علی دایی چند ساعتی را در سیدنی به گشت و گذار پرداخت و با هوادارانش(که خیلی از آنها خارجی بودند)عکس یادگاری گرفت.

به گزارش خبرورزشی؛علی دایی که یکی از مهمانان ویژه کنفدراسیون فوتبال آسیا در فینال جام ملت‌ها بود، جدا از اینکه در سیدنی به تماشای بازی استرالیا - کره جنوبی نشست، چند ساعتی هم برای گشت و گذار وقت گذاشت و در همین چند ساعت حسابی مورد توجه مردم قرار گرفت.

البته اگر تصور كرده‌ايد فقط ايرانيان مقيم سيدني، علي دايي را مي‌شناختند و با او عكس يادگاري مي‌گرفتند، سخت در اشتباه هستيد چون به گفته خبرنگاران و عكاسان حاضر در سيدني، دايي براي استراليايي‌ها و مردم ساير مليت‌هاي مختلف كه ساكن سيدني هستند، چهره‌اي شناخت‌شده بود.

دايي در سيدني براي اولين بار سوار مترو شد و مردمي كه او را مي‌شناختند، تمام حواس‌شان به شهريار بود و از او عكس و امضا مي‌خواستند اما اتفاق جالب‌تر وقتي رخ داد كه علي دايي براي خريد لباس به فروشگاه دو برند معتبر پوشاك رفت. در فروشگاه اول، فروشنده و مدير فروشگاه بلافاصله دايي را شناختند و حسابي او را تحويل گرفتند. خريداراني هم كه دايي را مي‌شناختند، چه ايراني و چه خارجي، سمت او رفتند تا عكس يادگاري بگيرند. دايي وقتي از اين فروشگاه بيرون آمد و به فروشگاه دوم رفت، پشت درهاي ورودي اين فروشگاه و داخل محوطه آن ازدحام ايجاد شد. عده‌اي بيرون فروشگاه منتظر بودند خريد دايي تمام شود و او از فروشگاه بيرون بيايد تا با او عكس بگيرند، عده‌اي هم داخل فروشگاه شدند و شروع به عكاسي كردند. مدير فروشگاه كه فوتبالي نبود و دايي را نمي‌شناخت، به مردم گفت در اين مكان عكاسي از لباس‌ها و چيدمان پوشاك ممنوع است و مردم هم جواب دادند ما از لباس‌ها عكس نمي‌گيريم و در حال عكاسي از دايي هستيم.

مدير فروشگاه هم يكي از همراهان شهريار را صدا زد و از او پرسيد مگر اين دوست شما هنرپيشه است كه اينگونه مورد توجه مردم قرار گرفته كه اين شخص جواب داد: «دايي آقاي گل ملي تاريخ فوتبال جهان است.» مدير فروشگاه با شنيدن اين توضيح سراغ دايي رفت و از او خواست در بخش VIP فروشگاه با مدير و فروشنده‌ها عكس يادگاري بگيرد و كتابچه ويژه فروشگاه را امضا كند. دايي هم ابتدا سر به سر طرف گذاشت و گفت من عكس تبليغاتي نمي‌گيرم اما در نهايت كنار فروشنده‌ها و مدير فروشگاه ايستاد و عكس يادگاري انداخت. دايي در سطح شهر هم با ايراني‌ها و ساير علاقه‌مندان فوتبال از مليت‌هاي مختلف كه او را مي‌شناختند، با حوصله عكس يادگاري مي‌گرفت. مقابل هتل محل اقامتش هم وقتي با سامي الجابر روبه‌رو شد، ستاره ماندگار فوتبال عربستان، دايي را به يكي از دوستان اروپايي خود كه انگار شريك تجاري‌اش است، معرفي كرد و گفت: «آن دوره‌اي كه ما ستاره فوتبال آسيا بوديم، اين آقا، بزرگ همه ستاره‌ها بود.» دايي وسط حرف سامي الجابر پريد و گفت او اغراق مي‌كند و خودش هم ستاره بزرگي بوده اما سامي الجابر تأكيد كرد: «واقعيت اين است كه ما ستاره بوديم و تو فوق‌ستاره.»

در جريان سيدني‌گردي، ‌وقتي دايي وارد يك فروشگاه مواد غذايي شد تا خريد كند، فروشنده مغازه كه عرب بود، شروع كرد به شوخي با دايي... او به دايي گفت: «من شما را مي‌شناسم، يا احمد راضي هستي يا سعيد العويران يا...» و بعد از اين كه اسم چند بازيكن آسيايي را آورد و حسابي دايي را خنداند، به او گفت: «آقاي دايي، افتخار مي‌دهيد با هم عكس بگيريم؟!» شهريار هم جواب شوخي طرف را داد و گفت: «اشتباه گرفتي، من دايي نيستم.» به زودي مستند سيدني‌گردي دايي را تقديم شما مي‌كنيم. طي روزهاي آينده باركد مربوط به اين مستند را در روزنامه منتشر مي‌كنيم تا شما بتوانيد با اسكن اين باركد، تصاوير مربوط به سيدني‌گردي دايي را ببينيد.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سامیار IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    فقط علی دایی فقط شهریار
  • طرفدار A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    همه باید به دایی افتخار کنیم نه اینکه بیخود و بی جهت وارد حاشیش کنیم،زنده باد شهریار
  • بی نام A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    اونوقت ما هش تو ورزشگاه بد و بیراه میگیم...بیا برو تو کنفدراسیون اسیا ریس شو .
  • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    103 8
    اینکه یک هموطن تو دنیا افتخار کسب می کنه باعث خوشحالی میشه :
  • مهدی A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    24 85
    دلت خوشه خبر انلاین
  • بی نام A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    81 11
    دایی برای همیشه افتخار ایران و ایرانی است .
  • بی نام EU ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    75 8
    علی دایی افتخار ایران...
  • مهدی A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    فرهاد مجیدی هم همین جور هستا همه جهان میشناسنش... خخخ
    • بی نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      21 1
      فقط مجیدی، جهانبخش رو نمیشناسه خخخ
  • بی نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    84 11
    واقعان چرا ما قدر اسطوره های واقعی خود را نمیدانیم. زنده باد علی دایی
  • آرش A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    جالبه یه عرب این رو میگه بعد آقای علی کریمی میگه دایی بازیکن نبوده و خدا بغلش کرده.واقعا متاسفم.
    • مهدی RO ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
      11 45
      علی کریمی حرف بدی نزدهاندکی تامل کنی ،میفهمی ..
  • علی A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    85 13
    اونوقت ما اینجا چه بلا ها که سرش نیاوردیم... :
  • اصغر A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    92 17
    دایی اافتخاریست برای ایران و اسیا ولی حیف ما تو ایران قدرش را نمیدانیم
    • حیدر A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      53 6
      دایی واقعا افتخاریست برای ایران ولی آدمایی مثل کریمی ومایلی تا هستن وضعیت فوتبال ایران همینه که هست.
  • بی نام A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    53 3
    اگه قطر یا امارات یه همچین شخصی رو تو فوتبالشون داشتن الان ریس فیفا ش میکردن ماهم هستیم
  • بی نام A1 ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    2 41
    بله البته که افتخاره اما قرار نیست هر افتخاری. بعداز اتمام دوران بازی گریش بشه خار تو چشم.یا حتما بشه مربی یه تیم درجه یک.یا حتی تیم ملی. بره دوبرابر زحمت بکشه. بعد اگه تونست بشه مربی..
  • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    3 19
    خیلی بی وجودین ، هر چی مطلب بر عکس نظراتتون باشه چاپ نمیکنیدو الحق که عنوان خیرنگار 1000 تومنی برازنده شماست . بی وجودها. بی طاقت ها. خرج تون رو دایی باند باز میده اینقدر ازش حمایت میکنید . مگه من چی نوشته بودم وجود نداشتین چاپ کنید.
  • محمدرضا IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    4 0
    لطفا به خاطر شرافت روزنامه نگارى تان اين مطالب را براى ژنرال بى ستاره بفرستيد تا يك كمى به خودش بيايد وانقدر ............