ایرنا نوشت:

 شبکه ماهواره ای ˈالعربˈ با مالکیت ولید بن طلال شاهزاده میلیاردر عربستان، پیشنهاد بحرین برای اصلاح توافقنامه قبلی خود با این کشور را نپذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری ˈمرآه البحرینˈ رییس شورای مدیریت شبکه ماهواره ای ˈالعربˈ درنامه ای به وزیرامور اطلاع رسانی و رسانه های بحرین نوشت: شرط های جدید بحرین، این شبکه را دررقابت با دیگر شبکه های خبری محدود می کند.

ˈفهد السکیتˈ افزود: پیش نویس شرط ها، التزامات و ضوابط جدید شما را دریافت کردیم ولی این شروط، فعالیت ˈالعربˈ را به عنوان یک شبکه مستقل و غیردولتی را محدود می کند و ما را از رقابت با دیگر شبکه های خبری عربی و غیرعربی درمنطقه و خارج آن بازمی دارد.

السکیت تصریح کرد: ما به همین دلایل بحرین را به عنوان مقر این شبکه انتخاب و این موضوع را در توافقنامه با حکومت بحرین گنجاندیم.

وی اضافه کرد: موارد ذکر شده در توافقنامه امضا شده با بحرین، تضمین کننده آزادی مورد نیاز برای هر شبکه شبکه قوی و تاثیرگذاراست، حقوق بحرین را حفظ می کند ولی این شبکه مسوولیت آنچه را دربرنامه ها عنوان می شود، به عهده نمی گیرد.

رییس شورای مدیریت شبکه ماهواره ای ˈالعربˈ افزود: متاسفانه باید اعلام کنم ما نمی توانیم توافقنامه پیشین را تغییردهیم.

به گزارش پایگاه خبری ˈمرآه البحرینˈ هنوزمسوولان شبکه ˈالعربˈ درمورد صحت این نامه که دربرخی رسانه ها منتشر شده را تایید یا تکذیب نکرده اند.

پخش برنامه های شبکه العرب که یکشنبه گذشته از منامه پایتخت بحرین آغاز شد، پس از چند ساعت به علت میزبانی یکی از معارضان برجسته بحرین، با مداخله مستقیم شاه این کشور متوقف شد.

ˈجمال خاشقجیˈ مدیرعامل العرب پیش از آغاز به کار این شبکه در گفت و گو با خبرگزاری ˈفرانسهˈ، بی طرفی و انتشار اخبار و اطلاعات دقیق را از اهداف این شبکه خبری عنوان کرده بود.

به گفته صاحب امتیاز العرب، این شبکه قصد دارد با 280 کارمند و بکارگیری خبرنگار در 30 کشور جهان، به صورت شبانه روزی با دیگر شبکه های خبری جهان عرب به رقابت بپردازد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =