واحدمرکزی خبر نوشت:

شبکه روسیا الیوم گزارش داد: فیلم سوزاندن خلبان اردنی به صورت کاملا حرفه ای ساخته شده و مدتها برای ساختن آن وقت صرف شده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، کیفیت بالای فیلمی که داعش از سوزاندن معاذ الکساسبه خلبان اسیر اردنی پخش کرد، سوالاتی را درباره امکانات تصویربرداری و تدوین این گروه مطرح کرده است.
گزارشگر روسیا الیوم گفت: منطقه ای که داعش این جنایت را مرتکب شد در کوههای تورابورا در افغانستان یا تونل های زیرزمینی ویتنام نبود، بلکه در منطقه ای در استان الرقه سوریه اجرا شد که زیر نظر دهها ماهواره آمریکا قرار دارد. جنگنده های ائتلاف بین المللی و هواپیماهای شناسایی آن در زمانی که داعش داشت صحنه اعدام الکساسبه را آماده می کرد، کجا بودند؟
در ادامه این گزارش آمده است: با توجه به شیوه تصویربرداری فیلم منتشر شده از اعدام الکساسبه بدون شک، این تصویربرداری زمان بر بوده است. فیلم حدود نیم ساعته از الکساسبه به پانزده ساعت کار نیاز دارد. سوال دیگر آن است که شبکه جاسوسی ائتلاف بین المللی در سوریه در زمان این جنایت داعش کجا بودند؟ اعضای داعش در این فیلم از لباس نظامی یکسان و سلاح های پیشرفته استفاده می کنند به تامین امنیت خود اعتماد کامل دارند. بدون شک امنیت این جنگجویان داعش برای تصویربرداری این صحنه ها در فضای باز تامین شده بود.
وی خاطر نشان کرد: سوال دیگر آن است که چگونه یک گروه با اندیشه های عقب مانده و شعارهای واپسگرایانه، کادر حرفه ای برای تولید چنین فیلمی در اختیار داشته باشد. به ویژه که در این فیلم از جلوه های تصویری و دیجیتال استفاده شده است. فیلم داعش با سناریوی مشخص و دراماتیک تصویربرداری شده است. الکساسبه مجبور شده است در صحنه های اعدام خود بازی کند. این فیلم از تهیه سناریو تا تصویربرداری و نیز تدوین بسیار حرفه ای است. در این فیلم عناصر یک فیلم دراماتیک به طور کامل لحاظ شده است. در حالی که در ابتدای این فیلم، الکساسبه در مرکز تصویر قرار دارد، به تدریج او در پس زمینه صحنه ها قرار می گیرد و در عوض تمرکز اصلی بر جنگجویان داعش است. دوربین بارها روی چشم های جنگجویان داعش زوم می کند تا قدرت و قاطعیت آنها را نشان دهد. کارگردان این فیلم با دوربین های مختلف از چند زاویه فیلمبرداری کرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =