مهر نوشت:

وزیرخارجه عمان در اظهاراتی گفت: من به توافق میان طرفین مذاکرات در ماه مارس و یا جولای 2015 خوشبین هستم. به نظر من این توافق رخ خواهد داد چون منافع آن برای همه خواهد بود.

«یوسف بن علوی» وزیرخارجه عمان در گفتگو با سی ان ان درباره رسیدن به توافق نهایی در پایان مهلت تعیین شده در مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 ابراز خوشبینی کرد.

او گفت: من به توافق میان طرفین مذاکرات در ماه مارس و یا جولای 2015 خوشبین هستم. به نظر من این توافق رخ خواهد داد چون منافع آن برای همه خواهد بود. باید طرفهای مذاکرات متوجه باشند اگر این توافق رخ ندهد، جایگزین آن چه خواهد بود؟! باید توجه داشته باشیم که این توافق ما را در وضعیت بین ثبات و بحران قرار داده است و باید تصمیم درست را اتخاذ کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا معتقدید ایران و آمریکا خارج از جریان مذاکرات ایران و گروه 1+5 باید رو در رو مذاکره داشته باشند نیز گفت: من با این مسئله مخالفم. چون این موضوع (مذاکرات هسته ای) مسئله میان دو طرف نیست بلکه به نگرانی های بین المللی مرتبط است. آمریکا در جایگاه نگران‌ترین طرف در مذاکرات هسته ای قرار دارد اما بدون حمایت سازمان ملل و تمامی کشورهای موثر در این مذاکرات توافق ممکن نیست، چون باید مسائل مورد نظر همه طرفها مورد توجه قرار گیرد.

وزیرخارجه عمان درباره جایگزین های عدم توافق هسته ای نیز گفت: اولا باید بگویم که به نظر من هیچکدام از طرفهای مذاکرات به گزینه های جایگزین فکر نمی کنند، آنها به سوی توافق حرکت می کنند. ما نیز از هیچ یک از آنها جانبداری نمی کنیم بلکه به دو طرف کمک می کنیم به توافق برسند. آنچه ما انجام می دهیم این است که در راستای برقراری ثبات و امنیت در منطقه تلاش کنیم. ما در دهه های اخیر شاهد جنگهای متعددی بوده ایم و این اتفاقات باید در آینده دیگر رخ ندهد.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398504

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 1
    ظریف ای فررند انقلاب خدا یار ونگهدارت باد