درحالی که از امروز ثبت نام برای جریمه نقدی مشمولان غایب شروع شده، یک نماینده مجلس شورای اسلامی، اعلام کرده در کمیسیون تلفیق، حداقل جریمه نقدی مشمولان غایب، ۱۰ میلیون تومان مصوبه شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ از دو ماه پیش که دولت لایحه بودجه سال ۹۴ را به مجلس فرستاده و مشخص شده با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، برای بخشش مشمولان غایب، جریمه در نظر گرفته شده، تاکنون، مبالغ مختلفی دراین باره مطرح شده است؛ در روزهای نخست، گفته شد مبلغ جریمه بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان است. همین چند روز پیش هم مبلغ ۳۰ میلیون تومان به عنوان حداقل جریمه عنوان شد. اما اکنون یک عضو کمیسیون تلفیق می گوید جریمه مشمولان غایب سربازی از ۱۰ میلیون تومان شروع می شود.

عباسعلی منصوری آرانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دراین باره به ایرنا گفته است: بخش هایی دیگری از بند ط تبصره 16 لایحه بودجه سال 94 کل کشور توسط کمیسیون تلفیق تصویب شد. براساس این بند، میزان جریمه غایبان سربازی افراد زیردیپلم مبلغ 10 میلیون تومان تعیین شد که به ازای هر مقطع تحصیلی، پنج میلیون تومان به آن اضافه می شود.

او گفت: براین اساس جریمه سربازان غایب دیپلم 15، فوق دیپلم 20، کارشناسی 25، کارشناسی ارشد 30 و دکترا 35 میلیون تومان و مقاطع بالاتر تا سقف 50 میلیون تومان تعیین شد.

به گفته عضو کمیسیون امینت ملی مجلس، افرادی که همسر دارند به ازای همسر و هر فرزند، پنج درصد از جریمه آنها کاهش می یابد؛ البته پیشنهادهای نمایندگان برای کاهش و افزایش این قیمت ها در صحن علنی ارائه خواهد شد که بر تصویب این بند تاثیر گذار است. این موضوع، همه اقشار و گروه های سنی داخل و خارج از کشور را تحت پوشش قرار می دهد.

وی ابراز امیدواری کرد، با توجه به اینکه بیشترین غایبان سربازی را افراد زیردیپلم و دیپلم تشکیل می دهند، این مبلغ بتواند کمکی به خانواده های آسیب پذیر برای خرید غیبت سربازی فرزندانشان کند.

 

ثبت نام مشمولان غایب شروع شد

اما امروز ثبت نام برای جریمه نقدی مشمولان غایب شروع شده است و تا ۱۵ اسفند در دفاتر پلیس ۱۰+ ادامه دارد. بنا به اعلام مسوولان نظام وظیفه، درخواست مشمولان غایب با بیش از هشت سال غیبت که تاکنون تعیین تکلیف خدمتی نشده اند از ۱۵ بهمن تا ۱۵ اسفندماه امسال در قالب طرح خرید جریمه غیبت سربازی ثبت می شود.

 روز گذشته سردار ابراهیم کریمی،‌ جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا دراین باره گفت: این افراد می توانند تا بهمن ماه امسال خود را برای اعزام به خدمت ،معرفی و از بخشش اضافه خدمت استفاده کنند. ضمن اینکه مدت سربازی این افراد نیز 21 یک ماه است. عدم ثبت نام برای پرداخت جریمه به معنی درخواست اعزام به خدمت سربازی است و اگر افراد از این فرصت برای تعیین تکلیف استفاده نکنند، همچنان محدودیت و محرومیت اجتماعی برای آنان وجود دارد و این محدودیت ها نیز از سال 94 بیشتر خواهد شد.

او گفت: بنابراین مشمولان با هفت سال غیبت که غیبت آنها تا پایان سال 94 به هشت سال می رسد، باید ظرف مدت یک ماه، به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

کریمی گفت: اگر فرد غایب بعد از اعلام مبلغ جریمه، توانایی پرداخت ، نداشته باشد ، می تواند پس از ثبت نام از پرداخت جریمه انصراف بدهد و به سربازی برود.

به گفته جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا شمار مشمولان غایب کشور حدود یک و نیم میلیون نفر است: مشمولان یاد شده که با احتساب سال 94، هشت سال و یا بیشتر غیبت داشته باشند، شامل طرح پرداخت جریمه می شوند.

گفتنی است اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مشمول، اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی و اصل و کپی شناسنامه همسر و فرزندان فرد متقاضی درصورتی که متاهل باشد، از مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست تعیین تکلیف مشمولان غایب است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 128
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    وقتی میگن شامل همه اقشار و گروه‌های سنی می‌شه، یعنی شرط ۳۰ سال سن و ۸ سال غیبت برداشته شد؟
    • بی نام IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      44 4
      نقل قول" او گفت: بنابراین مشمولان با هفت سال غیبت که غیبت آنها تا پایان سال 94 به هشت سال می رسد، باید ظرف مدت یک ماه، به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس 10 مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند."
    • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      95 33
      خبر نگرا برن دقیقا معلوم کنن منظور از غیبت یعنی چی منی که 3 ساله ارشد گرفتم و سنم 30 ساله که غیبت ندارم میتونم بخرم یانه
    • محمود GB ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      37 3
      نقل قول: "به گفته عضو کمیسیون امینت ملی مجلس، افرادی که... این موضوع، همه اقشار و گروه های سنی داخل و خارج از کشور را تحت پوشش قرار می دهد." خودشونم در جریان نیستن هنوز.
    • بی نام RO ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      تبعیض ودیگر هیچ
    • بی نام RO ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      18 88
      فکر کنم دوستان درست متوجه نشدند,این طرح برای خرید سربازی نیست,خرید غیبت هستش,یعنی سربازی برای کسانی که غیبتشون رومیخرند کماکان سر جاش هستش
    • بی نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      53 28
      خدا پدر و مادرشونو بیامرزه.. دیگه هیچ جای اعتراضی وجود نداره.. توی این جماعت هم پولدار هست هم قشر متوسط و ضعیف.. هم تحصیلکرده هست هم دیپلمه.. اون کسی هم که حرف از تبعیض میزنه صرفا به این دلیل هست که این قانون شامل خودش نمیشه وگرنه کدوم آدم منصفی هست که معافیت تحصیلی خودش طی این سالها و استفاده از امکانات علمی مملکت برای ادامه تحصیل رو نادیده بگیره و خودشو با یه مشمول غایب محرومیت کشیده مقایسه کنه؟ اصولا اگر یه ذره انسانیت تو وجود آدم باشه باید خوشحال بشه از حل شدن مشکل دیگران
    • بی نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      48 31
      خدا خیرتون بده..اینایی که جو منفی راه انداختن هم بدونن لعنت و نفرین پدر مادرایی که بیشتر از 8 سال یه نفس راحت نکشیدن پشت سرتون هست
    • بی نام RO ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      5 1
      روز گذشته سردار ابراهیم کریمی،‌ جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا دراین باره گفت: این افراد می توانند تا بهمن ماه امسال خود را برای اعزام به خدمت ،معرفی و از بخشش اضافه خدمت استفاده کنند. ضمن اینکه مدت سربازی این افراد نیز 21 یک ماه است.
    • بی نام US ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
      12 8
      یکی جواب من را بده من متولد 1365هستم بعد 5سال غیبت دفترچه سربازی را ارسال کردم برگه اعزام من دستم رسید ولی نرفتم حالا من شانل این طرح میشم
  • سعید A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    تورا خدا همین رو تصویب کنید تموم بشه بخدا دیگه روانی شدیم بذارید معاف بشیم هروز دستو پامون میلرزه دیگه پیر شدیم اگه همین مبلغ باشه عده زیادی معاف میشن و به زندگیشون میرسن
    • پيرمرد35ساله IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      مبلغش خيلي زياده دوست عزيز،اگه اين همه پول داشتم كه با زن و بچه مستاجري نميكشيدم،با 3040ميليون ميشه اطراف تهران خونه وام دار خريد.
    • مهدی IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      میخواستی بری سربازی تا دست و پات نلرزه. پس بقیه بچه های هم سن تو که رفتن آدم نبودن ، سوسووووول
    • بی نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      به شما چه ربطی داره که داره اظهار نظر میکنی؟ اصن دوست نداشته بره.. شما وکیل وصی نظام وظیفه ای آقای پهلوون پنبه؟؟؟
  • علي ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    ٢١ ماه جواني=١٠ ميليون تومن!؟ ٢١ سال جوونم كنيد من ١٠٠ ميليون ميدم. بحث پول نيست بحث تضاده. بحث بي قانوني و نتونستن اجرا. منم به پسرم ميگم نرو ٨ سال بعدش پول ميدم ميخرم برات.
    • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      حسودا به بهشت نمیروند....
    • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      حالا چون شما يه سختي کشيدي بايد بقيه هم بکشن؟؟هموطنت هستنا.چه عيبي داره؟فکر کن برادرت .من خودم 2 سال سربازي رفتم ولي از خدامه برادرم معاف بشه و نره.
    • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      بترکه چشم حسوووووووود
    • بی نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      40 16
      امثال شما فقط بلدن شعار بدن و شلوغش کنن.. وگرنه تو اون 21 ماه هم هیچ گلی به سر خودتو این مملکت نزدی.. مشکل شما فردگراییه حکایت همون مثل معروف دیگ و سر سگ و اینها. شما رفتیبه مملکتت خدمت کردی و شخصا از امتیازاتش بهره مند شدی درست همون موقعی که اون مشمول غایب بخت برگشته حتی حق ادامه تحصیل هم نداشت.. تبعیض یعنی این نه اون چیزی که شماها توی ذهنتون هست
    • محسن A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
      28 3
      کسی که نرفته خدمت پی تمام محرومیتهای اجتماعی رو به تنش زده ، مگه از روز اول میدونسته یه روز معاف میشه ، پس ریسکشو به جونش خریده ، شما نخواستی ریسک کنی و از امتیازت کارت پایان خدمت استفاده کنی رفتی خدمت ،، دمت هم گرم
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    خداییش مفته. کاش ما هم نمی رفتیم سربازی.
    • بی نام A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      دوست عزیز ما که رفتیم تو این هشت سال بدون استرس زندگی مون رو کردیم ، با دلار هزار تومانی چهار بار از کشور خارج شدیم ولی اینا چی؟ نه سندی نه گذرنامه ای ، هر کس رفته خدماتش رو گرفته،
  • بی نام RO ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    اين يعني پايان خدمت سربازي ، اگر تا كنون اينهمه سرباز غيبت كرده اند ، از امروز بقيه هم نمي روند تا بعد از هشت سال آن را بخرند . كاش تا دير نشده به طور عزتمندانه قانون خدمت اجباري را لغو كنند
    • بی نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      45 35
      آقای باشعور آقای فهمیده آقای دانشمند کسی حاضر نیست 8 سال تو محرومیت کامل زندگی کنه تا شاید یه روزی معاف بشه.. بیخودی شلوغش نکنین لطفا خواهشا یه ذره انسانیت داشته باشین بذارین مشکل مردم حل بشه
    • بانام A1 ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
      12 3
      اصلا همه راست میگن آدم میمونه منفی رو به کی بده
  • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    من با مدرک دکترا باید ۳۱ سالگی برم خدمت و ۳۳ سالگی بیام بیرون اونوقت زیر دیپلم ۲۷ ساله با ۱۰ ملیون تومن ۶ سال از من جلوتره. بعد از این قانون همه بچه های تحصیل کرده ای که من می شناسم به فکر رفتن از مملکت افتادن. چون واقعا دارین به ماها ظلم می کنید.
    • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      85 94
      شما با مدرک دکتری ماهی 5 یا 6 میلیون حقوق میگیری تازه امریه هم میتونی بشی ولی دیپلمه که حداقل حقوقش میشه 650 تومن توی 24 ماه 15600000 تومن درآمد داره که میده و میخره ولی سما این پول رو 3 ماهه در میاری.
    • بی نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      46 34
      شما به اندازه کافی تو این مدت از امکانات مملکت استفاده کردین منجمله همین مدرکی که گرفتین درحالیکه این جماعت از ادامه تحصیل محروم بودن.. منتها از اونجاییکه اصولا هممون آدمای خودخواهی هستیم اعتقاد داریم که همه چیز باید برای من باشه وگرفتاریهای دیگران مربوط به خودشون میشه
    • بی نام A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      42 31
      شما که به مدرک دکتری ایشان حسودیت می شود می توانستی زحمت بکشی و درس بخوانی.
    • ر... A1 ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
      9 6
      دکتری ماهی 5 ، 6 میلیون حقوق میگیره ؟؟؟ دکتر ما که ماه قبل 100 میلیون حقوقش شد
  • معاف IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    72 16
    "وی ابراز امیدواری کرد، با توجه به اینکه بیشترین غایبان سربازی را افراد زیردیپلم و دیپلم تشکیل می دهند، این مبلغ بتواند کمکی به خانواده های آسیب پذیر برای خرید غیبت سربازی فرزندانشان کند" من که نفهمیدم گرفتن حداقل 15 میلیون تومان از مردم بدبخت چطوری کمک میکنه به خانواده های فقیر یا به قول ایشان آسیب پذیر.
    • بی نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      27 26
      امثال شما به 500 هزار تومن هم اعتراض میکنن. نداری پاشو برو خدمت بذار ملت کارشوتن راه بیفته..اه اه
  • بی نام A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    10 28
    مشمولین خارج از کشور چگونه ثبت نام کنند
    • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      8 12
      جانشین نظام وظیفه دیروز گفت: مشمولان خارج از کشور باید مدارک خود را به کنسولگری یا سفارتخانه ایران در کشوری که در آن زندگی می کنند، ارایه دهند تا اطلاعات آنها برای ما ارسال شود یا اینکه از طریق بستگان درجه یک یا وکلای خود اقدام کنند
  • بی نام DE ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    76 12
    من در عجبم 50 ساله میخواد چیکار دیگه بخره ؟
  • بی نام A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    36 10
    یعنی چی همه اقشار ؟ یعنی افراد سی سال به بالا تحصیل کرده که غیبت ندارند رو هم شامل میشه ؟ چرا یکی جواب درست نمیده؟
  • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    75 51
    ۱۰ میییییییییییییییییلیون؟ خیلی زیاد نیست این پول؟ یعنی به ازای هر سال غیبت یک ملیون و دویست و پنجاه هزار تومان جریمه و بعد هم یه کارت معافی گوگولی مگولی. خوبه والا. حتما انتظار دارین بقیه ملت هم برن خدمت و غیبت نکنن؟
    • بی نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      33 26
      جو نده بابا.. مشکل شما فقط خلاصه میشه به یک کلمه: حساااادت.. وگرنه کسی که 10 سال از همه چیز محروم بوده درحالیکه دیگران از همه امکانات استفاده میکردن چرا نباید جور یه عده مثل شما رو بکشه و دوباره به زندگی عادی برگرده؟ نمیشه که ملت ماشین سوار نشن چون من ماشین ندارم این چه استدلال مسخره آیه؟؟
  • بی نام RO ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    73 78
    پس فرق اونی که جوونیش رو لب مرز نگهبانی داده و جونش کف دستش بوده چی میشه ؟ میشه 20 میلیون تومان ؟ اون عزتمندانه رفته به مملکتش خدمت کرده . اگر پول می داشت می تونست نره ؟ می تونست بره دو سال زودتر در بازار کار کنه و دو سال سرمایه بیشتری جمع کنه
    • بی نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      50 26
      بابا جمعش کن این ننه من غریبم بازیا رو.. رفتی به مملکتت خدمت کردی بعدم کارت گرفتی و خودت از مزایاش استفاده کردی حالا از ملت طلبکاری؟؟ هیچ احدی هیچ دینی به شما نداره
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    93 17
    چرا بین تحصیل کرده و تحصیل نکرده فرق میگذارید؟؟ چرا مبنا رو بر اساس سن ورود به مشمولیت 18 سالگی نمیگذارید؟ همون 10 سال که خودتون گفتید میشه 28 سالگی. 28 سال به بعد رو که غیبت کرده اند با دریافت جریمه معاف کنید.... هر کسی شرایط خاص و مشکلات خاص خودش رو داره بعضی ها تحصیل کرده اند، بعضی ها نه... به هر دلیلی مشکل و مساله داشته اند سنشون رفته بالا ولی خوب 8 سال غیبت ندارند...معافیت تحصیلی را هم جزو غیبت مجاز در نظر بگیرید. ..اعدلوا هو أقرب للتقوى ....
    • ناشناس A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      20 35
      دوست عزير شما از آموزش عالي رايگان در اين مملکت استفاده کردي همين کافي واسه شما بذار بنده خدايي که نتونسته به هر دليلي درس بخونه وارد دانشگاه بشه و الان ديپلم يا زير ديپلم از اين فرصت استفاده کنه البته قبول دارم که وضع خيلي از اين ديپلمه‌ها از تحصيل‌کرده‌ها بهتره اما بين آونا آدمايي هم هستن که هزار تا مشکل دارند و واقعا از قشر ضعيف و متوسط به پايين هستن.
    • بی نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      43 14
      امکانات تحصیلی رایگان؟ چیزی تو این مملکت مونده که رایگان باشه؟ شما می دونی وزارت علوم چه قدر پول می گیره تا مدرک تحصیلی رو آزاد کنه؟ یه چیزی در حد خرج همون مدرک تو دانشگاه آزاد.
    • وحید A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
      1 0
      سلام، شرایط بنده خاصه از خبرنگاران محترم تقاضا دارم که اینچور مسائل را به گوش مسئولین انتقال دهند تا تبصره های کامل این قانون برای ملت مشخص شوند مثلا خودم؛ بنده متولد 65 هستم و 84 وارد دانشگاه شدم و بخاطر کهولت و درس نخواندن و تمام شدن سنوات سال90 از دانشگاه اخراج شدم و نتوانستم هیچ مدرکی بگیرم یعنی الان نه لیسانس دارم و نه شرایط 8سال غیبت را وضعیت دیپلمی که به خاطر پایان سنوات اشتغال به تحصیل نتوانسته لیسانس بگیرد چیست ؟؟؟
  • باشناس A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    اینهمه برو تو نیرو انتظامی برای اینا پا بکوب آخرشم یکی بیاد با همش 10میلیون از کنارت رد بشه و هرهرهر بهت بخنده...
    • بی نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      48 50
      ای خداااا چقدر عقده ای شدن ملت.. ببین با کیا شدیم 70 میلیون
  • مهران A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    93 28
    خوب انهايي كه ميان نظر ميدن ميگن ماهم صبر ميكنيم 8 سال بعد خدمت ميخريم عرض كنم خدمت شما غايبيني كه عايب بودن تو اين 8 سال از هيچ كونه مزايايي برخوردار نبودن پاسپورت ندارن تو هيچ شركت يا ارگان دولتي يا اداره استخدام نشدن تا چن سال قبل هيچ سند مالكيتي رو نميتونستن به اسم خودشون بزنن پس اين دليل نيست اوني كه 8 سال غيبت داره واقعا از خيلي چيزها محروم بوده حالا هرچي دلتان ميخواهد بگوييد
  • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    جالبه اونی که پدرش دراومده کلی هم هزینه کرده تا دکتری گرفته باید سه برابر یه دیپلمه پول بده. مملکتی که واسه تحصیل هیچ ارزشی قائل نیست.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    62 18
    حالا ما رفتیم خدمت چی گیر ما میاد؟
    • بی نام A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      38 12
      شما اون پونزده تا پنجاه میلیونو میذاری جیبت و خرج خودتو زندگیت میکنی جایه این که جریمه بدی تا معاف شی :
    • ساناز A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
      4 1
      شما مرد شدی داداش
  • سچاد A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    65 38
    من متولد دهه شصت شش ماه تو نوبت اعزام عمرم تلف شدن چون پادگان ها اون زمان جا نداشت و بیست ماه هم خدمت کردم سرچهارراههای شلوغ تهران هر روز جنگ و دعوا با ملت سر جریمه. من یه متخصص نفتی ام که قبل و بعد از خدمت با تخصص ام هم به کشور خدمت میکنم هم ماهی پنج میلیون درمیارم. چه کسی پاسخگوی بیش از دو سال از جوانی منه؟ ضرر مالی خدمت سربازی به من حداقل 130 میلیونه
    • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      69 11
      از تضاد گفتي؟ متولد 59 هستم سال 77 دانشگاه سراسري قبول شدم اون زمان خدمت رو مي فروختن به اميد اينكه اين قانون هميشگي باشه و از دانشگاه انصراف ندم خدمت رو نخريدم هم دانشگاهيام تابستون انصراف دادن بعد خدمت رو خريدن مهر ماه اعلام شد انصرافيا مي تونن بر گردن سال بعد اين قانونم برداشتن سال 81 رفتم خدمت سر چهارراه يه روز صبح تا عصر يه روز عصر تا شب نه تعطيلي نه پنجشنبه جمعهاون زمان يكي بهم مي گفت نرو سال 94 مي توني بخري به جان يه دونه بچه ام نمي رفتم تنها استفاده كارت پايان خدمت برام يه پاسپورت بوده كه تو اين 10 سال 2 بار خارج رفتمهمين و همين
  • مهدی IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    62 16
    من همین الان اومدم خونه به قول معروف جیم زدم دیگه تو اخرای دورمم ولی این خبرو خوندم ناراحت شدم با مدرک فوق بدترین جای خدمتی با کلی ناسزا این بود تجربه دوسال سربازی
  • مسعود A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    48 45
    اقا به نظر من مفته يعني طرف 8 سال كار كنه 20 ميليون نميشه؟؟؟؟؟
  • محمد IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    15 55
    آخه این غائبین اینقدر ضربه روحی خوردن تا حالا, 10 میلیون زیاده براشون, میشه 23 میلیونش کنید اونم در اقساط مثلا ماهیانه 160 هزار تومان, روحانی مچکریم کاش ما هم سربازی نمیرفتیم تا شما بیاین
  • علی A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    55 12
    از مسولین تقاضا دارم توجه کنن که فردی مثل من که 33سال دارم متاهل و داری فرزند هستم و در سال 88 لیسانس گرفتم چون به 8 سال غیبت نرسیدم نمیتونم معاف شم ولی یک نفر با 27 سال میتونه معاف شه خبر ان لاین بررسی کنین خواهشا ما که دستمون به مسولین نمیرسه چشم امیدمون به خبرنگارهاست که مشکلاتمونو به گوش مسولین برسوننتشکر
  • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    کسانی که 8 سال قانون را زیر پا گذاشته اند حالا می توانند با دادن پول این پروسه را تمیل کنند. منس که رفتم درس خواندم و غیبت ندارم حالا باید برم 24 ماه خدمت کنم
  • امین IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    97 2
    خدمت اجباری بزرگترین اشتباه. حالا ای کاش با این پول وضعیت سربازهایی که میرن خدمت بهبود پیدا کنه
  • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    75 3
    به خاطر دو سال خدمت سربازی پسرا بازار کار را نسبت به دختران از دست میدهند.چرا؟چون دخترا با لیسانس میرن سر کار ما میریم سربازی دو سال میگذره دیگه با لیسانس کار نمیدن سه سالم باید بریم ارشد بعدشم همین آش و همین کایه.
  • بی نام US ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    25 32
    مفته؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    42 8
    شامل همه میشه یا فقط غایبین؟حالا بگو علم بهتر از ثروته همش با تشکر از خبرآنلاین لطفا پیگری بفرمایید.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    94 28
    نتیجه گیری: درس نخوانیم و ترک تحصیل کنیم آینده ی بهتری خواهیم داشت
  • محمود IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    46 9
    واقعاً که یک دفعه شرط سنی بگذارید 28 سال که عدالت شامل تحصیل کرده های بدبخت ارشد و دکترا هم بشه
  • بی نام RO ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    39 17
    این که برای خرید سربازی نیست...برای خرید غیبت سربازیه...
  • ابراهام كهن A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    12 12
    من كه رفتم دانشگاه ولى وسطش انصراف دادم ميتونم معافى بگيرم؟
  • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    74 25
    دقت کردید ایشان گفته اند: با توجه به اینکه بیشترین غایبان سربازی را افراد زیردیپلم و دیپلم تشکیل می دهند. یعنی دانشگاهیان از همه کمتر از زیر سربازی شانه خالی کرده اند و زیر دیپلمها رفتند به زندگی، ازدواج، درآمد و سایر امورشان رسیده اند و از همه هم کمتر جریمه میدهند. خیلی هایشان جذب بازار شده اند و با مازراتی در تهران ویراژ میدهند.
  • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    73 35
    هشت سال محروم بودن از تمامی امکانات خودش یه جور جریمه است. حالا پول هم که مگیرین. من نمی دونم دیگه چرا بعضی ها فکر مکینند در حق این آدما داره لطف میشه. این کجاش لطف هست.
  • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    16 31
    من یه سوال دارم اینجا هیچ اشاره ای به خرید سربازی نشده ها همش بحث در مورد خرید جریمه غیبت هست و اینکه در پاراگراف دوم بند "ثبت نام مشمولان غایب شروع شد" نوشته شده که: این افراد می توانند تا بهمن ماه امسال خود را برای اعزام به خدمت ،معرفی و از بخشش اضافه خدمت استفاده کنند. ضمن اینکه مدت سربازی این افراد نیز 21 یک ماه است" ؟؟ مشکوک نیست قضیه؟
  • حامد A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    قابل توجه همه دوستان که در اشتباه به سر میبرند... عزیزان این مبلغ فقط جهت خرید اضافه خدمت ناشی از غیبت افراد است نه خود خدمت سربازی یعنی دوستانی که غیبت دارند میتوانند با پرداخت این مبلغ از اضافه خدمت معاف بشن ولی اصل خدمت سربازی انها سر جاش محفوظ است و نظام وظیفه پیذیرای حضور گرمشان میباشد.لطفا قبل از نظر متن را کامل و بدقت بخونید.
    • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      68 12
      خیر شما کاملا اشتباه متوجه شدید، اگه قرار بود برن سربازی که میتونن تا 22 بهمن دفترچه پست کنن غیبتشون به کل بخشیده میشه
    • بی نام A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      27 4
      حالت خوبه؟ با كيا شديم ٧٥ ميليون
    • بی نام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      29 9
      پروفسوری ها باید شما رو با گرفتن 80 میلیون معاف کرد.
    • اردلان A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
      1 0
      استاد بزرگ اگه قرار بود فقط اضافه خدمت افراد غایب بخشیده میشد که بحث از تبعیض پیش نمیومد همه دعاها واسه آمینه
  • سعید IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    10 41
    یعنی من کادانی رو دارم تموم میکنم ، 20 تومن بدم نمیرم سربازی ؟؟؟
    • بی نام RO ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      3 56
      خیر دوست عزیز فقط غیبتتون بخشیده میشه,بعد از بخشش غیبت باید برید سربازی,داخل متن خبر کامل توضیح داده شده
  • بی نام DE ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    15 4
    دانشجوهای خارج خیلی استقبال می کنند.
  • نیما A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    9 12
    من یک سوال دارم درباره وضعیت خودم: من 24 سالم هست که مرداد میشم 25 سال تا آخر تابستون هم مدرک کارشناسی ارشدم رو می گیرم یعنی تا الان معاف تحصیلی بودم و یک ضرب تمام مقاطع رو قبول شدم حالا وضعیت من چی هستش؟
  • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    66 28
    شما ملت عجیبی هستید,تادیروز میگفتید چه خبره اینهمه جریمه,حالا میگید خوش به حال هرکی که با ده پونزده ویا بیست میلیون معاف میشه,چون هیچ وقت چشم دیدن همدیگه ویاهموطنت رو ندارید,واسه همین کوته فکری مردمه که ایران به هیچ جا نرسیده,چون خیلی حسود هستید
    • بی نام US ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      19 27
      من باید ۲۴ ماه برم سربازی به خاطر کمبود نیرو اونوقت با ده میلیون طرفو معاف میکنن مارو هم معاف کنن کاری به کار اینا نداریم
    • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      25 17
      به بعضیا بگن 1 میلیون هم میپرسن چرا صد هزار تومن نباشه؟.. آقاجون شما که سالی 1 تومن نتونستی بذاری کنار ینی دنبال عیاشی بودی دیگه حالا پاشو برو خدمت سنگ جلو پای بقیه هم نشو. گیری افتادیم از دست این جماعت همیشه نالان. اه
  • بی نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    29 8
    از کامنت های زیر این خبر سطح سواد کاربران خبرآنلاین کاملا مشخصه .
  • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    48 4
    کسایی که میگن انصاف نیست برن ببینن اونایی که همینجوری عفو رهبری شدن چرا انصاف بود؟ حالا امثال من با 14 سال غیبت بازهم انصاف نیست که حقوق یک نفر با تحصیلات مشابه خودم رو بدم که بره سربازی ؟
    • صابر A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      12 24
      شرمنده ولی متاسفانه اونموقع که زمان خاتمی یکبار برای شما فروختن باید میخریدی نه الان که حق بقیه رو پایمال میکنی
  • مهدی A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    16 6
    بع
  • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    26 15
    بلا اخره از استرس خارج شدیم.های
  • بی نام A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    31 11
    تعیین تکلیف شدن بخشی از جوانها که تصویب این طرح سبب بازگشت انها به جامعه وایجاد انگیزه وحرکت در جامعه خواهد شد جای خوشحالی دارد بالاخص مشمولین با تحصیلات اندک که از طبقه فرودست وپایین جامعه هستند.
  • پیر پاتال IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    24 5
    من 38 سالمه و در ارتش خدمت میکردم که کمسیون پزشکی ارتش مرا معاف کرد اما نظام وظیفه کارت به من نداد و گفت معاف از رزم بنده هم دیگه چون با یگان تسویه حساب کرده بودم برنگشتم به پادگان. حالا بعد از 17 سال و این همه استرس و محرومیت از پاسپورت و گواهینامه رانندگی و استخدام گرفته تا جواز کسب و وام بدبختی دیگه زور داره بیام جریمه هم بدم . نخواستیم کارت
  • ایمانی A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    26 9
    احتمالاً بچه پولدارها صفوف اول راتشکیل میدهند من کارمند که درسال حداکثرپانزده میلیون حقوق میگیرم وتابحال بابدبختی خرج دانشگاه آزاد فرزندانم راداده ام چه کنم آیا برای اقشار کم درآمد وضعیف مانند ما شرایط اقساطی درنظر گرفته میشودچون یک جوان 29ساله از خود چیزی ندارد خانواده باید جورش رابکشد لطفاً شرایط ومشکلات ماراهم درنظر بگیرید
  • میلاد A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    28 35
    اونکه رفته تو بازار و کاسبی کرده باید پول بده یا اون که رفته درس خونده پولم داده بدبخت
  • امیرحسین IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    16 32
    صد ملیون میدم ، فقط جونیم رو بهم برگردونید
  • بی نام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    44 12
    خدا پدر و مادرتونو بیامرزه که بدون توجه به تبلیغات منفی یک عده آدم بخیل حداقل پدر و مادرهای ما زو از نگرانی درآوردین.. خدمت اون دوست عزیزی که درجواب یکی از مشمولین نوشته سوسول باید عرض کنم کسی که 10 سال داره خرج پدر و مادرش رو میده و از صبح تا شب مثل... کار میکنه بعید میدوتم سوسول باشه پهلوون؟ چقد خوبه که یاد بگیریم هر چیزی رو از دهنمون نریزیم بیرون
  • محمد A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    30 9
    قسطیش نمیکنن؟
  • بی نام A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    13 5
    "این موضوع، همه اقشار و گروه های سنی داخل و خارج از کشور را تحت پوشش قرار می دهد." این جمله یعنی چی؟ یعنی من 27 ساله با 3 سال غیبت هم میتونم جریمه بدم معاف بشم؟ خواهش میکنم درست توضیح بدید. ممنون
  • صابر A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    21 9
    وافعا متاسفم این خبر یعنی باز هم افرادی که سربازی رو خریدن در سال های گذشته باید باز هم برن بخرن و کلا ده 60 که درس خوندن هیچ احترامی وجود نداره .. و از همه بدتر هیچ کس پاسخگو این قشر تحصیلکرده نیست . که ایا مشمول این قانون میشن یا خیر ؟؟؟ واقعا متاسفم برای افرادی که خبر دارن و جرات پاسخ گویی ندارن
  • بی نام A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    49 13
    من واقعا نمیفهمم تعداد اونایی که سربازی رفتن و به این طرح تیکه میندازن و از اجرای این طرح ناراضین بیشتر از اوناییه که شامل این طرح میشن یعنی واقعا انقدر عذاب آوره ببینی هم وطنت ، برادر دینیت اون سختی که به قول خودت شما تو بیستو چند ماه کشیدی رو نمیکشه ؟؟؟ اونم نه مجانی ، به قیمت 10 ، 15 ،... 40 50 ملیون تومن پول ؟؟؟ به قیمت حداقل هشت سال محروم بودن از کلی حقوق شهروندی مگه این عده آدم به فکرشونم خطور میکرد که قراره یه همچین طرحی تو سال 94 اجرا بشه که هی میاید و با کنایه میگید که ما هم اگه میدونستیم نمیرفتیم یا به بچه هامون میگیم نرن سربازی تا هشت سال دیگه دولت فروشیش میکنه مام میخریمش ؟؟؟ بچۀ من هشت ساله حق ادامه تحصیل نداره و دیپلم و بیکار و بدون سرمایه و حتی ازدواجم نکرده
    • معین A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
      5 16
      چرا حرف الکی میزنی عزیز من اونی که درس نخونده رفته پی کسب در آمد مگه قراره هر کسی که مدرک نداره نتونه کار کنه بله اون زمانی که ما درس میخوندیم همین افراد با ماشین اخرین مدل به ما میخندیدند حالا هم که راحت با پولی که دارن سربازیشونو میخرن و به ریش ما میختدن به خدا اگه زمان به عقب برمیگشت عمرا درس میخوندم که نشه طوری که با مدرک فوق لیسانس بیکار باشم
    • بی نام IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
      2 17
      خوب بره خدمت . ما هم رفتیم
    • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
      8 0
      اتفاقا تو حرف الکی میزنی چون در این توهم هستی که تمام این 2 میلیون نفر یا بچه پولدار هستند یا آقازاده که تو این مدت هم تونسته باشن یه کاسبی درست و حسابی راه بندازن هم ماشین آنچنانی خریده باشن که به شما فخر بفروشن.. نه عزیزم یه عده زیادی نرفتن سربازی درست به همین دلیل که کسی نبوده مخارج روزمره خانوادشونو تامین کنه.. پس این جنابعالی هستین که حرف بی اساس میزنین
  • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    51 8
    چه ملت مسلمونی هستیم که حالا که به خواست خدا یه همچین طرحی داره اجرا میشه ، چشم دیدن باز شدن گره از مشکل این همه جوون رو نداریم و دنبال سنگ اندازی تو اجرایه این طرحیم ؟؟؟؟ به خدا که این اتفاق اگه برایه شما نیفتاد ، میتونست برایه برادر و فرزند شما بیفته ... یکم تنگ نظر نباشیم ، شاید خدام یه جایی یه زمانی یه جور دیگه گره از مشکل شما باز کنه ،.. به خدا که روح پسره من از این که اگه سربازی نره هشت سال بعدش یه همچین اتفاقی میفته و فروشی میشه خبرم نداشت و هشت سال و تو تنهایی و افسردگی سپری کرد و این خواست خدا بود که از این شرایط دربیاد
  • فرزاد IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    58 9
    بجای عقده و حسادت...انرژیتون رو برای برداشتن سربازی اجباری بگذارید.. مرسی
  • رضا IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    36 26
    خب برادری که میگی اونایی که درس خوندن پس ارزششون کمتر از اونایی هستن که درس نخوندن،نخیر آقا خیلی از کسانی غیبت داشتن بعدها که خواستن ادامه تحصیل بدن به خاطر نداشتن کارت پایان خدمت نتونستن ادامه بدن شماها ادامه دادید شدید لیسانس،فوق لیسانس یا دکتری آیا فکر کردی در آمد جنابعالی چقدر بیشتر از اونی هست که دیپلم هم نداره یعنی اصلا به این افراد بدبخت کار نمیدن این افراد تازه کار هم داشته باشن درامد ده سالشون برابر با در آمد دوسال تحصیل کرده ها خواهد بود پس ماشالله شما چطور تحصیل کرده هستید که بدون حساب و کتاب حرف میزنید کاش من لیسانس داشتم پنجاه میلیون میدادم حداقی میدونستم این پولو در سه سال در میارم ولی منی که الان سیکل دارم هیچ جا کار هم نمیدن .پس انصاف چیزه خوبیه.ممنون
    • سعید RO ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
      19 2
      رضا باهات موافقم خودم به خاطر نداشتن پایان خدمت نتونستم ادامه تحصیل بدم
  • مهشید IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    1 9
    کسی که شرایط خرید رو داره ولی از روی بدبختی و اجبار در حال خدمت هست می تونه باقیشو بر اساس ماه باقیمونده بخره؟
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    7 13
    انتظار میره حداقل وقتی یک قانونی تصویب میشه که با سرنوشت و آینده جوانها سر و کار دارد کمی بیشتر در موردش فکر و کارشناسی بشه..یک نفر که با زحمت درس خوانده توان و وقت رفتن در بازار کار را نداشته و هزینه تحصیل را هم با مشکلات فراوان تامین کرده و الان هم 30یا31سالش است نمیتواند معاف شود ولی کسی که به هر دلیل درس نخوانده و احتمالاً شغل آزاد داشته با 27سال سن معاف و تا 31سالگی میتواند لیسانس بگیرد با این تفاوت که دیگر خیالش آسوده است، واقعاً چه تفاوتی بین این دو باید باشد این مورد از این قانون اگر اصلاح نشود نوعی ظلم در حق افرادی می باشد که تحصیل کرده وعلاوه بر زحمت تحصیل، همانند همان فرد 27ساله از محرومیت های اجتماعی برخوردار و از نظر سنی نیز نسبت به جوان27ساله کارایی کمتری برای نظام وظیفه دارند
  • بی نام A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    14 2
    تو رو خدا رسیدگی کنید رفتیم پلیس10 می گن کسایی که مدرکشون 86 به قبله می تونن ثبت نام کنن حال اینکه کسی که اواسط 87 گرفته هم در سال 94 سالهای غیبتش به 8 سال میرسه.خواهش می کنم یه جواب درست بدید زندگی خیلیا در گرو این قضیه اس.....
    • بی نام A1 ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
      2 1
      منم دقیقا همین طور کسی جواب نمی ده چند روز صبر کن تا تو مجلس مشخص شه
    • يوسف A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
      1 1
      ميگم حساب كن زمان غيبت رو، ميگه فقط متولد 68 به قبل... دوستم كه باهاش تو يه كلاس درس خوندم و يه تاريخ درس رو تموم كرديمخرداد 87 تاييد كردن ولي مال من گفتن نميشه...
  • مجید A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    9 6
    من لیسانسه هستم و با زن و یه بچه.با کاری که کفاف زندگیم رو نمیده.با این جریمه سنگین دو دل موندم که برم خدمت یا قرض یا نزول کنم .برادرم زیر دیپلمه و از من هم کوچکتر اون رفت کار کرد و پس انداز کرد ما هم اشتباه کردیم و درس خوندیم حالا موندم چه کار کنم لطفا جریمه ها رو تعدیل کنید ممنون
  • بی نام A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    2 16
    من که درست متوجه نشدم خرید غیبت است یا کل خدمت؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
      6 3
      خرید خدمت یا غیبت توهمی هست که بعضی از دوستان دانشجو و فارغ التحصیل سالهای اخیر دچارش شدن.. بحث جریمه مشمولین غایب بالای 8 سال یعنی از 1386 به قبل هست که در قبال پرداخت جریمه تعیین تکلیف بشن و به چرخه عادی زندگی برگردند.. درواقع برخلاف تصور بعضی از این دوستان اساسا بحث خرید و فروش سرباری مطرح نیست که بخواد تبعیضی در کار باشه.
  • شهرام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    2 1
    ما که حالشو بردیم میخریم به شما چه ربطی داره
  • محمد A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    1 1
    سلام...من سال ۸۴مشمول شدم پارسال گرفتنم برگه اعزام دادن بهم ولی نرفتم...حالا شامل حال منم میشه این طرح؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    7 1
    الان خیلی از افرادی که هشت سال غیبت کردند باز هم غیبت می کنند چرا که با دادن جریمه سنگین هم باز کارتی می گیرند که عملا از مشاغل دولتی محرومند و باز هم باید فکر کار و پیشرفت در کلیه دستگاههای دولتی را نکنند
  • رضا IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    3 1
    خوبه که نظام قصد رسيدگي به اين موردو داره ولي به مشمولين متاهل بخصوص اونهايي که بچه دارن بايد تخفيف بيشتري بدن جريمه سالي ده درصد تخفيف کلا فقط پنج درصد اينکه اسمش حل مشکل قشر ضعيف نيست منکه همه ي زندگيم پنج ميليون نمي ارزه بيستو پنج ميليون از کجا بيارم پس در اصل اقايان قصد حل مشکلو ندارن ميخوان اعصاب ما غايبينو خرد کنن و الا منه مستاجر عيالوار پولم کجا بود يه ديپلم دارم که شده قوز بالاي قوز با پنج ميليون بخاطر داشتنش بدم اصلانم نديدمش بعد سيوپنج سال محروميت...
  • بی نام IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    11 3
    بدون کارت پایان خدمت که مدرک نمیدناصل و کپی مدرک رو از کجا بیاریم؟
  • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    1 0
    آقا مشخص نشد اونی که 15سال پیش ..یک سال خدمت کرده ونصفه کاره ول کرده ..جریانش چی میشه .آیا مشمول این طرح هست وآیا اون یک سال خدمتش چه امتیازی براش داره ..چیزی بابتش کسرمیشه ازجریمه...یا نه فقط اضافه شدن جریمه داریم وکسر کردن معنا نداره
  • شورش رستمی IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    12 1
    من 33سال دارم متاهل و دارای سه فرزند که دو تا پسرهام آلرژی دارند به زور پول داروهاشونو جور میکنم، مستاجر هستم و تمام دارایم یک میلیون ودیعه ای که به صاحب خانه دادم، ماهی دویست و پنجاه هزار اجازه میدم، به عمرم ده میلیون نداشتم، شما را به خدا قسم نه به خاطر خودم به خاطر همسر و سه فرزندم منو راهنمایی کنید
  • مهدی A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    6 2
    سلام تو کامنت ها هرکی واسه خودش ی چیزی گفته،هرکی داره واسه منفعت خودش زور میزنه. خب یارو تو که فوق لیسانسی باید با کسی که که دیپلمه و هشت سال از زندگی عقب مونده یکی باشی،حاظری فوق لیساسنتو بگیرن و جریمه رو بدی و معاف بشی. یه مورد دیگه من خودم دیپلم و 8 سال غیبت دارم یعنی 8سال از زندگیم عقب موندم و مشکلات روحی فروانی الان دارم.ولی باز این طرح ب دردم نمیخوره چون وضع مالی خوبی ندارم و این پولو از کجا بیارم تازه معافیتم داری محرومیت.مگه اون کسایی هم که پول دارن مغز خر خوردن باشن این معافیت دارای محرومیتو بگیرن. دولتم و نظام وظیفه هم به فکر خودشون اصن این مملکت همه به فکر خودشون تا به فکر دیگران.واقعا اخر وزمان..
  • بی نام A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    8 8
    اقا من متولد,۶۷به منم تعلق میگیره بخرم
  • رضا US ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    12 2
    تو چند روزه از آغاز طرح ثبت نام با سر زدن به حداقل هفت یا هشت پلیس بعلاوه 10 هنوز نتونستم ثبت نام را انجام بدهم .اگر امکانش باشه صفحه آن لاینی درست بشه فرد غایب با ارائه کد ملی و مشخصات امکان ثبت نام و پرداخت اولیه را داشته باشند.
  • يوسف A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    1 2
    امروز رفتم براي ثبت و با داشتن 8 سال غيبت،‌ گفتند تو سنت كمه و شامل نميشي... تكليف مردم رو مشخص كنين، اين قانون شرط سني هم داره يانه؟
  • رضا RO ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    4 5
    من ک اصلآ سواد ندارم شرایط من چطوره میتونم معافیمو بخرم
  • بی نام A1 ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    5 7
    خیلی مسخرس آقای سردار عزیز ....میگین این دسته از عزیزان به علت بالا رفتن سن کاراییه لازمو ندارن اولا که داداشه من 3 سال از من کوچیکتره چون درس نخونده و زیر دیپلم بوده می تونه معاف بشه ولی من بدبخت فلک زده که درس خوندم کلی کار کردم حین تحصیل تا خرج تحصیل بدم نمی تونم بخرم آخه طبق قانون غیبتم 8 سال نمیشه.به قول دوستم خاک تو سر علم که با هر چی مقایسه می کنی پست تره.چون رفتم دانشگاه الان با 29 سال باید برم سربازی ولی داداشه من چون درس نخونده با 26 سال سن می تونه سربازیشو بخره از دید آقایون داداشم سنش بیشتره و کارایش کمتر مسخرس به خدا .....
  • saeed A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    8 0
    من 9 سال غیبت دارم و قبل عید ثبت نام نکردم برای خرید خدمت. الان چطور میتوانم ثبت نام کنم برای خرید خدمت؟
  • mahdi RO ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    2 0
    سلام من همین چند روز پیش دفترچمو پست کردم و در ضمن ترک تحصیلم کردم ولی الان پشیمونم و نمیخوام برم مشکلی برای خرید خدمت در سال های آتی نخواهم داشت؟چند روز دیگه برگمم میرسه دستم...
  • محسن شاه حسینی DE ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
    0 0
    سلام اینجانب متولد 56 می باشم دارای زن وبچه دختر ومستمر وکار گر دوازده ماه خدمت سربازی کردم وپ
  • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    0 0
    من.متولد 69 هستم بهم تعلق میگیره؟