سئوال دو نماینده عضو پایداری از وزرای کشور و خارجه به صحن علنی مجلس ارجاع شد

خانه ملت نوشت:

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح جلسه کمیسیون متبوع خود، گفت: دراین جلسه اعضای کمیسیون امنیت سوالات خود را درخصوص علت تشکیل نشدن کمیته کارشناسی هسته‌ای درشورای عالی امنیت ملی را مطرح کردند.

سید حسین نقوی حسینی درتشریح جلسه امروز سه شنبه ( 14 بهمن ) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: طبق برنامه ریزی های قبلی قرار بود که محمد جواد ظریف و محمد رضا رحمانی فضلی وزرای امور خارجه و کشور برای پاسخ به سوالات نمایندگان در کمیسیون حضور پیدا کنند، اما به علت سفر ظریف به آفریقا و سفر رحمانی فضلی به استان‌های داخلی کشور حضورآنها در کمیسیون امنیت لغو شد، ازاین رو قاضی‌پور و کریمی قدوسی درخواست ارجاع سوالات خود به صحن علنی را اعلام کرده و سوالات آنها به صحن ارجاع شد.

نماینده مردم روامین و پیشوا درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد : همچنین علت تشکیل نشدن کمیته کارشناسی هسته‌ای که پیشتر در شورای عالی امنیت ملی تشکیل می‌شد و از این طریق مجلس در جریان مباحث هسته‌ای قرار می‌گرفت یکی دیگر ازسوالات اعضای کمیسیون بود، زیرا کمیته کارشناسی هسته‌ای ماه‌هاست که تشکیل نمی‌شود.

او گفت: همچنین در این جلسه گزارش آصفری درباره ادعای معاون اول رئیس جمهور و اظهارات برخی مقامات بانک مرکزی مبنی بر حیف و میل ارزی ارائه و مقرر شد که موضع مستند و با ارائه مدارک بررسی و تعیین تکلیف شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: اعضای کمیسیون درخصوص مسائلی که در حوزه سازمان فضایی کشور رخ داده ابرازنگرانی کرده و مقرر شد که کمیسیون نظرات خود را رسماً برای رئیس جمهور و شورای عالی امنیت ملی ارسال کند. همچنین در این جلسه شرایط منطقه به ویژه سوریه، عراق و یمن نیز با حضور مسئولان ذی‌ربط مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =