ایرنا نوشت:

بوریس جانسون شهردار جنجالی لندن روز سه شنبه با اشاره به ارتباط ˈسه تا چهار هزارˈ شهروند انگلیسی با گروه های افراطی و تروریستی، مدعی شد که این افراط گراها در حال برنامه ریزی برای حمله به انگلیس هستند.


به گزارش ایرنا، وی در گفت وگو با شبکه رادیویی ˈال بی سی ˈ در پاسخ به این سووال که ازحملات انتقام جویانه گروه های افراطی بدنبال استفاده از تعابیری تند علیه آنها نمی ترسد، گفت: ˈالبته که نه، در هر زمانی تعداد زیادی هستند که اقداماتی را صورت می دهند که می تواند خطراتی بالقوه برای انگلیس بشمار آید.ˈ

شهردار لندن در پاسخ به این سووال که اینها چه تعداد هستند، گفت: کمتر از هزاران نفر، ممکن است سه یا چهار هزار نفر البته این ارقام تقریبی هستند .

بوریس جانسون گفت که این آمارهای در حوزه عمومی گفته می شود اما این نکته را روشن نساخت که آیا این آمار را از طریق گفت وگو با پلیس اسکاتلندیارد و یا دستگاه اطلاعاتی انگلیس ( ام آی 6 ) بدست آورده است.

شهردار لندن که اخیرا به طور مخفیانه به کردستان عراق رفته بود، در هفته گذشته مدعی شده بود که به دلایل جنسی شهروندان انگلیسی به گروه های تکفیری و افراطی می پیوندند.

آمار تقریبی اعلام شده از سوی شهردار لندن در مورد شمار شهروندان انگلیسی که به گروه های افراطی و تروریستی پیوسته اند، به مراتب بیشتر از آمارهای رسمی و غیررسمی است که تاکنون عنوان شده است.

مقامات رسمی انگلیس گفته اند که شمار انگلیسی هایی که به گروه های افراطی ازجمله گروه تروریستی داعش پیوسته اند بین 500 تا 600 نفر هستند که شماری از آنها به انگلیس بازگشته اند.

اما ˈخالد محمودˈ از اعضای مجلس عوام انگلیس در نوامبر گذشته فاش کرد حدود 2 هزار انگلیسی در کنار گروه های افراطی و تروریستی از جمله داعش در سوریه و عراق جنگیده اند که این آمار نزدیک به چهار برابر بیشتر از آماری است که مقامات انگلیسی اعلام کرده بودند.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان ملل از زمان آغاز درگیری ها در سوریه در سال 2011 میلادی، درحدود 15 هزار نفر از کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی برای پیوستن به گروههای شورشی و تروریستی وارد این کشور شده اند.

براساس اعتراف مقا مهای کشورهای غربی، تقریبا 3 هزار اروپایی به گروه های مختلف تندرو در خاورمیانه پیوسته اند و 800 نفر از آنها در حال جنگ در کنار نیروهای داعش هستند و تاکنون برخی مقام های اروپا درباره خطر بازگشت تروریست های اروپایی از خاورمیانه به کشورهایشان هشدار داده اند.

تحقیقات مرکز بین المللی مطالعات افراط گری و خشونت سیاسی در لندن نشان داد که از هر 5 تروریست خارجی در سوریه یک نفر از اتباع کشورهای اروپای غربی است.

همزمان با اعتراف مقامات رسمی کشورهای اروپایی مبنی بر عضویت بیش از سه هزار شهروند غربی بویژه انگلیس، فرانسه و آلمان در داعش و همچنین افشای حضور 30صهیونیست در این گروه تروریستی، یک مقام عراقی اطلاعات بیشتری در این زمینه فاش کرد.

براساس اطلاعات مستند و تصاویر انتشار یافته، اعضای گروه تروریستی داعش که سلاح های ساخت سال 2014 را در اختیار دارد، شهروندان 67 کشور هستند.

کشورهای اردوگاه ضدسوری بویژه آمریکا، انگلیس، فرانسه و چند کشور عربی منطقه، داعش و دیگر گروههای مسلح تکفیری از جمله جبهه النصره را با هدف انجام اقدامات تروریستی و درگیری های مسلحانه علیه حکومت بشار اسد، مورد حمایت گسترده تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی قرار دادند.

بسیاری از گزارش ها همچنین نشان می دهد که گروه های تروریستی چند ملیتی ضد سوری با کامیون های انباشته از تسلیحات از خاک ترکیه به سوریه منتقل می شدند که هنوز این روند ادامه دارد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =