ایرنا نوشت:

وزارت امور خارجه مصر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست، شبکه های تلویزیونی وابسته به جماعت اخوان المسلمین را که برنامه آنها از طریق ماهواره های اروپا پخش می شود، مسدود کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «القدس العربی»، مصر اخوان المسلمین را گروهی تروریست اعلام و فعالیت های آن را ممنوع کرده است.

«حاتم سیف النصر» معاون امور اروپایی وزارت خارجه مصر روز سه شنبه در دیدار با سفیران کشورهای اتحادیه اروپا در قاهره گفت: این شبکه ها مشوق خشونت و کشتار در مصر هستند.

وی، نظارت بر پایگاه های اینترنتی گروه های افراطی را خواستار شد که اقدام به پخش پیام های خشونت آمیز و تحریک افراد به قتل از طریق شبکه های ماهواره ای می کنند.

النصر همچنین بر جلوگیری از ارایه کمک مالی به گروه های افراطی تاکید کرد.

وی در ادامه عدم تعامل با گروه های غیرقانونی وابسته به عناصر اخوان المسلمین در خارج و قطع همکاری با آنها را نیز خواستار شد.

وزیر امور خارجه مصر یکشنبه گذشته اعلام کرده بود که تماس هایی با دستگاه ها و مقام های اروپایی برای اتخاذ تدابیر لازم و قاطع درخصوص شبکه های ماهواری وابسته به اخوان المسلمین گرفته است.

شبه جزیره سینا پنجشنبه گذشته شاهد سه انفجار همزمان در مقر امنیتی و نظامی در شهر العریش بود. همچنین همزمان با آن مقرهای امنیتی در شهرهای شیخ زوید و رفح نیز مورد حمله مسلحانه قرار گرفت.

دولت مصر اعلام کرد که در نتیجه این حملات ده ها تن کشته و زخمی شده اند.

اخوان المسلمین در واکنش به اتهام مقام های مصری که این گروه را به خشوت و تروریسم متهم می کنند، می گوید، آنها خود را به انجام تظاهرات مسالمت آمیز علیه کودتای نظامی علیه محمد مرسی رییس جهموری برکنار شده مصر، ملزم می داند؛ از سوی دیگر مخالفان محمد مرسی، سرنگونی وی را انقلاب مردمی می دانند.

محمد مرسی در سوم ژوئیه 2013 (12 تیر 92) از سوی ارتش برکنار شد.

در پی برکناری مرسی، صدها تن از هواداران وی و اخوان المسلمین در جریان درگیری با نیروهای امنتیی کشته و هزاران تن از جمله شماری زیادی از رهبران این گروه دستگیر و به زندان افتادند و برای بسیاری از آنها حکم اعدام صادر شده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =