نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی: ورود صاحبان ثروت به حوزه تبلیغات نامزد های انتخابات مجلس بی دلیل نیست

مشخص شدن هزینه های انتخاباتی از جمله اموری است که برای جامعه بسیار حساس است .

منصور حقیقت پور نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با خبر آنلاین شفاف سازی منابع مالی تبلیغات نامزدهای انتخاباتی را مهم و ضروری دانست و افزود: نیازهای مالی نمایندگان و یا نامزد های انتخاباتی  از محل های مختلف تامین می شود ممکن است خود نماینده  آنچه در کف داشته باشد ،از آن استفاده کند، یعنی خود تامین کننده مالی خود باشد و دیگر مردم و بستگان با کمک های خود نامزد انتخاباتی را در امر تبلیغات که هزینه های بسیار سنگینی را دارد یاری  دهند. ولی همواره باید به این نکته دقت داشت که کمک های مالی که توسط دوستان نزدیک صورت می گیرد باعث وامدار شدن نماینده نشود چرا که نماینده باید تنها وام دار مردم باشد و برای منافع مردم  کار کند.

حقیقت پور به ورود برخی جریان های قدرت و ثروت اشاره کرد وافزود:معمولا ورود گروها و طیف های صاحبان ثروت و قدرت در امور انتخابات نمایندگان مجلس بی دلیل نیست. یا برای خودشان اهداف و منافعی دارندویابا کمک به نمایندگان  می خواهند آنان را در کنترل عملیاتی خود در بیاورند .

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی در مورد مقدار هزینه های انتخابات نمایندگان اظهار بی اطلاعی کرد و گفت:در حال حاضر نمی توان هزینه های کلی انتخابات را تخمین زد چرا که روش های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد و نمی توان کلی بیان کرد. بعضی نامزدها با حداقل و همان امکانات معمول در دسترس تبلیغات می کنند. اما متاسفانه بعضی ها با دادن ضیافت و هدیه و از این قبیل موارد وارد صحنه تبلیغات خود می شوند.

حقیقت پور ادامه داد: به عقیده بنده برج ها در هزینه های انتخاباتی نامزد های انتخاباتی مجلس آینده بیشتر از خرج ها می باشد . نامزد هایی هستند که در دوران تبلیغات خود به هزاران نفر شام میدهند . اینگونه نمایندگان برای تامین هزینه های مالی خود مجبور به وصل شدن  به  صاحبان قدرت و ثروت درکشور هستند. در مقابل ،منابع ثروتی هم که کمک مالی به نامزدها می دهند توقعات سیاسی و ..... از او دارند.

وی در پایان سخنان در مورد کمک های مردمی  افزود: کمک های مردمی به نامزدها به این نحو است که  نماینده شماره حساب خود را اعلام میکند و مردم هم نامزدی را که تفکر و عملکردش را دوست داشته باشند به همان کمک مالی برای روند تبلیغات وی میکنند. مردم هم قطعا هیچ چشم داشتی به دست آن نامزد ندارند.

17215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398646

برچسب‌ها