مهر نوشت:وزیر کشور با بیان اینکه عده‌ای نگرانند که چرا در خارج مرز‌ها به دیگر کشور‌ها کمک می‌کنیم، گفت: اندیشه کمک به مسلمین مرز نمی‌خواهد و مرزهای ما دل، ناموس و جان مسلمین است.

عبدالرضا رحمانی فضلی قبل از ظهر پنجشنبه در همایش تجلیل از مبلغان بر‌تر که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران در شرایطی به وقوع پیوست که یک معجزه بود و امام(ره) از انقلاب با عنوان انفجار نور نام بردند.

او با اشاره به نظر سنجی به عمل آمده توسط آمریکایی‌ها ادامه داد: این نظر سنجی در سال ۵۶ انجام شده بود و آمریکایی‌ها در آن بر این عقیده بودند که نظام طاغوت هم چنان باقی می‌ماند، اما نظر سنجی آنها اشتباه بود و رژیم سقوط کرد و تا سال‌ها مبهوت این امر بودند.


وزیر کشور با اشاره به لطف خدا و هدایت‌های مقام معظم رهبری، گفت: ایران اسلامی هر روز با اقتدار مسیر خود را طی می‌کند و این ایام و دهه فجر، ایام شکرگذاری از نعمت خداوند است است.

او گفت: امروزه باید بیعتمان را با رهبری تقویت کنیم و در عمل مصمم باشیم که مسیر را پیش ببریم.

رحمانی فضلی گفت: خداوند اراده کرد مردی از ثلاله پیامبران و ملتی پیرو ائمه اطهار چنان حرکتی کرد که دشمنان نتوانستند هیچ گونه تحلیل درستی از این اقدام به عمل بیاورند.

او عنوان کرد: زمان پهلوی بحث تبلیغ به معنای کنونی نبود و حتی پخش اعلامیه جرم محسوب می‌شد، اگر افرادی چند خط مطلب می‌نوشتند اسم آن اعلامیه می‌شد و جرم آن شکنجه و سال‌ها زندانی شدن بود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در زمان پهلوی سیستم تبلیغ متمرکز در دست نظام بود، گفت: همه تلفن‌ها تحت کنترل بود و هیچ‌کس فکر نمی‌کرد پیام انقلاب بدون وسیله و تجهیزات به مردم برسد.

او ادامه داد: در زمان پهلوی اگر طلبه‌ای جسارت و جرأت داشت در محافلی سخنرانی می‌کرد و در کنار آن می‌توانست با چند نفر مباحث انقلاب را مطرح کند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه کسانی هم که در فضای آزاد‌تر صحبت می‌کردند زندانی می‌شدند، بیان کرد: اما پیام انقلاب ایران چون پیام الهی بود و در واقع نزول حق بر قلب‌ها، فطرت پاک مؤمنین و بیان واقعیت‌ها بود.

وزیر کشور با بیان اینکه سی و هفتمین سالگرد را برای شکر این واقعه دور هم جمع شدیم، گفت: پیامی که منطبق با فطرت و حقیقت باشد تبلور و تجلی بالایی در دل‌ها و افکار مردم دارد و نتیجه آن نوری شد که با پیوستن ستارگان زیادی به امام، انقلاب به وقوع پیوست.

او با اشاره به اینکه آنچه امروز در دنیا جنگ بین ارزش‌ها وجود دارد، گفت: جنگ‌های کوچک شاید بدلیل منافع و مصالح کشور‌ها رخ دهد ولی ارزش‌ها هستند که رفتار‌ها را تعیین می‌کنند و این رفتار‌ها بقای صاحبان ارزش‌ها را استمرار و تداوم می‌دهند.

رحمانی فضلی با اشاره به تفکرات لیبرالی حاکم در جهان، گفت: لیبرالیسم به عنوان یک تفکر مبتنی بر جهان بینی مادی خودش را حق می‌داند که بر عرصه جان‌ها و دل‌های مردم تسلط داشته باشد و تمامی ابزار‌ها را برای گسترش ارزش‌های لیبرالی در اختیار دارد.

او گفت: برای لیبرالی‌ها مهم نیست که در هر کودتا و جنگی چند نفر کشته می‌شوند؛ برای آن‌ها مهم تداوم سلطه است.

وزیر کشور با بیان اینکه ما باید به لطف خدا ایمان داشته باشیم، ادامه داد: شوروی با تمام امکاناتش سقوط کرد و امروز در مقابل لیبرالیسم اسلام ایستاده است؛ ما باید خودمان را در محدوده رویارویی بزرگ ارزش‌ها ببینیم و سهم خودمان را در این رویارویی به اثبات برسانیم.

رحمانی فضلی گفت: ما بشارت صریح از طرف خدا داریم که حق پیروز می‌شود، زیرا منشأ اندیشه‌های ما وحدانیت است.

او گفت: اندیشه دینی بر قلب‌ها نفوذ خواهد کرد و اینکه چگونه بر اندیشه‌ها نفوذ کنیم موضوعی است که افکار عمومی را به خود مشغول کرده است.


وزیر کشور گفت: بعد از انقلاب اسلامی دشمنان برای اینکه اسلام ناب را به انحراف بکشانند در ارائه مفاهیم نادرست از اسلام قدم برداشتند و این مفاهیم نادرست و غلط را در سطح وسیع گسترش دادند.

رحمانی فضلی عنوان کرد: اسلام خشونت، اسلام سخت مخالف با صلح جویی و اسلام طرفدار خونریزی و افراطی را در قامت فرقه‌های انحرافی ایجاد کردند و چهره‌ای را از اسلام ارائه دادند که اسلام ظرفیت پرورش خشونت را دارد.

او گفت: حمایت‌های سیاسی تبلیغاتی دشمنان ما و هدایت آنان برای این است که چهره خشن از اسلام نشان دهند، ما باید به داد مظلومین برسیم.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه یک ملت مسلمان باید به دیگر مسلمانی که مظلوم واقع شده‌اند کمک کند و ما این مهم را با صلابت انجام می‌دهیم، گفت با قدرت و شفافیت نشان می‌دهیم که جمهوری اسلامی کشوری است که بصورت واقعی حامی کشورهای مظلوم است.

رحمانی فضلی گفت: روزهایی را در عراق طی کردیم که همه سفارت خانه‌های عراق تعطیل شدند و بنا براین بود که بغداد سقوط کند و بیش از ۶۵ درصد خاک این کشور را گرفتند؛ با حکم مرجعیت، بسیج مردم عراق و کمک‌های جمهوری اسلامی، دشمنان اسلام گام به گام عقب نشستند.

او گفت: اگر در کشور عراق استمداد و کمک ایران نبود حتما سقوط کرده بودند، ایران برای کمک به مسلمانان حاضر است.

وزیر کشور با بیان اینکه عده‌ای نگرانند که چرا در خارج مرز‌ها به دیگر کشور‌ها کمک می‌کنیم، گفت: اندیشه کمک به مسلمین مرز نمی‌خواهد؛ مرزهای ما دل، ناموس و جان مسلمین است.

رحمانی فضلی گفت: باید اراده‌مان را در حوزه عملی به اثبات برسانیم و ذره‌ای عقب نشینی در ارائه قدرت ما را به انفعال می‌کشاند و باعث می‌شود در گوشه‌های خانه‌هایمان بنشینیم.

او ادامه داد: تفکرات استراتژیک، موقعیت و قدرت عمل ما تعیین کننده اقدام ما باشد، البته این به معنای نادیده گرفتن اصول حاکم بر مرزهای و قوانین بین المللی نیست، بلکه به معنای این است که اندیشه ما تعیین کننده مرزهاست.

وزیر کشور گفت: امروزه در دنیا نبرد، نبرد ارزش‌ها و ایدئولوژی هاست؛ باید اسلام ناب، خالص و ارزش‌های منطبق با فطرت و راه‌هایی که مبتنی بر عقلانیت و شعور عمومی مردم باشد ارائه دهیم.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه امروزه فضا و ابزار تبلیغ هرگونه افکاری وسیع است، گفت: بر اساس قوانین هستی آنچه حق است پیروز خواهد شد و تیلیغ باید احقاق حق یعنی اسلام باشد و با خلوص نیت و ایمان دراین راه حرکت کنیم.

او ادامه داد: پیام امام(ره) در قالب تکنولوژی محدود و پنهانی به مردم رسید و دلیلش این بود که امام(ره) به جان‌ها و دل‌های مردم حکومت کرد؛ مردم در ایران آن زمان چون حرف امام (ره) را می‌زدند و درد امام(ره) را داشتند، کشور ما پیروز شد.

سیاست خارجی امتداد سیاست داخلی است، اگر در داخل رضایتمندی مردم را داشته باشیم و هدایت‌های رهبری را گوش کنیم هیچ کشوری نمی‌تواند به ما آسیب نمی‌رساند.

وزیر کشور گفت: اگر به راهمان ایمان داشتنه باشیم و اخلاص و شجاعت در بیان و ارائه مسیر داشته باشیم، حتما اعتماد مردم به ما زیاد خواهد شد و تبعیت از اسلام در این صورت زیاد می‌شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ذره‌ای انفعال و سستی در رفتار مقام معظم رهبری نیست، گفت: برای همین مسلمانان دنیا و حتی دشمنان به حرف‌های مقام معظم رهبری اعتماد دارند که هرچه ایشان بگویند صدق است، اعتقادات دینی، رهبری داهیانه و ملت مومن را اصل بدانیم و متناسب با آن حرکت کنیم.

او با حاضران در جلسه گفت: نگران اثر تبلیغی نباشید یک نفر را هم تغییر دهید آن یک نفر منشأ تغییرات زیادی خواهد شد، اگر بذر حقیقت در مزرعه پاک فطرت الهی بنشیند محصول‌ آن شجره طیبه خواهد شد.

وزیر کشور گفت: دولت دفاع از انقلاب، مردم و حقیقت اسلام را سرلوحه کارش می‌داند و در دنیایی که روابط بر اساس ظلم چیده شده بصورت مشروع و قانونی دنبال حق هستیم.

رحمانی فضلی در پایان گفت: سیاست خارجی امتداد سیاست داخلی است، اگر در داخل رضایتمندی مردم را داشته باشیم و هدایت‌های رهبری را گوش کنیم هیچ کشوری نمی‌تواند به ما آسیب نمی‌رساند.

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 4
    عده ای نگرانند و عده ای دلواپس .و من از هر دو گروه بیزار
  • رزمنده IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    4 7
    دولت میتونست حداقل قبح مذاکره با امریکا رو نگه داره....بعد ادعای محافظت از ارزشها رو داشته باشه...