ایسنا نوشت:

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور گفت: حدود 40 میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

دکتر سید تقی نوربخش در مراسم ساختمان مدیریت درمان استان، گفت: امسال با تلاش‎هایی که سازمان در راستای ایفای مأموریت‎های انسانی خود از حیث تأمین منابع و تجهیز داشته بدون وابستگی به بودجه کشور توانسته اقدامات شایسته‎ای را انجام دهد؛ این سازمان از نظر رفع مشکلات بیمه شده‎ها که در حدود 40 میلیون نفرند سال سنگینی را داشته است.

او گفت: در حال حاضر شرایطی به خاطر تحریم‎های ظالمانه استکبار جهانی به وجود آمده است؛ تا زمانی که بر روی ارزش‎هایی که کشور به آن معتقدند قاطع هستیم، طبیعتاً با تحریم مواجه هستیم. در زمان اوایل انقلاب با اقدامات ضد انقلابی و ایجاد نفاق، دوران دفاع مقدس توسط غرب و شرق مورد تهاجم قرار گرفتیم و تهاجم فرهنگی هم در بعد از آن و هم اکنون نیزبا تهاجم اقتصادی روبرو هستیم.

نوربخش ادامه داد: در این شرایط تأمین اجتماعی به خاطر مسئولیتی که در قبال افراد آسیب‎پذیر جامعه دارد پس از گذر از مشکلات چند سال اخیر اقدامات جدی را انجام داده است. اولین اقدام تجهیز منابع بود که در 9 ماهه سال جاری 3300 میلیارد تومان برای آن هزینه کرده است.

مدیرعامل تأمین اجتماعی کشور گفت: این مقدار برابر با مالیات بوده و سازمان برای رفع مشکلات خود حتی از اهرم‎های قانونی خودش هم اجتناب کرد چراکه در شرایط فعلی نمی‎خواست برای کشور مشکل جدیدی را به وجود آورد.

او گفت: سازمان تا به حال در سالجاری 2200 میلیارد تومان وام مستمری پرداخت کرده و 600 میلیارد تومان نیز به شرکت‎های طرف قرارداد پرداخت کرده و همین مقدار نیز برای هزینه‎های ملکی و پشتیبانی داده شده است.

نوربخش با بیان اینکه هم اکنون سازمان در پایان سال بدون استقراض، کمک و یا فروش دارایی به تعهدات خود عمل کرده است، گفت: درحال حاضر سازمان به مأموریت اصلی خود برگشته و به صورت حرفه‎ای دارد کار خود را انجام می‎دهد.

این مقام مسئول با اشاره به آمار بیکاری لرستان، گفت: آمار بیکاری در استان قابل قبول نیست و افتتاح این پروژه با راهبرد نگاه به مناطق محروم بوده که از آرمان‎های امام است، در راستای توزیع عادلانه دارایی‎های سازمان برای مردم شاهد افتتاح چهار پروژه در استان بودیم.دولت سعی کرده اگر وعده‎ای داده می‎شود کارشناس شده و قابل تحقق باشد.

او گفت: تا کنون پروژه‎ای کلنگ نزده‎ایم که کارفرما برای آن تعیین نکرده باشیم؛ پروژه در ازنا نیز هر موقع پیمانکار برای آن پیدا شود بر اساس پروسه کارشناسی شده و طی سیر کارشناسی انجام می‎شود.

نوربخش با قدردانی ازمسئولین استان گفت: پروژه ساختمان تأمین اجتماعی طی 20 ماه اجرا شد که کمتر پروژه‎ای با این فرصت زمانی به بهره‎برداری می‎رسد.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    11 1
    راست میگه وام دادن ولی به خودشان و دور و بریهایشان.....باالخره کسانی باید باشند که 30 درصد حقوق ما را بخورند و خدماتی را در حد کمک به گدا به ما بدهند....اگر یک روزی گند فساد تامین اجتماعی در بیاد انقدر هست که فساد بابک زنجانی و رحیمی و ....انچه تا حالا کشف شده را با فاصله زیاد رد کنه...اینها و اسلافشان بدجور روی این گنج بی پایان افتادن و چه کسانی از مدیران تامین اجتماعی که مولتی میلیاردر نشدن....هیچکس هم کاریشان ندارد
  • مستمری بگیر A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    7 0
    اقای نوربخش به ما که نرسید
  • بی نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    1 0
    کدام وام؟ من که بازنشسته هستم از سال 85 تا بحال یک ریال هم وام نگرفتم هر بار هم که مراجعه کردم جواب درست و حسابی ندادند چرا جنین است؟ ضمنا یکبار هم از بانک رفاه رفتم ببینم میشود وام بگیریم گفتند دومیلیون تومان میدهند با بهره 28 درصد این اسمش رباست یا وام؟