واحد مرکزی خبر نوشت:

عضو سابق القاعده فاش کرد: رژیم آل سعود به گروه تروریستی القاعده میلیون ها دلار کمک مالی کرده است.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی ، پایگاه اینترنتی پرس تی وی نوشت: یکی از عوامل سابق القاعده که در آمریکا زندانی است به وکلا گفته است اعضای خاندان سلطنتی عربستان سعودی از جمله ترکی الفیصل، بندربن سلطان و الولید بن طلال، در دهه 1990 میلیون‌ها دلار در اختیار این گروه تروریستی قرار داده‌اند.
زکریا موساوی، شهروند 46 ساله فرانسوی این افشاگری‌ها را روز سه شنبه در جلسه شهادتی که وکلای قربانیان حملات 11 سپتامبر 2001 در دادگاه فدرال نیویورک برگزار کردند، مطرح کرد. این قربانیان ریاض را به حمایت از القاعده متهم می‌کنند. موساوی افزود : فهرستی از اعطاکنندگان کمک مالی به القاعده که وی در دوره اسامه بن لادن تهیه کرده بود نام برخی از مقام‌های «بسیار معروف» سعودی را دربرمی‌گیرد از جمله شاهزاده ترکی الفیصل، رییس وقت دستگاه اطلاعاتی عربستان، شاهزاده بندر بن سلطان، سفیر عربستان در امریکا و شاهزاده الولید بن طلال، تاجر میلیاردر معروف سعودی. موساوی که پس از حملات 11 سپتامبر و در پی تایید جرائم تروریستی علیه وی در سال 2006 به حبس ابد محکوم شد، تاکید کرد: «شیخ اسامه می‌خواست نام کسانی را که به گروه کمک مالی می‌کنند داشته باشد تا بداند باید به سخنان چه کسی توجه کند یا چه کسانی با جهاد همکاری و در آن مشارکت می‌کنند.»
وی افزود: در قندهار افغانستان با یکی از مقامات سفارت عربستان سعودی در واشنگتن دیدار و درباره یک حمله تروریستی در داخل آمریکا گفتگو کرده بود. موساوی هم چنین افزود: قرار بود وی بار دیگر در واشنگتن با این مقام سفارت عربستان دیدار کند تا درباره مکان مناسب برای اجرای حمله به نیروی هوایی مخصوص رییس جمهور آمریکا گفتگو کنند.»
موساوی که از سال 2006 دوران حبس ابد خود را در زندانی در فلورنس کلرادو می‌گذراند افزود: بن لادن عادت داشت به طور مستقیم با مقام‌های ارشد سعودی از جمله شاهزاده ترکی در ارتباط باشد.
سفارت عربستان در واشنگتن با رد این اتهامات، موساوی را «یک مجرم دیوانه خواند که وکلای خود وی مدارکی دال بر مشکلات و بی‌کفایتی ذهنی وی ارائه کردند.»
سفارت عربستان افزود: به نظر می‌رسد ادعاهای موساوی با هدف آسیب زدن به روابط ریاض-واشنگتن مطرح شده است.
هر چند مسئولان آمریکایی تاکید می‌کنند که تروریست‌های القاعده حملات 11 سپتامبر را اجرا کردند اما بسیاری از تحلیلگران می‌گویند این یک عملیات با پرچم دروغین بود و بن لادن صرفا آلت دست مجموعه نظامی - صنعتی آمریکا بود.
به عقیده تحلیلگران، عناصر سرکش در دولت آمریکا به منظور تقویت اقتصاد این کشور و پیشبرد دستور کار صهیونیست‌ها، هماهنگی حملات 11 سپتامبر و یا دست‌کم ترغیب به اجرای این حملات را به عهده داشتند.
دکتر کوین برت، اندیشمند آمریکایی آوریل گذشته در مصاحبه با پرس تی‌وی گفت: دستگاه‌های جاسوسی آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی نقش مهمی در طراحی و هماهنگی حملات 11 سپتامبر ایفا کردند. وی افزود : 11 سپتامبر یک حادثه هواپیماربایی نبود بلکه نوعی شبیه سازی هواپیماربایی و در واقع یک حمله نظامی بود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =