نسیم آنلاین نوشت:

آژانس هواشناسی سازمان ملل متحد اعلام کرد: سال ۲۰۱۴ میلادی گرمترین سال در تاریخ ثبت شده جهان بود که با الگوی تغییرات آب و هوایی در کره زمین سازگاری دارد. دبیر کل سازمان: ۱۴سال از ۱۵سال گرم جهان مربوط به قرن حاضر است.

سازمان هواشناسی جهان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در سال 2014 میانگین دمای کره زمین در مقایسه با دوره زمانی 1961 تا 1990 بیش از نیم درجه سانتی گراد بالاتر بود. میانگین دمای زمین در دوره مرجع گفته شده حدود 14 درجه سانتی گراد بود.

میشل ژارو گفت: در سال 2014 گرمای بی سابقه به همراه بارندگی‌های فراوان و سیل در بسیاری کشورها و خشکسالی در برخی مناطق دیگر روی داد که با انتظارات مربوط به شرایط تغییرات آب و هوایی، سازگاری دارد.

کشورهای عضو سازمان ملل متحد هفته آینده با شرکت در نشست ژنو درباره پیمان تغییرات آب و هوایی گفتگو خواهند کرد. این پیمان باید در ماه دسامبر در پاریس امضا شود تا از این طریق انتشار گازهای گلخانه ای کاهش یابد.

سازمان ملل تلاش می‌کند میزان گرم شدن کره زمین را به کمتر از دو درجه سانتی گراد، که همان سطح قبل از دوره انقلاب صنعتی است، محدود کند ولی دانشمندان هشدار می‌دهند افزایش دمای کره زمین دو برابر این میزان خواهد بود و این امر تبعات مصیبت باری در پی خواهد داشت.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    4 2
    پس ۲۰۱۵ را ندیدید