ایسنا نوشت:

 رئیس جمهوری مصر با اعلام آمادگی ارتش برای حفظ امنیت کشور تاکید کرد که مصر انتقام خون قربانیان تروریسم را خواهد گرفت. این سخنان سیسی درواقع به مثابه آماده کردن شرایط برای آغاز عملیاتی بزرگ در شمال شرق این کشور است.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در سخنانی مقابل سران احزاب و شخصیت‌های برجسته کشورش تاکید کرد: شما کسانی هستید که باید انتقام خون شهدای کشورتان را بگیرید و باید تا پای جان از کشور خود حمایت کنید.

وی خطاب به نظامیان مصر گفت: شما مقابل من و تمام مصری‌ها مسئول هستید و باید همگان بدانند که ما علاوه بر گرفتن انتقام خون شهدا و کشتن عاملان جنایات اخیر، شبه جزیره سیناء را نیز بازسازی خواهیم کرد. سیسی همچنین حدود یک ونیم میلیارد دلار برای بازسازی سینا اختصاص داد.

عبدالفتاح سیاسی خطاب به نیروهای مسلح افزود: شما نیز همانگونه که با تروریسم می‌جنگید باید در روند بازسازی دوباره سیناء وارد عمل شوید. این چندمین سخنرانی و موضع‌گیری سیسی در روزهای گذشته است که شبه نظامیان فعال در صحرای سینا هدف قرار داده است.

وی تصریح کرد: ما برای حمایت از حقوق قانونی مردم خود خواهان آماده باش کامل امنیتی هستیم و به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم که حقوق مردم مصر را پایمال کند. پیشتر سیسی با اشاره به حوادث اخیر سینا اعلام کرد که مصر در حال پرداختن بهای مبارزه با تروریسم و افراطی گری است.

سخنان سیسی در واقع آماده کردن زمینه برای آغاز عملیاتی گسترده و احتمالا خونین در صحرای سینا است؛ منطقه‌ای که ماشین جنگی قاهره سعی دارد به هر قیمتی آرامش را به آنجا باز گرداند. عملیات پیشین ارتش مصر در صحرای سینا و ایجاد منطقه حائل در مرز با غزه با انتقادهایی در سطح کشورهای اسلامی مواجه شد.

پیشتر عبدالفتاح سیسی به فرماندهان عالی نیروهای مسلح کشور دستور داد تا برای مبارزه با تروریسم یگان‌ نظام یکپارچه‌ای تشکیل دهند.

اخیرا شبه نظامیان تندرو در صحرای سینا با ترتیب دادن عملیاتی بزرگ و حساب شده به تعدادی از پایگاه‌های و مراکز نیروهای امنیتی و نظامی مصر حمله کردند که در جریان آن نزدیک به 50 نظامی این کشور کشته شدند. این اقدام باعث شد تا قاهره در عملیات خود علیه گروه‌هاتی مسلح در سینا بازنگری کند و فرماندهی جدیدی برای اداره عملیات در این شبه جزیره تشکیل دهد.

در پی این حوادث نیروهای امنیتی مصر تمام مقرهای امنیتی در سینای شمالی را بسته و نیروهای ارتش و پلیس در ورودی‌ها و خروجی شهر العریش مستقر شده‌اند.

یکی از روزنامه نگاران حاضر در سخنرانی سیسی تصریح کرد که تصمیمات عبدالفتاح سیسی به منظور اتحاد و یکپارچگی ملی علیه گروه‌های تروریستی در سیناء اتخاذ شده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =