ایرنا نوشت:

جمهوریخواهان تندرو در آمریکا می توانند با اقدامات خود فرصت تاریخی توافق هسته ای میان ایران و غرب را بسوزانند. 

در گزارش تارنمای روزنامه ی ˈفیگاروˈ آمده است، بدون شک همانطور که باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا بارها تاکید کرده است، اقدام تندروهای این کشور در زمان فعلی برای اعمال تحریمهای بیشتر، پیشرفت قابل ملاحظه ای را که در یک سال گذشته توسط آمریکا و متحدانش در این زمینه به دست آمده، تهدید می کند.

حرکت به سمت تصویب تحریمهای جدید علیه ایران، تهدیدی برای خارج کردن مذاکرات از مسیر خود است، ایران را از میز مذاکره دور می کند و حمایت بین المللی از رژیم تحریمها را که در حال حاضر اجرا می شود، تضعیف می کند.

بر خلاف آنچه که مدعیان هوادار تحریمهای بیشتر علیه ایران می گویند، تصویب هر تحریم جدید مرتبط با برنامه هسته ای ایران در زمان فعلی، متناقض با بندهای توافق مرحله نخست است که آمریکا و شرکای این کشور در مذاکرات هسته ای گروه 1+5 در نوامبر 2013 تحت عنوان ˈطرح اقدام مشترکˈ به آن دست یافتند.

تلاشهای کنگره آمریکا برای تغییر شرایط مرحله نهایی مذاکرات، فراتر از معیارهایی است که توسط گروه 1+5 بنیان نهاده شده است و به همین دلیل ممکن است چشم انداز رسیدن به یک توافق نهایی را ضعیف کند.

در صورت هرگونه تحریمهای بیشتر علیه ایران، بدون شک مذاکرات از مسیر خود خارج خواهد شد و پیشرفتی که تا کنون در نتیجه توافقنامه موقت به دست آمده است، شکست خواهد خورد.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =