۰ نفر
۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۳

ایسنا نوشت:

صدراعظم آلمان تاکید کرد که برلین به دولت اوکراین سلاح نخواهد داد و تنها از مذاکرات و راه حل دیپلماتیک برای حل اختلافات حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز دوشنبه پس از دیدار با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در بوداپست گفت: درگیری میان جدایی طلبان روس‌گرا و دولت اوکراین باید از طریق مذاکره و راه حل دیپلماتیک شود و برلین قصد ندارد که به نیروهای اوکراینی سلاح بدهد.

وی افزود: من قاطعانه باور دارم که این درگیری نمی‌تواند از طریق نظامی حل و فصل شود. ما ترجیح می‌دهیم فشارها و تحریم‌های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه روسیه ادامه یابد و مذاکرات برای حل و یا دست کم کاهش تنش‌ها آغاز شود.

درگیری‌ها در شرق اوکراین تاکنون جان بیش از 5100 تن را گرفته و 900 هزار تن از ابتدای آوریل تاکنون بی‌خانمان شده‌اند.

نخست وزیر مجارستان که اغلب از ضرر صادرات مجارستان که به دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه نشات می‌گیرد، گلایه می‌کند، گفت که از راه حل صلح آمیز حمایت می‌کند و کشورش قصد ندارد که به اوکراین سلاح بدهد.

وی به وابستگی شدید مجارستان به بخش انرژی روسیه اشاره کرد و گفت که انرژی مورد نیاز بخارست از طریق خط لوله‌های اوکراین تامین می‌شود.

مرکل که از سال 2009 اولین بار است که به مجارستان می‌رفت، به گلایه شرکت‌های آلمان درباره مشکلات آنها اشاره کرد و گفت که شرکت‌های مذکور غالبا هدف تغییرات مالیاتی قرار می‌گیرند.

مرکل اظهار کرد: هرجایی که اقتصاد آلمان حاضر باشد، به شرایط قابل اعتماد و قابل پیش بینی نیاز دارد. شرکت‌های آلمان در مجارستان که 280 هزار نیرو دارند، با مالیات‌های ویژه سنگینی در بخش بانکداری، حمل و نقل سایر بخش‌ها مواجه شده است.

این در حالی است که بنا به گزارش‌ها مقام‌های آمریکایی درحال بررسی گزینه ارسال تسیلحات دفاعی و سایر تجهیزات مرگبار به نیروهای دولتی اوکراین هستند، درحالی که کمک‌های آمریکا تاکنون فقط به تجهیزات غیرمرگبار مثل ماسک محدود بود.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • nader GB ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    4 1
    بخارست پایتخت رومانی است. منظور بوداپست بوده