ایسنا نوشت:


فراکسیون احزاب "اللقاء المشترک" یمن مشارکت خود را در رایزنی‌هایی که تحت نظارت فرستاده سازمان ملل صورت می‌گیرد، به حالت تعلیق درآورد، در همین حال یکی از رهبران جنبش انصارالله عنوان داشت که بازگشت به پارلمان و قانون اساسی پیش از سال 2011 تنها گزینه‌ای است که طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خواهان آن هستند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، یک روز بعد از ضرب الاجل سه روزه انصارالله به گروه‌های یمنی برای پر کردن خلأ پست ریاست جمهوری یکی از رهبران فراکسیون احزاب اللقاء المشترک،‌ فراکسیون اصلی‌ترین احزاب اپوزیسیون در یمن عنوان داشت: به ویژه پس از اینکه دبیرکل حزب ناصری از رایزنی‌ها عقب‌نشینی کرد نمایندگان فراکسیون اللقاء المشترک از جمال بن عمر، فرستاده سازمان ملل به یمن خواستند به آنها فرصتی برای بررسی دیدگاه‌شان نسبت به تحولات جدید یمن بدهد تا آنها به موضعی یکپارچه دست یابند.

در همین حال فواد واکد، رئیس فراکسیون مناطق جنوبی یمن در پارلمان این کشور از تمامی گروه‌های سیاسی در این کشور خواست تا مذاکرات را متوقف کنند.

همزمان علی العماد، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله در بیانیه‌ای پس از دیدار با سفیران کشورهای اروپایی که نام آنها را ذکر نکرد، گفت: اروپایی‌ها تهدید کرده‌اند در صورتی که ما به سمت اعلام یک شورای ریاست جمهوری گام بنهیم که نماینده همگان باشد آنها کمک‌ها را قطع کرده و تحریم اقتصادی و رسانه‌ای علیه ما اعلام می‌کنند. کشورهای حوزه خلیج فارس و آمریکا نیز همین موضع را اتخاذ کرده‌اند.

وی تصریح کرد: جنبش انصارالله به عنوان طرفی که حامی طرح تغییرات مطلوب در کشور است هیچ گاه این مساله را نخواهد پذیرفت که تنها به اظهارنظر پرداخته و فساد در کشور را بپذیرد.

پیشتر عبداللطیف الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در گفت‌وگویی با خبرنگاران عنوان داشت که کشورهای حوزه خلیج فارس از عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن حمایت می‌کنند و تشکیل شورای ریاست جمهوری را نمی‌پذیرند. 12 روز است که از استعفای رئیس جمهور و دولت یمن می‌گذرد.

در همین حال یک سیاستمدار عالی رتبه یمنی خاطرنشان کرد که حوثی‌ها این شرط را مطرح کرده‌اند که شبه نظامیان آنها بخشی از ارتش و پلیس این کشور شوند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =