اقتصاد اصفهان در آینده باید به سمت توسعه گردشگری پیش برود و این استان گوهرهای فراوانی برای جذب گردشگران دارد/استان اصفهان یکی از کریدورهای علم و فناوری در کشور است و باید فناوری‌های نوین را در کشور هر چه زودتر گسترش دهیم.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت رییس جمهوری با بیان اینکه مردم استان اصفهان جزو پیشتازان نهضت انقلاب اسلامی بوده‌اند، گفت: مردم این استان آزمایش الهی در نهضت اسلامی را با بهترین نمره و با ایثار و فداکاری درخشان در تاریخ این کشور، ثبت نموده‌اند و مسلماً بدون ایثار و حضور نخبگان، اساتید حوزه، دانشگاهیان، بازاریان و مردم ،این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر چهارشنبه در جمع ایثارگران و نخبگان استان اصفهان اظهارداشت: مردم استان اصفهان در طول تاریخ کشور همیشه حضور و مشارکت فعالی داشتند و بعد از پیروزی انقلاب نیز این استان از پیشتازان حراست و دفاع از انقلاب اسلامی بود.
دکتر روحانی با اشاره به فداکاری‌ها و رشادت‌های مردم استان اصفهان طی هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: انگیزه، ایمان و فداکاری برای انقلاب، نظام و وطن اسلامی، مردم سراسر کشور و بویژه مردم استان اصفهان را به صحنه آورد و حقیقتاً مردم اصفهان در طول جنگ نیز جزو پیشتازان بودند و به حق اصفهان استان شرف، شهادت، ایثار و فداکاری است.
رییس جمهوری با بیان اینکه در جنگ تحمیلی، دشمنان ایران و اسلام، پشت به پشت هم داده بودند تا انقلاب را بشکنند و استقلال ما را زیر پا بگذارند، گفت: کشورهای دنیا و منطقه با پول، نیروی انسانی و همه توان خود به صحنه آمده بودند تا این انقلاب را به شکست بکشانند.
دکتر روحانی با بیان اینکه شهید مدرس در سیاست استاد امام خمینی(ره) بشمار می‌رود، گفت: امام خمینی(ره) همیشه به شهید مدرس عشق می‌ورزیدند و شهیدان مدرس و بهشتی خدمات بسیار بزرگی را برای استقلال و آزادی کشور انجام دادند.
رییس جمهوری به عظمت، فرهیختگی و آثار تمدنی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: این استان به گردن همه کشور حق دارد و تنها با مشاهده میدان امام خمینی(ره) در شهر اصفهان می‌توان همه آثار معماری، تمدن و یکی شدن حکومت با بازار و مساجد را به راحتی ملاحظه کرد.
دکتر روحانی با بیان اینکه در اصفهان، آثار افتخارآفرین ایران و تمدن اسلامی را مشاهده می‌کنیم، گفت: اصفهان در حال حاضر درگیر مشکلاتی می‌باشد که امیدواریم با کمک فرهیختگان، دانشمندان و استعداد بسیار بالای این استان بتوانیم این مشکلات را هر چه سریع‌تر برطرف نماییم.
دکتر روحانی تأکید کرد: خداوند به اصفهان همه چیز داده است و دانشمندان و نخبگان این استان باید به صحنه بیایند و دولت زمینه‌های لازم برای حل مشکلات این استان را فراهم خواهد نمود.
رییس جمهوری تأکید کرد: بار مشکلات اصفهان بر دوش فرهیختگان و انجمن‌های علمی این استان است و مسلماً همین انجمن‌های علمی می‌توانند مشکلات را حل کرده و دولت یازدهم نیز در حد توان خود به فرهیختگان این استان برای حل این مشکلات کمک می کند.
دکتر روحانی با اشاره به مشکل زاینده‌رود در شهر اصفهان، گفت: زاینده‌رود رودخانه تاریخی و تمدنی ایران است و از روزهای اولیه تشکیل دولت یازدهم در جلسات شورای آب تصویب شد که باید مشکلات آب کشور بویژه اصفهان و زاینده‌رود را هر چه سریع‌تر حل کنیم و بحمدالله امروز دولت برای حل این مشکل قدم‌های خوبی را برداشته است و ما شاهد این هستیم که طی ماه‌های گذشته بعد از مدت‌ها آب وارد زاینده‌رود شد و مقامات استانی مسئول باید وظیفه خود بدانند تا مشکل آب زاینده‌رود را حل کنند.
رییس جمهوری با اشاره به کاهش قیمت جهانی نفت، گفت: این دولت شعار نمی‌دهد و عمل می‌کند و همه باید دست به دست هم بدهیم و مشکلات کشور را حل کنیم.
دکتر روحانی در ادامه بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای آبیاری صنعتی در کشور تأکید کرد: محصولات کشاورزی ایران جزو محصولات کم‌نظیر در کل دنیا به حساب می‌آید و با توجه به افزایش جمعیت باید آبیاری اراضی کشاورزی مدرن شده و بخش کشاورزی را در کشور رشد و افزایش دهیم.
رییس جمهوری با اشاره به زمینه‌های فراوان در بخش صنعت، کشاورزی، علم و فناوری و بویژه صنعت گردشگری گفت: اقتصاد اصفهان در آینده باید به سمت توسعه گردشگری پیش برود و این استان گوهرهای فراوانی برای جذب گردشگران دارد.
دکتر روحانی استان اصفهان را یکی از کریدورهای علم و فناوری در کشور خواند و افزود: باید فناوری‌های نوین را در کشور هر چه زودتر گسترش دهیم.
رییس جمهوری همچنین به موضوع اشتغال اشاره کرد و اظهارداشت: باید قدم‌های بیشتری برای حل اشتغال جوانان این استان برداشته شود و معضل بیکاری را باید در این استان حل و فصل نماییم.
دکتر روحانی با بیان اینکه این دولت با اجرایی کردن قانون جامع ایثارگران قدم‌های خوبی برای پرداخت مطالبات ایثارگران برداشته است، گفت: امیدواریم تا اوایل سال 95 زمین‌هایی را که در سال‌های گذشته می‌بایست در استان اصفهان واگذار می‌شده ، هر چه زودتر اجرایی کنیم.
رییس جمهوری در ابتدای سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن 22 بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی(ره) با قیام و نهضتش به ملت ایران نوید داد که در برابر دخالت‌های بیگانگان و استبداد مستبدان می‌توان ایستادگی کرد.
دکتر روحانی با اشاره به شهادت شمار زیادی از طلبه ها در مدرسه فیضیه در فروردین سال 42 گفت: اگر همین فداکاری‌ها و ریخته شدن خون‌ها نبود، این انقلاب به ثمر نمی‌نشست.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فولادی A1 ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    5 10
    دولت برای گردوخاک واب کارون چه اقدامی کرده