ایرنا نوشت:

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه امروزعلی رغم تمام فشارها به ما و قاره مظلوم آفریقا، در این قاره حضور داریم؛ گفت : اقتصاد مقاومتی باید به عنوان یک انتخاب راهبردی بوده و سرمشق برنامه داخلی و خارجی ما باشد.

ˈمحمد جواد ظریف ˈ روز پنجشنبه در دیدار با ایرانیان مقیم تانزانیا در دارالسلام گفت: اگر بخواهیم می توانیم اقتصاد بدون نفت داشته و خودمان را از وابستگی به نفت و فشارها و فراز و نشیب های بین المللی رها کنیم .

او با بیان اینکه آن قدر توان داریم مثل سایر کشورها که تازه شروع کرده اند؛ کار کنیم؛ گفت: اگر فکر کینم که در هر مذاکره ای این آمریکا است که به اهدافش دست می یابد ، این همان چیزی است که آمریکا می خواهد اما اگر اعتقاد داشته باشیم که می توانیم رقابت کنیم موفق می شویم .

ظریف گفت: اعتقاد من این است که می توانیم حضور داشته باشیم و از این طریق هم کمک به توسعه دیگران و هم کمک به پیشرفت خودمان و انقلاب عظیم اسلامی داشته باشیم .

او در ادامه با تبریک دهه فجر گفت: آنچه موجب پبروزی انقلاب اسلامی شد و امروز هم ادامه دارد این که هیچ قدرتی جز ذات باری تعالی را قدرت شکست ناپذیر نمی دانیم .

او گفت: اگر به این ایمان داشته باشیم نگران حضور در هیچ عرصه ای نیستیم چه عرصه مبارزه و چه عرصه اقتصاد و نوآوری و سازندگی و بازارهای جهانی و چه احقاق حقوق این مردم بزرگ از طریق گفت وگو.

ظریف ادامه داد: نگرانی به خود راه نمی دهیم چون به قدرت و توان مردم که زاییده ایمان و توکل است، اعتقاد داریم و آن را بالاترین قدرت می دانیم و با این اعتقاد توانسته ایم تا امروز در عرصه های مختلف پیشرفت کنیم .

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان از روز یکشنبه به دعوت همتایان خود و برای رایزنی در خصوص مسایل دوجانبه ، منطقه ای و بین الملل به چهار کشور آفریقایی کنیا ، اوگاندا، بروندی و تانزانیا سفر کرده است .

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =