه داد: بطور مثال، بودجه عملیاتی باعث شفافیت فضای اقتصادی می شود، دولت هم در این زمینه گام هایی را برداشته، اما آن تغییر ساختاری مد نظری تاکنون محقق نشده است.

نایب رییس دوم کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: همچنین یکی از اصلاحات اصلی در بودجه عملیاتی، تغییر نظام حسابداری از دولتی به حسابداری تعهدی است که این موضوع تاکنون عملیاتی نشده، اما در کل، دولت مایل به کسب انضباط مالی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم در ادامه گفت: به هر حال موضوع حائز اهمیت اینکه، دولت یازدهم نسبت به دولت قبل از انضباط مالی بیشتری برخوردار است.

او در رابطه با تاثیر انضباط مالی بر بهبود وضعیت بودجه نویسی نیز گفت: تمام تلاشی که در حوزه قانون گذاری صورت می گیرد برای اجرای صحیح قانون است و عدم انضباط مالی، آسیب‌های بسیاری را به نقدینگی موجود، ساختار بودجه دولت و کارکرد اقتصاد وارد می کند و اگر انضابط مالی نباشد، قانون‌گذاری در این زمینه هم بی معنی می شود.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر با بیان اینکه انضباط مالی دولت به شفافیت و پاسخگویی کمک می‌کند، گفت: این موضوع در جلوگیری از کسری بودجه تاثیر گذار بوده و باعث اجتناب دولت برای استفاده از ابزارهای غیر اصولی می شود.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =