مهر نوشت:

امام جمعه مشهد گفت: متاسفانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه هنر موفق نبودیم و تمامی وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین دولت ها راه را اشتباه رفتند.

آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر پنجشنبه در نشست با دست اندرکاران و برگزار کنندگان جشنواره مردمی فیلم عمار در حسینیه قرآن و عترت مشهد گفت: هنر باید به استخدام ارزش های اسلامی در بیاید اما متاسفانه از ابتدای انقلاب و دولت هایی که بر روی کار آمدند این اصل معکوس شکل گرفته و دین به استخدام هنر درآمده است.

عضو خبرگان رهبری با انتقاد از عملکرد دولت های گذشته از ابتدای انقلاب تاکنون گفت: کار تا بدان جا پیش رفته است که حتی دولت ها به دلیل توسعه هنر از ارزش های دینی هم زده اند.

او هنری را دارای اصالت دانست که بتواند در خدمت آرمان‌های متعالی و ارزش های اسلامی باشد.

او گفت: در طی سال های گذشته هزینه زیادی برای هنر شده و بسیاری از افراد بر سفر سفره نظام هنرمند شدند اما به جز تنها معدد تولیدات هنری و ارزشی که آنهم بایکوت شده است اکثر سریال ها و فیلم های تولیدی با ارزش ها و فرهنگ اسلامی مغایرت داشته و در تضاد است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه نباید در این راستا هنرمندان را مقصر دانست گفت: اشکال در ساختار تولیت وزارت ارشاد و فرهنگ است زیرا این وزارتخانه به جای خدمت و به استخدام درآوردن هنر در اختیار دین، خود به استخدام هنر درآمده است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه این ررویه باید اصلاح شود ادامه داد: در این مسیر وزارت ارشاد راه را اشتباه رفته است زیرا بسیاری از وزیران ارشاد به دلیل اینکه نسبت به هنر ادای دین می کردند باعث شدند تا دین به استخدام هنر دراید.

امام جمعه مشهد مقدس همچنین در دیدار با دست اندرکاران و برگزار کنندگان جشنواره عمار در مشهد گفت: پیروزی انقلاب اسلامی هر چند در سال ۵۷ اتفاق افتاد اما این پیروزی در زمینه هنر با تولد و پیدایش جشنواره فیلم عمار آغاز شد.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه جشنواره فیلم عمار در به استخدام درآوردن هنر به صورت کامل در استخدام دین موفق بوده است گفت: این جشنواره حکم خاکریز و جبهه فرهنگی در جنگ نرم را دارد.

او با تاکید بر اینکه باید نسبت به تولید و گسترش فیلم‌های ارزشی در این جبهه فرهنگی اقدام شود گفت: روزی که تابلوی جشنواره فیلم عمار بالا رفت همانند روزی بود که خرمشهر به پیروزی رسید.

عضو خبرگان رهبری با تقدیر از تلاش های برگزار کنندگان جشنواره فیلم های مردمی با عنوان عمار گفت: هیچ گاه از کمبود امکانات و یا کم لطفی هایی که در این راستا به شما می شود دلگیر نشوید.

آیت الله سید احمد علم الهدی ادامه داد: بستر پیروزی انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شد و لذا از اینکه برنامه های شما در مساجد برگزار می شود و عده ای هنر را در برج میلاد تهران به نمایش می گذارند ناراحت نشوید.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =