واحدمرکزی خبر نوشت:

دستکم هفت نفر روز سه شنبه براساس حمله به یک اتوبوس در بنگلادش کشته شدند.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، مهاجمان با بمب های آتش زای دست ساز به یک اتوبوس پر از مسافر که از شهر کاکسز بازار( Cox apostrophe s Bazar) در حال حرکت به داکا پایتخت این کشور بود ، حمله کردند.
در این حمله دستکم شانزده نفر نیز زخمی شدند و به بیمارستان منتقل شدند. بیشتر زخمیان دچار سوختی شده اند. سخنگوی پلیس فعالان مخالف را مسئول این این حمله معرفی کرد با این حال آنها دست داشتن در این حمله را رد کرده اند.
حملات با انگیزه های سیاسی که بیشتر آنها به حمله با بمبهای آتش زا به خودروها صورت می گیرد از اوایل ژانویه تاکنون دستکم پنجاه و سه کشته در این کشور برجا گذاشته است. این حملات زمانی آغاز شد که خالد ضیا نخست وزیر سابق بنگلادش خواستار متوقف شدن سراسری حمل و نقل در این کشور با هدف وادار کردن شیخ حسینه واجد نخست وزیر کنونی به استعفا شده است.
این دو سیاستمدار سالهای زیادی است در حال رقابت برای برتری سیاسی در کشور بنگلادش هستند.
اتوبوسی که روز سه شنبه مورد حمله قرار گرفت بر خلاف خودروهای دیگر که از زمان صدور دستور اعتصاب در جاده های این کشور حرکت می کنند توسط پلیس اسکورت امنیتی نمی شد.
مسئولان فعالان مخالف را متهم کرده اند تبه کاران را برای اجرای این حملات اجیر می کنند. ضیا و معاونانش هر گونه دست داشتن در این حملات را رد می کنند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =