مهر نوشت:

معاون اول رئیس جمهور گفت: ما شاهد بودیم که بیشترین شعار در تاریخ کشور در رابطه با فساد در دوره های گذشته داده شد ولی بیشترین و بزرگترین فسادهای قرن در این دوره ها اتفاق افتاد.

اسحاق جهانگیری ظهر امروز دوشنبه در جریان افتتاح سد ایوشان در استان لرستان گفت: خداوند توفیق عنایت کرد که بار دیگر خدمت مردم عزیز و بزرگوار استان لرستان برسم، مردمی که همواره در تاریخ ایران و تاریخ انقلاب و جمهوری اسلامی پیشتاز بوده اند و خدمات ارزنده ای به ایران و انقلاب ارائه کرده اند.

او با تشکر از مدیرانی که برای تکمیل دو سد مروک و ایوشان تلاش کرده اند، بهره برداری از این پروژه ها را کار بزرگی برای توسعه کشاورزی در منطقه دانست.


معاون اول رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به قرارگیری در دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: آنچه امروز ایران اسلامی در این مقطع زمانی دارد مرهون رهبری داهیانه امام راحل و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی است.

جهانگیری با بیان اینکه ۳۶ سال عبور از فراز و نشیب های مختلف و متعدد حقیقت انقلاب اسلامی ایران را دگرگون نکرد یادآور شد: ملت شریف ایران اسلامی هنوز هم با حضور در صحنه های مختلف، بر شعارهای اصیل خود یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی پافشاری می کنند.

او با بیان اینکه کمترین تغییر در پایداری و استقامت ملت ایران به وجود نیامده است یادآور شد: انقلاب اسلامی متعلق به هیچ فرد، جریان، گروه و باند سیاسی نبوده و متعلق به همه ملت ایران است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران محدود به یک مرز و جغرافیا نیز نیست ادامه داد: این انقلاب الهی تعلق به کل ملت ایران داشته و ملت ایران نیز پای انقلاب خود ایستاده است.

جهانگیری به در پیش بودن راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: امیدواریم روز ۲۲ بهمن روز عزم ملی و همراهی و همپیمانی آحاد ملت بوده و روزی باشد که بر اعتماد مردم به عنوان بزرگترین سرمایه ای که در اختیار نظام است افزوده شود.

او گفت که در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر در سطح بین الملل عزت و اقتدار ایران اسلامی به نمایش گذاشته و به جهانیان دوباره ثابت شود که ایران اسلامی از پشتوانه مردمی بالایی برخوردار است.

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات جاری و پیش روی کشور اشاره کرد و گفت: ما در بخشهای مختلف داخلی و خارجی مشکلاتی داریم که باید از آنها عبور و بتوانیم اهدافی را که مقام معظم رهبری ترسیم کرده اند را عملیاتی کنیم.


جهانگیری با بیان اینکه باید بدانیم برخی کشورهای استکباری و کشورهای منطقه تلاش دارند که ایران را در انزوا نگه داشته و با ایران مبارزه کنند گفت: باید این مشکلات را تدبیر کرده و از این مسائل عبور کنیم.

او با بیان اینکه در بخشهای اقتصادی نیز مشکلات و مسائل جدی داریم یادآور شد: در همین یکسال و نیم اخیر بخش قابل توجهی از مسائل اقتصادی در کنترل قرار گرفته و ثبات خوبی در فضای اقتصادی کشور حاکم شده است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مشکلاتی که در سالهای گذشته در زمینه قیمت ارز و سکه وجود داشت گفت: این در حالیست که امروز ثبات خوبی در کشور حاصل شده و تورم از ۴۰ درصد به ۱۶ درصد رسیده است.

جهانگیری با اشاره به توقف روند رشد منفی اقتصادی کشور گفت: از ابتدای امسال نیز روند رشد مثبت اقتصادی را در کشور شاهد هستیم.

او با اشاره به توطئه های دشمنان در کاهش جدی بهای نفت گفت: در همین اوایل امسال ما نفت را بشکه ای ۱۰۴ و ۱۰۵ دلار می فروختیم که الان این قیمت به ۴۰ دلار رسیده است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دو سه سال پیش شاهد فروش روزانه دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت بودیم که الان این رقم صادرات با تحریم های ظالمانه به یک میلیون بشکه رسیده است یادآور شد: این میزان کاهش فروش و بهای نفت نشان می دهد که یک توطئه علیه ملت ایران شکل گرفته است.

جهانگیری با بیان اینکه با این میزان کاهش قیمت نفت قابل تصور است که چه اتفاقی در نظام درآمدهای کشور رخ می دهد گفت: ما در حال حاضر با این مشکل جدی در حوزه اقتصاد روبرو هستیم و تلاش داریم که با حداقل زحمت برای مردم از این مشکلات عبور کنیم.

او با بیان اینکه باید طوری برنامه ریزی کنیم که مسائل اقتصادی کشور به خوبی پیش رفته و مردم به زحمت نیفتند و طرح های عمرانی نیز متوقف نشوند گفت: باید به گونه ای عمل کرد که تورم دوباره صعودی نشده و رکود بر کشور حاکم نشود.


جهانگیری با بیان اینکه تحقق این موارد مسائل پیچیده ای است گفت: برای عبور از چالها و مشکلات نیاز داریم در داخل کشور انسجام و وحدت جدی داشته باشیم چرا که دولت به تنهایی قادر نیست بر مشکلات غلبه کند.

او با بیان اینکه اگر این دولت نتواند از این مسائل عبور کند دیگران به سختی خواهند توانست یادآور شد: باید همه کمک کنند و با برنامه پیش برویم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از برنامه خوب برای اداره کشور بحث سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی است گفت: ما شاهد شعار دادن در گذشته بوده ایم ولی رفع مشکلات امروز کشور نیاز به تدبیر و برنامه ریزی دارد.

جهانگیری با بیان اینکه دولت هیچ گاه به دنبال این نبوده که با شعار مردم را سرگرم کند گفت: مردم انتظار دارند که تدبیر صورت گیرد و مشکلات حل شود.

او ادامه داد: اگر قرار بود با شعار مشکلات حل شود ما شاهد بودیم که بیشترین شعار در تاریخ کشور در رابطه با فساد در دوره های گذشته داده شد ولی بیشترین و بزرگترین فسادهای قرن در این دوره ها اتفاق افتاد.

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =