۰ نفر
۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۸

ایرنا نوشت:

گروه تروریستی - تکفیری داعش سه عضو چینی خود را که قصد جدایی از این گروه را داشتند، اعدام کرد.

روزنامه گلوبال تایمز روز جمعه در خبری اعلام کرد: این افراد از منطقه ترکستان شرقی هستند که از حضور خود در گروه داعش پشیمان شده بودند.

ترکستان شرقی، منطقه ای در شمال غربی چین است که دولت پکن اعتقاد دارد گروه های جدایی طلب در آن در پی تاسیس دولت مستقلی تحت همین نام هستند.

گلوبال تایمز همچنین یادآور شد که این سه تن پس از مدتها عضویت در این گروه، زمانی که قصد داشتند مخفیانه فرار کنند، دستگیر و کشته می شوند.

رویترز نیز پیشتر به نقل از یک مقام نظامی کرد که به نامش اشاره نکرد، این موضوع را تایید کرد و نوشت: یک شبه نظامی چینی در ماه سپتامبر توسط داعشی ها در سوریه بازداشت و اعدام شده است.

به گفته این مسئول کرد، عناصر داعش اواخر ماه دسامبر نیز دو تبعه چینی تندرو عضو این گروه را به همراه 11 تبعه کشورهای دیگر به اتهام خیانت و تلاش برای فرار و خروج از تشکیلات داعش سر بریدند.

این مقام نظامی به رویترز گفت که تمامی این نفرات به اتهام خیانت و تلاش برای فرار اعدام شده اند.

براساس گزارش رسانه های گروهی، تقریبا 300 نفر از اتباع کشور چین در حال جنگ در صفوف گروه تروریست - تکفیری داعش هستند.

بازتاب خبرهای مربوط به پیوستن صدها چینی به گروه های تروریستی در عراق و سوریه برای چین که همواره نگران افکار و اندیشه های افراط گرایان و سیاست های دوگانه غرب در قبال تروریسم بوده، به بروز نگرانی ‎هایی برای دولتمردان و اقشار مختلف مردم منجر شده است.

فعالیت گروه های افراطی در چین در دو سال اخیر بیش از 400 کشته و صدها زخمی داشت و دولت مرکزی چین تلاش های گسترده ای را برای مهار فعالیت این گروه ها که آنان را «تروریست» می نامد، بکار بسته است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =