ایرنا نوشت:

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دقایقی پیش به گفت و گوی دو جانبه با فرانک والتر اشتاین مایر همتای آلمانی اش پایان داد.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران بلافاصله پس از این دیدار، با کوفی عنان و برخی ازرهبران سابق سیاسی جهان که در قالب گروه ( The Elders ) فعالیت می کنند دیدار کرد.

گروه The Elders را کوفی عنان بر آن ریاست می کند نلسون ماندلا در سال 2007 پایه گذاری کرد. برخی از رهبران سیاسی سابق جهان برای صلح و حقوق بشر در قالب این گروه در کنار یکدیگر فعالیت می کنند.

اسقف دزموند توتو شش سال ریاست این گروه را بر عهده داشت و هم اکنون نیز رییس افتخاری است.

4 عضو ارشد گروه الدرز بهمن سال 92 در راس هیاتی به سرپرستی کوفی عنان دبیر کل اسبق سازمان ملل برای دیدار با مقامات ایران به تهران آمد.

کوفی عنان را در ان سفر، دزموند توتو، فعال صلح و از رهبران جنبش ضد آپارتاید آفریقای جنوبی و مارتی آهتیساری و ارنتستو زدیو روسای جمهور پیشین فنلاند و مکزیک همراهی می کردند.

هدفی که نلسون ماندلا برای این گروه تعریف کرده است استفاده از مجموع هزاران سال تجربه برای حل و فصل مشکلات بی شمار جهان مانند تغییرات جوی، ایدز، فقر و کمک به حل برخی منازعات بین المللی است.

برخی از اعضای آن شامل کوفی عنان، اخضر ابراهیمی، فرناندو هنری کاردوسو رییس جمهور اسبق برزیل، جیمی کارتر رییس جمهور اسبق آمریکا و ماری رابینسون، رییس جمهوری اسبق ایرلند و کمیسر عالی سابق حقوق بشر سازمان ملل هستند.

گزارش خبرنگار ایرنا حاکی است، در حال حاضر مذاکرات کارشناسی ایران و آمریکا در حاشیه اجلاس مونیخ در جریان است. دیدارهای هیات ایرانی در هتل بایریشرهوف در مونیخ انجام می شود.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =