جستجو برای یافتن سرنشینان هواپیمای تفریحی سقوط کرده از طریق فیلمبرداری زیردریا

ایرنا نوشت:

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: با توجه به پیدا نشدن اجساد دو سرنشین هواپیمای سبک تفریحی سقوط کرده برغم جستجوی مداوم و شبانه روزی، جستجوها با بهتر شدن هوا امروز (جمعه) با استفاده از دستگاه سونار (فیلمبرداری زیرآب) انجام می شود.

رستم زرودی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر اینکه جستجوهای گسترده برای پیدا کردن اجساد دو سرنشین هواپیمای سبک تفریحی سقوط کرده ادامه دارد، گفت: از زمان وقوع این حادثه که علت اصلی آن مه غلیظ بود، با استفاده از تمام ظرفیت ها اعم از دریابانی، آبزی پروری، هلال احمر، صیادان بومی، بنادر و دریانوردی و همراهی امکانات شهرستانی عملیات سطحی در مساحت 16 کیلومتر از آب های ساحلی انجام اما هنوز اجساد این دو سرنشین پیدا نشده است.

وی افزود: در این مدت 30 شناور و دو فروند بالگرد به کار تجسس مشغول بوده اند. از روز گذشته به دلیل طوفانی شدن دریا و بالا رفتن امواج دریا تا 2 متر کار تجسس با مشکل مواجه بود.

زرودی گفت: با پیدا شدن چرخ های این هواپیما، کاپشن خلبان و مدارک شناسایی او، امروز نیز قسمتی از جلوی هواپیما، شامل بال هواپیما و روکش بدنه در محدوده ساحلی حدفاصل چالکرود و شیرود پیدا شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران، خلبان 60 ساله ایرانی، سال ها در این زمینه فعال بوده و 7 سال افتخار حضور در دفاع مقدس و سابقه پروازهای نظامی هم داشته و تبعه 30 ساله عربستانی شیعه و برای زیارت مشهد مقدس و قم و بازدید از اماکن و مناطق گردشگری وارد ایران شده بود.

وی ادامه داد: چنین حوادثی هرازگاهی به وقوع می پیوندد و نباید با اطلاع رسانی های نادرست باعث تضعیف جایگاه گردشگری در مناطق گردشگری کشور شد. پروازهای تفریحی در مناطق گردشگری از مواردی است که با استقبال زیاد گردشگران مواجه است.

روز سه شنبه گذشته یک فروند هواپیمای سبک تفریحی آموزشی متعلق به یکی از شرکت های خصوصی، از رامسر به سمت گیلان در حرکت بود که به علت مه غلیظ و کاهش دید به 800 متر در زمان ترافیک، ارتباط آن با برج مراقبت قطع و تا این ساعت هیچ خبری دریافت نشده است.

این هواپیمای سبک دو نفره یک مسافر برای هدف گردشگری داشته است. خلبان هواپیما ایرانی و مسافر هواپیما نیز تبعه عربستان با نام حبیب بن شعیب بن محمد خبیت بوده است.

اکیپ های مختلفی از هلال احمرمازندران، محیط بانی، جنگلبانی، دریابانی، نیروهای مردمی و هیات کوهنوردی استان نیز در حوزه دریایی و جنگلی برای یافتن این هواپیما تلاش کردند، اما اکنون اطمینان حاصل شده که این هواپیما در دریا سقوط کرده و قطعات از هواپیما نیز پیدا شده است.ک/3

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    12 1
    یه عده همزمان دارن منظومه شمسی رو میگردن
  • بی نام IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    15 0
    تا جایی که میدونم معادل سونار فیلمبرداری زیر آب نمیشه
  • بی نام A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    2 13
    اسم این گردشگر که اسم چهار نفر است
  • بی نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    2 16
    عاقبت تفریح زیاد و مایه داری