حسینی صدر: افراطیون نمی توانند به مجلس دهم راه یابند/ گفتمان غالب پارلمان آینده اعتدال است

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی می گوید: در مجلس دهم شاهد حضور چهره های افراطی و هنجار شکن نخواهیم بود.

موید حسینی صدر، نمایندهٔ مردم خوی در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون رهروان ولایت در گفتگو با خبرآنلاین در خصوص مرز میان اصولگرایی و افراط گرایی گفت: مرز بین اصولگرایی و افراط گرایی بسیار روشن است، افراط گرایان کسانی هستند که با مسائل کشور حزبی و جناحی برخورد می کنند، به عنوان مثال اگرجایی تخلفی رخ دهد، این افراد خیلی برای شان سخت است که آن را بپذیرند و اول می گردند ببینند، آن تخلف انجام شده از سوی هم حزبی های آن ها صورت گرفته یا خیر و سپس اظهارنظر کنند؛ بنابراین این افراد نمی توانند بگویند که اصولگرا هستند بلکه آن ها به دنبال منافع حزبی خود هستند و حال ممکن است که تنها نام و عنوان اصولگرایی را یدک بکشند.

وی افزود: این افراد به دنبال حقیقت نیستند به این معنا که به قول آن مثال معروف دنبال (من قال) چه کسی گفت هستند نه دنبال (ما قال) چه چیزی گفت ،یعنی دنبال محتوا نیستند و تنها به دنبال اشخاص هستند و از این رو، من نمی توانم بپذیرم که این افراد ، انسان های اخلاق مدار و وفادار واقعی به کشور باشند بلکه این ها بیشتر اسیر تعصبات حزبی و گروهی دسته‌جات خود هستند و نمی توانند برای کشور آن چنان که خودشان تصور می کنند، مفید باشند.

حسینی صدر خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، کسانی که به دنبال حقیقت هستند و می خواهند که کارها در کشور درست انجام شود و تخلفی صورت نگیرد و رفتار خود را در چارچوب اصول اصلی نظام یعنی قانون اساسی، دین مبین اسلام و ولایت فقیه تنظیم می کنند، اصول گرایی واقعی هستند که ممکن است بتوان این افراد را در هردو طیف اصلاح طلب و اصولگرا پیدا کرد که در واقع، انسان های ارزشمندی هستند و دلسوز کشورند.

وی در پاسخ به این سئوال که وضعیت سیاسی افراطیون را در انتخابات آینده چگونه ارزیابی می کنید و آیا آن ها می توانند به مجلس دهم راه پیدا کنند؟ تصریح کرد: در انتخابات مجلس دهم من با یقین قول می دهم که افراد افراطی موفق نخواهند بود و نمی توانند به مجلس راه پیدا کنند و ما در مجلس آینده شاهد حضور هیچ طیفی از افراد افراطی نخواهیم بود؛ هرکس از هر طیفی باشد، چه پایداری باشد و چه اصولگرا و چه اصلاح طلب ، آن هایی که تندرو باشند دیگر نمی توانند رای مردم را به دست آورند. هرچند که طرفداران دو آتشه و سفت و محکمی دارند اما تعدادشان محدود و انگشت شماراست، چراکه جامعه به دنبال عقلانیت و اعتدال است.

این نماینده اصولگرای مجلس یادآور شد: از سویی بعید می دانم که در مجلس آینده کسانی پیدا شوند که هنجارشکن باشند یعنی احتمال بسیار ضعیفی دارد که اشخاص هنجارشکن بتوانند وارد مجلس شوند و فکر می کنم که مجلس تا حدود زیادی با گفتمان اعتدال همراه خواهد بود و افرادی که موضع گیری های رادیکالی دارند، امکان موفقیت شان در انتخابات آینده بسیار کم است.

نماینده مردم خوی در خانه ملت همچنین در پاسخ به این سئوال که رقیب اصلی اصولگرایان را در انتخابات آینده چه جریانی می دانید؟ گفت: این که رای ها در کشور چگونه تقسیم می شود و چه کسانی و از چه طیفی به مجلس راه پیدا می کنند، به شهری بستگی دارد که آن کاندیدا از آن شهر نامزد انتخابات شده است چراکه به جز تهران، در شهرهای کوچک و شهرستان ها آرای مردم به نامزدها، سیاسی نیست و مردم بیشتر به وجهه اجتماعی و توانمندی و برنامه های نامزدها رای می دهند.

وی افزود: در تهران ممکن است تعداد بسیاری از رای ها، لیستی، سیاسی و حزبی باشد بنابراین ترکیب رای تهران از سایر استان ها جداست البته برخی کلان شهرهای دیگر همچون مشهد و تبریز و... نیز متاثر از تهران هستند اما آنچیزی که مشخص است، این است که عمدتا حدود 200 نماینده بر اساس برنامه هایی که در تبلیغات به مردم ارئه می‌دهند، به مجلس راه پیدا خواهند کرد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صباغی A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    1 1
    امیدواریم.
  • امیر تبریز اوغلی IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    3 0
    بشین نگا کن
  • shamak IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    2 2
    ای کاش همه نماینده ها مثل اقای صدر در محیطی کاملا علمی و منطقی پرورش یافته باشندتا لااقل با حرفهای احساسی و باند بازی اعصاب رای دهندگانشان را به هم نریزند و لااقل 10 در صد از زمان و انرژی خود را به طور واقعی دغدغه های حوزه انتخابیه خود اختصاص دهند....