ایسنا نوشت:


در حالی که حزب آفاق تونس اعلام کرد به کابینه جدید پیوسته است، جنبش النهضه نیز موافقت خود را با پیوستن به کابینه جدید حبیب الصید اعلام کرد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، با توجه به اینکه امروز (دوشنبه) حبیب الصید، نخست وزیر مکلف تونس، اسامی اعضای کابینه خود را به الباجی قائد السبسی، رئیس جمهوری این کشور ارائه خواهد کرد، راشد الغنوشی، رهبر جنبش النهضه در جمع خبرنگاران فقط به این موضوع اشاره کرد که جنبش النهضه در دولت جدید حضور خواهد داشت و آینده تونس خوب به نظر می‌رسد.

یاسین ابراهیم، رئیس حزب آفاق تونس نیز پس از دیدار با الصید، در جمع خبرنگاران گفت: النهضه در کابینه جدید با یک پست وزارتی مشارکت دارد.

ابراهیم با اشاره به اینکه کابینه جدید براساس شایسته سالاری سیاسی است، گفت: حزب آفاق تونس برای کسب سه پست وزارتی تلاش می‌کند. این در حالیست که جنبش ندای تونس که اکثریت کرسی‌های پارلمان را به دست آورده بیشترین پست وزارتی را در اختیار خواهد داشت.

رئیس حزب آفاق تونس با توجه به اینکه ترکیب اول کابینه بیشتر متشکل از وزرای مستقل بود و تنها دو حزب ندای تونس و اتحاد ملی آزاد که سومین گروه پارلمان تونس را تشکیل می‌دهند، حضور داشتند، گفت: در این کابینه جدید میزان حضور احزاب سیاسی مختلف روشن است و سیاستمداران 70 درصد این کابینه را تشکیل می‌دهند.

حبیب الصید که پس از انتخابات از سوی حزب ندای تونس مامور تعیین کابینه جدید شد در 23 ژانویه گذشته کابینه اول متشکل از 24 وزیر را معرفی کرد ولی احزاب اصلی پارلمان تونس و در راس آنها جنبش النهضه و جبهه مردمی با آن موافقت نکردند.

حزب آفاق تونس که با پنج کرسی پنجمین گروه در پارلمان این کشور و هم پیمان حزب ندای تونس است در مرحله اول در اعتراض به کابینه پیشنهادی اعلام کناره‌گیری کرد و سپس دوباره رایزنی‌ها برای اصلاح کابینه را با الصید از سر گرفت.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =