ایسنا نوشت:

 رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی‌.ان.ان درباره داعش، نجات گروگان زن آمریکایی، اقتصاد یونان و جنگ آمریکا علیه تروریسم سخن گفت.
باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با فرید زکریا، مجری و تحلیلگر شبکه خبری سی.ان.ان موضع خود را نسبت به افراط‌گرایی توضیح داده و به این مساله پرداخت که آمریکا در مقابل القاعده و داعش چه می‌کند.

اوباما معتقد است تنها اقلیت کوچکی از مسلمانان عقاید سیاسی گروه‌های تروریستی را باور دارند و او در مقابله با تروریسم به تاکتیکی ویژه تحت عنوان «حمله حساب شده و دقیق» پایبند است که مانع مداخله گسترده نیروها می‌شود.

اوباما گفت: مبارزات آمریکا علیه تروریسم، جنگ علیه «اسلام افراطی» یا نوعی «جنگ مذهبی» نیست. چنین برچسب‌هایی به تلاش‌ها برای ریشه‌کن کردن ایدئولوژی‌های افراطی در جوامع مسلمانان لطمه می‌زند.

وی افزود: عواملی که در جوامع مسلمان برخی بخش‌های جهان رشد می‌کند، اسلام را تحریف کرده و باعث ایجاد پوچ‌گرایی، خشونت و تغییر اسلام می‌شود و آنها در کشورهای بسیاری در سراسر جهان لطمه به وجود می‌آورند.

اوباما ادامه داد: اکثر مسلمانان این تفسیر از اسلام را رد کرده و حتی آن را به عنوان اسلام نمی‌شناسند.

وی معتقد است: 99.9 درصد از مسلمانان همانند ما به دنبال نظم، صلح و سعادت هستند و حملات «حساب شده و دقیق» علیه ترورسیت‌ها کارآمدتر از مبارزات ایدئولوژیکی یا نظامی وسیع علیه آنها است چراکه به طور کلی این سازمان‌های تروریستی شکست خواهند خورد چون آنها اندیشه‌هایی را که برای مردم خوشایند باشد، ندارند.

اوباما در ادامه این مصاحبه گفت: آمریکا هر کار که بتواند انجام می‌دهد تا گروگان آمریکایی را که در دست تروریست‌های داعش اسیر شده، نجات دهد.

اوباما یک روز پس از آنکه دیگر خبرنگار ژاپنی به دست تروریست‌های داعش سر بریده شد، گفت: ما و متحدانمان از تمامی راه‌ها و ابزارهای موجود برای شناسایی محل اسارت یکی از امدادگران آمریکایی که به دست تروریست‌های داعش افتاده، استفاده می‌کنیم.

این خانم 26 ساله سال گذشته میلادی در حالی که با گروه‌های امدادگر در سوریه همکاری می‌کرد، اسیر شد. مقامات آمریکایی خواسته‌اند که به خاطر نگرانی‌ها نسبت به امنیت این خانم، هویت وی شناسایی و فاش نشود.

اوباما گفت: فیلم‌های مربوط به سر بریدن گروگان‌ها توسط داعش را دیده‌ام. این اقدامات وحشتناک بخشی از دلایل آمریکا برای حمله به داعش است.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین در این مصاحبه به مساله یونان پرداخته و گفت: یونان به یک احیای قدرتمند اقتصادی دست نمی‌یابد مگر آنکه مقامات برنامه‌های ریاضتی را کاهش دهند.

اوباما افزود: شما نمی‌توانید کشورهایی را که در بحبوحه رکود اقتصادی هستند، دائماً تحت فشار بگذارید. گاهی اوقات باید استراتژی‌ای اعمال شود تا آنها بدهی‌هایشان را پرداخت کرده و کسری بودجه خود را کاهش دهند.

وی ادامه داد: اقتصاد یونان به شدت نیازمند اصلاح است اما اعمال تغییراتی چشمگیر در اقتصادی بغرنج کار بسیار دشواری است.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: اگر سطح استاندارد زندگی مردم 25 درصد کاهش یابد، اعمال چنین تغییراتی بسیار دشوار است چراکه نهایتاً با گذر زمان سیستم سیاسی و جامعه نمی‌تواند آن را تحمل کند.

اوباما ابراز امیدواری کرد که یونان در منطقه یورو بماند.

وی گفت: نگرانی وسیع‌تر مربوط به نرخ رشد اروپا است. آینده‌نگری مالی مهم است، اصلاحات ساختاری در برخی از این کشورها ضروری است اما آنچه که ما از تجربیات آمریکا آموخته‌ایم این است که بهترین راه برای کاهش رکود اقتصادی و از بین بردن مشکلات مالی، رشد اقتصادی است.

اوباما در رابطه با نقش آمریکا در اوکراین نیز اذعان کرد، آمریکا در تحولات فوریه سال 2014 میلادی در اوکراین که مقامات حامی غرب منصوب شده و به قدرت رسیدند، شرکت کرد.

وی افزود: پس از آنکه ما توافقی را برای انتقال قدرت در اوکراین میانجی‌گری کردیم، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تصمیم گرفت تا نه به خاطر استراتژی بلکه در اصل به خاطر آنکه نفوذش را در پی اعتراضات و فرار ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری پیشین اوکراین از دست داده بود، اقدامات کنونی را در کریمه و این کشور انجام دهد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =